מכעיס לגלות כמה קל לעבוד עלינו. כל אחד היה רוצה להאמין שהוא חכם יותר מזה, חד יותר ושאין סיכוי שזה יקרה לו. אבל "יצאת צדיק" (הערב אחרי החדשות, קשת 12), גרמה לנו לראות מציאות אחרת - אנחנו טרף קל. בכל תחום יש את המשפט הקבוע שיגרום לנו לשלם ביוקר, יש את התקלה שממש קל לדחוף ואת המחיר המופרך שמגיע יחד איתה. אז כל עוד אין לנו חיים אתגר שצופה בכל טכנאי שאנחנו מזמינים הביתה, הגיע הזמן שנלמד איך להיות קצת חיים אתגר בעצמנו. הנה כל הדברים שלמדנו בשבועות האחרונים, לגזור ולשמור:

  1. החלפת דוד
    מסתבר שהרוב הגדול של התקלות בכלל לא דורשות החלפת דוד. אבל ב"יצאת צדיק", גילינו באיזה קלות גורמים לנו להחליף אותו גם עם התקלה הכי קטנה שיש, מה שיכול לגרור עלויות של אלפי שקלים. אם יש דבר שלמדנו יותר מהכל בפרק, זה לבקש לראות את החלקים הישנים שהוחלפו ואת החדשים לידם. נדהמנו לגלות טכנאי שטען כי החליף קולט דוד ודורש עליו סכום גבוה, כשפועל רק ניקה אותו והכריז עליו כחדש. עוד דבר שלמדנו על דוד הוא שחייב שיהיה לו תקן של מכון התקנים ועל אחריותנו לבדוק ולוודא את תו התקן.
  2. כרטיס מקרר
    בפרק המקררים נחשפנו לקלות שבה ממציאים לנו דברים שבבדיקה פשוטה היינו מגלים כמה הם שקריים. דוגמה לכך היא הטכנאי שעשה הצגה שלמה סביב החלפת כרטיס מקרר, כשבפועל הוא העמיד פנים שהוא מתקן אותו, ועוד במקום אחר לגמרי מהמיקום האמיתי של הכרטיס. למדנו כאן את אחד השיעורים הכי חשובים שיש - בכל פעם שאומרים לנו שצריך להחליף חלק מסוים במכשיר, זה הזמן שלנו לקרוא בדוקטור גוגל ולהבין איפה בדיוק החלק הזה נמצא, על מה הוא משפיע ואיך הוא נראה. בכזאת פשטות אפשר להימנע מהמצאות חסרות בסיס של טכנאים שמנצלים את חוסר הידע שלנו.
  3. אינסטלציה
    אין ספק שמדובר בתחום רחב ויש לא מעט סוגי תקלות ותיקונים. אבל יש כלל בסיס אחד שחשוב לזכור - לפני שבעל המקצוע מתחיל אצלכם עבודה מורכבת שכוללת פירוק של חלקים בבית, עצרו הכל, ולכו לחוות דעת נוספת. בתוכנית הזדעזענו לראות באיזו קלות אינסטלטור פירק חדרים שלמים ללא צורך והוביל לנזק גדול יותר עם עלויות מופרכות. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם גרים באתר בנייה בגלל תקלה קטנה שיכלה להיפתר תוך דקות בודדות וצפויה להגיע לעשרות אלפי שקלים ללא הצדקה. באופן כללי, חוות דעת נוספת חשובה בהמון מקרים והיא כלי מצוין על מנת לוודא את אמינות הטכנאי שהזמנתם.
  4. גז מזגנים
    כמו שחיים אתגר אמר, כשזה מגיע למזגנים, קל להגיד לנו את המילה "גז", שמיד מייקרת את העסק. במזגנים שמתחת לגיל 3 לא אמורה להיות בכלל בעיה של חוסר בגז, ואם היא קיימת – כנראה התקנת המזגן הייתה לקויה. אם בכל מתעקשים שהבעיה היא בגז, תשאלו כמה גז חסר ותוודאו שהמילוי אכן קורה (כן, כן, ממש תלכו אחרי הטכנאי ותסתכלו עליו). אל תשכחו, המחיר הסופי של התיקון תלוי בכמות אותה צריך למלא. 

    >> תתחילו להיפרד ממאקו TV: הכירו את +12 האפליקציה החדשה שמשנה את חוקי המשחק

  5. אוויר בגלגלים
    בפרק הפנצ'ריות נחשפנו לעוקץ ענק שמתנהל בתחום וגילינו כמה קל לגרום לנו להחליף גלגלים ללא כל צורך באמצעות המשפט שחזר על עצמו - "מסוכן לנהוג עם גלגלים כאלה". דבר ראשון, רגע לפני שאתם נוסעים לכיוון הפנצ'ריה, תנסו למלא אוויר בגלגלים, לפעמים הבעיה היא עד כדי כך פשוטה. אם בכל זאת הגעתם למוסך והמליצו לכם להחליף גלגלים, חשוב לשים לב לכמה דברים. במידה והבעיה היא בעומק החריצים, בקשו לראות זאת בעצמכם, כשעומק החריצים בצמיגים יורד מתחת לשני מילימטר חובה להחליף אותם. אם הבעיה היא גיל הצמיג, חשוב שתדעו שצמיג תקין עד 10 שנים מיום הייצור. כשאומרים לכם שיש גלגל מנופח, זה לא סתם ביטוי ולגמרי אפשר לראות את הבליטה על הגלגל, אז כל עוד לא ראיתם אותם – היא לא קיימת. 
  6. הכי בסיסי - תהיו ערניים ואקטיביים
    הזמנתם טכנאי? יופי. זה לא הזמן להיות שקועים בפגישה בזום, בהכנת שיעורי בית עם הילד או בבינג' בטלוויזיה. זה עצוב שזה המצב, אבל כנראה שאין לנו הרבה ברירה אלא להיות צמודים לטכנאים, לשאול שאלות ללא הפסקה ולקבל הסבר על כל פעולה שמתבצעת. היו ערניים למה שעושים לכם בבית ואל תניחו לטכנאי לעשות כרצונו. כמובן שלא מעט טכנאים הם ישרים והוגנים, ובחלק יפה מהם נתקלנו בתוכנית, אבל בשביל אלו שלא, חשוב שנהיה זהירים.