חיים אתגר וצוות התוכנית הגיעו הערב (שלישי) לאור עקיבא בפרק סיום העונה, שם הפתיעו בשידור חי צדיק מיוחד שמקדיש את חייו למען האחר. את התקלה שצוות התוכנית הכינו לו הוא פתר תוך שניות בודדות ואף לקח מחיר הגון - אבל זאת רק ההתחלה. שמעון אזולאי התגלה כאדם שמעל לכל תורם לחברה ועוזר בכל מקום שרק ניתן.

בזמנו הפנוי הוא מתנדב בעמותת "מאיר פנים" המספקת אלפי ארוחות חמות לנזקקים על בסיס יומי. אילנית חפוטה, מנהלת העמותה, מספרת עליו: "בחור מדהים, הוא מתנדב אצלנו בעמותה. בקורונה הפכנו למטבח מפלצתי ענק שמהבוקר עד הערב מבשל ומחלק לבתים, ושמעון היה הפתרון. אני מתקשרת אליו והוא בא ומטפל בסתימות בלי כסף". 

האינסטלטור שמעון אזולאי – יצא צדיק (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
"מהרגע שהוא מתעורר הוא כולו נתינה" | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

גם בבתים של הקשישים הנזקקים שהעמותה תומכת בהם, שמעון מבצע עבודות תחזוקה ואינסטלציה בהתנדבות. מלכה, תושבת אור עקיבא, משתפת על הרגע בו הוא עזר לה: "פניתי לאילנית ואמרתי לה שיש לי בעיה ביוב. שמעון עבד המון, כשבאתי להגיד לו מה המחיר הוא אמר לי 'לא, הכל בסדר''. חשוב מאוד שיש אחד כזה, בא לי לבכות עכשיו, זה מרגש. אין הרבה אנשים כאלה". 

האינסטלטור שמעון אזולאי – יצא צדיק (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
"זה מרגש - אין הרבה אנשים כאלה" | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

>> פספסתם את הפרק? בואו להשלים ב+12 אפליקציית הסטרימינג החדשה של ישראל

אבל שמעון לא מסתפק רק בזה. במקביל לעשייה החברתית, הוא מתייצב תמיד גם כשצריכים אותו בארגון זק"א. לפני 20 שנה הוא הצטרף ליחידת הצוללים ומאז הוא נרתם לכל משימה מבצעית הדורשת את כישוריו. חיים אוטמזגין, מפקד היחידות המיוחדות בזק"א מספר עליו: "הוא בולט במסירות שלו ובצניעות שלו. כשאתה צולל לידו אתה מרגיש בטוח".

אחד האירועים המתוקשרים והגדולים ששמעון לקח בהם חלק, היה החיפוש אחר הילדה רוז פיזם, שנרצחה כזכור על ילדי סבה, וגופתה נמצאה בנחל הירקון. אוטומזגין סיפר גם על המקרה המצמרר הזה. "היינו שם במשך שמונה ימים, מהבוקר עד רדת החשכה עד שבסופו של יום נמצאה המזוודה שחיפשו". אוטמזגין הוסיף על העשייה החשובה שלו ואמר: "הוא לעולם לא היה חושב לרגע שמישהו יבוא וייתן לו הוקרה ציבורית. אבל זה חשוב כי מאנשים כמו שמעון אנחנו לומדים".

האינסטלטור שמעון אזולאי – יצא צדיק (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
"מאנשים כמו שמעון אנחנו לומדים" | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

מוקדם יותר הערב, שני צדיקים נוספים קיבלו מדליה מאתגר כשהוכיחו מקצועיות, אמינות והגינות. הראשון היה שלומי שטרוסברג, שהגדיל ראש וצילם את הבעיה כדי שיצליח להסביר טוב יותר ללקוח, ולאורך התיקון הוא היה סבלני ונתן שירות מצוין. את המדליה קיבל בנוכחות משפחתו, שם אמר בהתרגשות: "אנחנו עובדים כל הזמן ונותנים שירות מכל הלב, כיף שזאת התוצאה". האינסטלטור האחרון של הערב, אליהו ישראלוב, יצא גם הוא צדיק כשתיקן את הבעיה במהירות ולקח מחיר הגון. את המדליה אתגר הביא לו בבית הכנסת מול כל משפחתו ברגע מרגש במיוחד.