הפרק הדרמטי ששודר השבוע ב"יצאת צדיק" הסתיים בפעם הראשונה בהיסטוריה של התוכנית בפציעתו של המגיש חיים אתגר ובפינויו לבית החולים. אתגר הותקף על ידי יריב בוהדנה, טכנאי אשר נתפס במצלמות התוכנית כבר פעמיים בעבר, נעצר ונחקר - אבל שוחרר. כעת מסתבר שבוהדנה חזר לשוק וגם חזר לבצע מעשי עוקץ ומרמה, כשהפעם על הכוונת שלו קהל העולים המבוגרים, שלא תמיד שולטים בשפה ובתרבות המקומית.

בוהדנה מרבה לפרסם את עצמו, בין היתר בשם אלכס, בעיתונות הפונה לקהל הרוסי. כמו כן, הוא מבטיח הנחה של שלושים אחוז על התיקונים. ברגע האמת, בוהדנה מגיע לבתים של הלקוחות, גובה סכום מופקע שאינו תואם את עלות התיקון ואף ייתכן שגורם לנזק. "אני מקווה שהבן אדם הזה יקבל מה שהוא צריך לקבל ויפסיק", אמר בתוכנית אלכסיי, צעיר ממוצא רוסי אשר אמו הזמינה את בוהדנה לתיקון בביתה ונאלצה לשלם לו 3,500 שקלים.

בתגובה לשידור הפרק ולחשיפת המעשים החמורים, חבר הכנסת דוד ביטן פרסם בעמוד הפייסבוק שלו שהוא מתכוון לפעול נגד התופעה של ניצול ועוקץ עולים, בייחוד מבוגרים. "כמו רבים גם אני צפיתי בתוכנית יצאת צדיק עם חיים אתגר. ראיתי את הניצול, לא בפעם הראשונה של אוכלוסיות חלשות כאשר לרוב מדובר בעולים ותיקים/חדשים מבוגרים שאינם מבינים כל כך את השפה ופשוט מרמים אותם וגוזלים מהם את הכסף המועט שיש להם למזון ותרופות", כתב ביטן.

עוד כתב ביטן כי כיו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, הוא אינו מתכוון לעבור על כך לסדר היום ובכוונתו לכנס דיון בוועדה על הנושא, עם אפשרות לקידום חקיקה להגדלת הענישה במקרים מהסוג הזה, בתקווה שהתופעה המקוממת תגיע לקיצה.

הפתרון היצירתי של דוד ביטן (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
ח"כ דוד ביטן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12