ספק הגז שנמלט מחיים הכט:

לרישיון המתיר לעסוק בגז יש חשיבות גדולה יותר ממה שניתן לשער. אדיב ח'לייף, טכנאי הגז המורשה שצפה עם הכט בעבודת הטכנאים והספקים שהוזמנו, היטיב להסביר: "זאת לא רק התעודה, זה ביטוח של המתקין, זאת עבודה, זאת הכשרה, זה ימי ריענון בשנה. המון אירועי גז שלא מדווחים לציבור זה מעבודה של חאפרים". גם ספקי הגז מחויבים ברישיון והיתר מיוחד להוביל ולמכור בלוני גז, מי שאיננו ספק מורשה עובר על החוק ומסכן את הציבור. לאחר שבעונה הקודמת של "יצאת צדיק", נחשפו ספקים חאפרים שמובילים בלונים בשלל צורות מסכנות חיים, יצא הכט לבדוק אם הם עדיין פועלים בניגוד לחוק או שמא מנהל הגז ומשרד האנרגיה נקטו בצעדים הנדרשים.

ספק הגז נתן קוגן נתפס לפני שלוש שנים מוביל מכלים ברכב לא תקני, ובנוסף טען שהחליף בלון, כשבעצם לא עשה כלום. הספק קיבל הזדמנות נוספת להראות שתיקן את דרכיו, הוא הוזמן לטפל בתקלה מפוברקת, כשבסך הכל ברז הגז של הכיריים סגור. כבר מהרגע הראשון ניתן היה לראות שקוגן עדיין מתנייד ברכב שאינו מאושר להובלת גז. הספק איתר בקלות את מוקד התקלה, פתח את הברז הסגור של הכיריים ופתר את הבעיה. אלא שקוגן לא הסתפק בזה והחליט למקסם רווחים, הוא דיווח לתחקירנית התכנית שיש להחליף את אחד הבלונים. לאחר שקיבל אישור לביצוע העבודה, הספק ניסה להוביל בצורה מאולתרת את הבלון מרכבו בעזרת מלגזה. לאחר כמה ניסיונות לצלוח גרם מדרגות תלול, שכמעט והביא את הכט לעצור את הצילומים, החליט קוגן לוותר על החלפת הבלון ולהשאיר את הבלון המקורי. כשנכנס בחזרה לדירה שיקר לתחקירנית שאכן הוחלף הבלון, וגבה 500 שקלים על הטרחה. בשלב זה החליט חיים שהוא מוכרח להתעמת עם קוגן, שברגע שהבין שנתפס, נמלט בחזרה אל רכבו כשהוא מתעקש לא להצטלם. "אין מה לדבר. החזרתי את הכסף גם פעם קודמת. אני לא חייב שום דבר לאף אחד", ירה הספק. כשחיים אמר לו שצריך להזהיר אנשים מפניו אמר באדישות: "תזהיר, לא עשיתי כלום".

תגובתו של נתן קוגן:

אין לי מה להגיד, לכו לעזאזל.

מחפשים בעל מקצוע אמין? היכנסו עכשיו לרשימת הצדיקים המלאה

יחס VIP: מושיק עפיה נעקץ בקטנה

לכל אחד ואחת מאתנו בוודאי יצא לפחות פעם אחת לצפות בטלוויזיה ולתהות איך זה בטח מרגיש להיות מפורסם. איך זה כשמזהים אותך בכל מקום, לקבל יחס VIP. אבל האם היחס המועדף שמגיע יחד עם "חבילת הסלב" תופס בכל מקום? כדי להעמיד את התמה הזאת במבחן, גייס הכט את מושיק עפיה ועינת שרוף, ושלח אותם אל אחד המקומות שבהם אין ישראלי שלא מרגיש פראייר – הפנצ'ריה.

לכל פנצ'רייה שנבדקה, שלח הכט פעם אחת את התחקירנית, ופעם נוספת את עפיה או שרוף, כשבשני המקרים בסך הכל חסר אוויר בצמיג. הממצאים היו חד משמעיים, משתלם להיות מפורסם. במקרה של עפיה, במעמד החשבון בפנצ'ריית "ממציא הגלגל" ברעננה, הפרידו בינו ובין התחקירנית שניגשה אל אותו הפנצ'ר מאכר יותר מאלף שקלים. אז נכון, גם הזמר שילם 340 שקלים שלא לצורך, אך בהשוואה להחלפת ארבעת הצמיגים של התחקירנית, הזמר זכה ל"מערוף" בדמות צמיג משומש ומחיר ידידותי. "לא יודע איך לאכול את האיש הזה, הוא נראה כמו פרופסור לכל מה שקשור לפאנצ'רים וצמיגים", סיפר הזמר. "הוא דפק אותי בקטנה, שווה להיות סלב".

תגובת עורך דינו של ניר יחזקאלי מפנצ'ריית "ממציא הגלגל":

הוריתי למרשי לבדוק את הטענות, לבצע בדק בית ולתקן את הדרוש תיקון. למרשי מוניטין של אלפי לקוחות מרוצים, כאשר בראש מעייניו עומדת בטיחות לקוחותיו, לגבי תקינות הרכב וצמיגיו. לבית העסק של מרשי הגיעה תחקירנית של התכנית עם רכב בו שלושה צמיגים מתוצרת סין וצמיג בודד מחברה אחרת ומסרה שהרכב בעל נסועה (קילומטראז') שנתית גבוה. בהתאם לתקנות משרד התחבורה, יש להרכיב על אותו סרן צמידים זהים מבחינת התוצר של שם הדגם והיצרן. ETRTO – הארגון הטכני האירופאי לצמיגים ואופנים מציין כי טווח הבלימה של מותגי צמיגים סיניים גבוה עד פי 1.5 בהשוואה למותגי יוקרה. משכך, מטעמי בטיחות, המליץ מרשי על הרכבת הצמיד המקורי מתוצרת גרמנית, צמיג שבחר יצרן הרכב לאחר מבחנים רבים. לצד האמור, הטענות שהועלו בכתבה ייבדקו על ידי מרשי בכובד ראש.

עוד ב"יצאת צדיק":

>>אביב גפן ואייל גולן מחפשים אתכם לתכנית חדשה! הירשמו עכשיו לתוכניות של קשת 12

"יצאת צדיק": רביעי ב-21:00, קשת, ערוץ 12