במשך 14 שנים חיים הכט מחפש את טכנאי הדודים הצדיק שיעשה לו קצת נחת, ויחזיר לכולנו את האמון בבעלי המקצוע. לאורך השנים בהם צולמה התכנית "יצאת צדיק" הכט התאכזב פעם אחר פעם, ולא זכה להעניק מדליה בתחום הדודים. רגע לפני שהוא יצא לצילומי העונה החדשה, הייתה בו תקווה שהפעם טכנאי הדודים יישארו מחוץ לרשימה השחורה, אבל הוא נדהם לגלות שהטריקים הגיעו לדרגה של אומנות.

חיים הכט וצוותי הצילום התמקמו בדירה ליד חוף הים בנתניה, כשסיפור הכיסוי הוא תקלה בדוד שמש בדירת נופש של משפחה מפריז. כמו תמיד, התקלה פשוטה למדי. חור קטן בצינור של הדוד גורם לנזילה בגג וחוסר במים חמים, תקלה שכל מתקין דודי שמש יכול לאבחן בקלות. כל מה שנדרש מבעל המקצוע הוא להתקין צינור חדש, עבודה שמסתכמת בעלות של כ-350 שקלים.

>> מחפשים בעל מקצוע אמין? היכנסו עכשיו לרשימת הצדיקים המלאה

בעקבות פנייה מגולשי mako, הזמין חיים הכט את הטכנאי שמעון אדרי מ"מרכז דודי השמש" להתמודד עם התקלה. אדרי הגיע עם עובד נוסף, ומיד עם כניסתו לבית זיהה שיש נזילה והחל לעלות לגג. כשהמצלמות הנסתרות מתעדות כל צעד והמיקרופונים מאפשרים לשמוע את השיחה ביניהם, אדרי כבר החל לרקום את העוקץ. כשניגש לבדוק את מדבקת הייצור של קולט השמש החדש, הוא לא היסס להעלות את הרעיון לקחת אותו וכך גם עשה לבסוף. בזמן שהעובד שהגיע איתו מזהה את התקלה ושואל האם להביא צינור חדש, אדרי מריח הזדמנות להרוויח פעמיים: "זאת עבודה של 600-700 שקל, אם נחליף גם קולט נגיע ל-1,500".

רגע לפני ביצוע התשלום, שהגיע ל-3,186 שקלים, היה נראה שאדרי חושד שמצלמים אותו. "לא יודע, למה יש לי הרגשה כאילו אני ב'חיים הכט?'", הוא פנה למצלמות מבלי שידע שעל הרגע הזה הוא כנראה עוד יצטער, "ואם זה חיים הכט, חיים מה נשמע אחי?". כשהוזמן פעם נוספת בשביל לצפות בתיעוד המפליל, החיוך התחלף מהר מאוד בדמעות ודרמה לא מתוכננת על גג הבית.

דודי שמש - העימות המלא עם חיים הכט (צילום: מתוך יצאת צדיק, שידורי קשת)
הרגע שבו הבין שנתפס על חם | צילום: מתוך יצאת צדיק, שידורי קשת

בהתחלה אדרי עוד ניסה להצדיק את הדרך בה פעל: "אם ראיתי איזשהו נזק, הצעתי ללקוחה מה לעשות וברגע שהיא נתנה אישור החלפתי". ברגע שצפה בצילומים הבין שבפעם הזאת הוא בהחלט לא יצא צדיק: "אלוהים, איזה טיפש". כשהדמעות החלו לרדת, אדרי מיהר להתקשר ולדווח לאשתו על הסיטואציה הלא מחמיאה שבה הוא נמצא: "אני על הגג עם חיים הכט והוא מראה לי סרטון שלא היינו בסדר". לאחר שנרגע הודה בפני הכט שבשנים האחרונות נקלע לחובות, וייתכן שזה מה שהוביל אותו לעגל פינות. התגובה הכנה הצליחה להפתיע גם את הכט, שניסה להוציא ממנו הבטחה לעתיד: "הכרת במה שעשית ומעכשיו זה לא קורה יותר".

>> חיים הכט יוצא לעונת המרדפים של "יצאת צדיק"

"יצאת צדיק": רביעי ב-21:00, קשת, ערוץ 12