חיים אתגר כבר חווה לא מעט מרדפים, אבל נראה שמרדף כמו זה שהתנהל בחולון אחר בעל מקצוע שנתפס במעשי נוכלות ומרמה במהלך תיקון תמים לכאורה, הוא לא יצליח לשכוח. האירוע הדרמטי התרחש במהלך צילומי התוכנית יצאת צדיק, כשבעל המקצוע, טכנאי בתחום הדודים, נתפס בשעת מעשה. בתגובה, יצא אתגר למרדף שתיעוד המעשים שקדמו לו ותוצאותיו ישודר הערב בפרק מיוחד (אחרי החדשות בקשת 12).

שוקי בן יוסף, עיתונאי מקומון "השקמה חולון", היה עד למרדף. "פתאום אני רואה מצלמות, הולכים אחרי בן אדם שמסתיר את הפנים שלו. הצוות התחיל לרדוף אחריו ולא הבנתי מה אני רואה", הוא אומר. "מיד הוצאתי מצלמה והתחלתי לרוץ לכיוונו. זיהיתי ישר את חיים אתגר וראיתי שהוא שואל אותו שאלות, והאדם לא רוצה לענות. הם עשו אחריו מרדף לאורך כל הרחוב, השכנים אפילו יצאו מהחלון".

תיקון דודים - יצאת צדיק (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
תיקון דודים - יצאת צדיק | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

במהלך המרדף, ניסה חיים אתגר להתעמת עם בעל המקצוע ודרש ממנו תשובות. "זה היה כמו בסרט אימה, אתה פתאום רואה מצלמות ובן אדם שבורח, זה דבר חריג מאוד בעיר שלי", אומר בן יוסף. לאחר תיעוד האירוע, העלה שוקי את הסרטון לרשתות החברתיות – אך כשהבין שהדבר עלול לסכן את עבודתם של אנשי צוות התוכנית, שפועלים כאמור מתחת לרדאר ותחת מעטה סודיות, הוריד אותו מיד.

"הבנתי שהם רוצים לעשות מארב וברגע שיראו את הסרטון, יבינו שיצאת צדיק באזור ופתאום כל הנוכלים יהיו צדיקים", מסביר בן יוסף. "בלי הרבה שאלות, ישר הורדתי את הסרטון ומחקתי מכל הרשתות החברתיות. זה סרטון ויראלי, דברים כאלה היו יכולים להביא לנו עשרות אלפי כניסות, אבל לא אמרנו מילה. הבנתי את החשיבות".

"יצאת צדיק עושים עבודה מעולה, בעקבות התוכנית יש הרבה אנשים שבעבר היו נוכלים והיום הם פוחדים", מסכם בן יוסף. "עדיין יש נוכלים, אבל אנשים נזהרים יותר. גם הלקוחות, כשמזמינים בעל מקצוע שואלים היום הרבה יותר שאלות ומתעניינים".