חיים אתגר רגיל לצאת למסע בארץ ולתפוס נוכלים ב"יצאת צדיק" (הערב אחרי "החדשות", קשת 12), אבל הפעם הוא מנסה לענות על שאלה אחרת: איפה יש יותר נוכלים - בישראל או באנגליה? בעוד שרובנו נחשוב מיד שישראל היא ממלכת העוקצים, אתגר מספר ב"חדשות הבוקר" שהתשובה יותר מורכבת ממה שחושבים: "השאלה היא איך עושים את הנוכלות", מסביר. 

ההשוואה בין המדינות נערכת בתחום האינסטלציה, בתקלה פשוטה שהמחיר עליה אמור להיות נמוך ולהסתכם בעלות ביקור בלבד. אך בכל זאת, אינסטלטור ישראלי אחד הצליח לייקר את העסק כשהוסיף פרמטר חדש למשוואה וחשף את השיטה שלו להעלאת המחיר: עלות בדיקה בשימוש מכשור מתקדם.

אותו אינסטלטור הגיע מצויד לבית הלקוחה עם מה שהוא מסביר כ"מצלמה תרמית", אך בפועל מדובר בגלאי אקוסטי שמגלה נזילות על ידי שמע. למרות שהנזילה בבית הייתה גלויה לעין ולא נדרש כלל מכשור מיוחד כדי לעלות עליה, והאינסטלטור אף הבחין בנזילה עוד טרם השימוש במכשיר, הוא בחר להשתמש בו שלא לצורך.

ככה השיטה עובדת: ברגע שאותו בעל מקצוע השתמש בגלאי ועשה סריקה בכל הבית, הוא יכול לקחת מחיר נוסף על עלות בדיקה במכשור חכם. אותה בדיקה יכולה להגיע לאלפי שקלים, גם כשאין בה צורך בכלל, בדיוק כמו במקרה הזה. "זאת קומבינה מחרידה", מסביר אתגר, ומומחה התוכנית, יוסי קובטי, מבהיר: "לא צריך שום מכשיר". 

כמובן שיש מקרים בהם שימוש במכשור מתקדם הכרחי, אך במקרה שמקור הנזילה גלוי, כמו בתקלה שהכין צוות התוכנית - נזילה בשביר, השימוש במכשיר הוא רק דרך לעקוץ ולגבות סכומים נוספים שלא לצורך. בכך, בעל המקצוע יכול לקחת סכום על עלות הבדיקה וסכום נוסף על התיקון - מה שמייקר את הטיפול ומוציא אלפי שקלים מיותרים מכיס הלקוח.