חיים אתגר ממשיך לחפש אחרי בעלי מקצוע ישרים ב"יצאת צדיק" (הערב ב-21:30, קשת 12), אבל הוא לא היחידי שנמצא במסע הזה. לכולנו קרה שהזמנו הביתה טכנאי לתקן תקלה ומצאנו את עצמנו באמצע סיטואציה תלושה לחלוטין. אז אספנו כמה סיפורים הזויים שנתקלנו בהם וזה פשוט קורע מצחוק (או מעצבן בטירוף – תלוי את מי שואלים).

פטריות אחרי הגשם

"גדלה לי פטרייה באמבטיה. לא עובש, ולא כתמים שחורים. ממש פטריה שנראית כמו אחת שקניתי בסופר. בהתחלה צחקתי מהסיטואציה, אבל אז אנשים מביני עניין סביבי הזהירו אותי שכנראה יש פטרת ושזה יכול להיות רעיל. הצליחו להבהיל אותי מספיק, ככה שחוץ מכמות אקונומיקה מוגזמת ששפכתי באותה הנקודה, הזמנתי איש מקצוע דרך בעל הבית. הוא אמר שיגיע בבוקר, ושנחליט על שעה מדויקת מחר. כנראה שבעל הבית החליט על שעה בלעדיי כי בשמונה וחצי בבוקר, כשאני עדיין ישנה, אני מתעוררת מדפיקות חזקות בדלת. קמה מבולבלת, פותחת את הדלת ואיש זר נכנס. 'איפה הפטרייה?', שאל. הצבעתי על המיקום המדויק, לקחתי צעד אחורה ופיניתי לו מקום".

"הבחור הסתכל מקרוב ומכל הזוויות, ואחרי כמה שניות תלש את שתי הפטריות החדשות שצמחו, ואז התרומם, לא אמר כלום, ופשוט יצא מהדלת. תהיתי לעצמי אם חלמתי, או שלרגע לא הייתי מרוכזת. התיישבתי על הספה וניסיתי להתקשר אל הבחור שנראה שמסנן אותי. אחרי ארבעים דקות אני שומעת כמה דפיקות בדלת. הבחור חזר, ושוב, בלי להגיד מילה, התחיל לאטום את הקיר. אמנם 0 בתקשורת אבל 100 במקצועיות". דניאל, 22.

פטריות  (צילום: פרטי)
לא רק אקונומיקה. | צילום: פרטי

הקערה האבודה

"קניתי מקרר חדש לגמרי שהיה ממש יקר ועם אחריות לכמה שנים. אחרי כמה חודשים המקרר התחיל לעשות רעשים חזקים של דפיקות בלתי נסבלות והייתי בטוחה שהמנוע שלו התחיל להתעייף והוא בדרך לקרוס. עצבנית ומאוכזבת מהרכש החדש התקשרתי לשירות הלקוחות והזמנתי טכנאי שיגיע בהקדם לפני שהמקרר יתפוצץ (כן, בדרמטיות).

"שלחו לי טכנאי שבדק את המקרר. הוא נכנס, בדק דבר או שניים ואמר 'הכל בסדר', ופה העצבים כבר היו בשיא. איך בסדר? מה בסדר? הרעש הזה דופק לי בראש כבר שבוע ואני לא מצליחה לישון. ואז הוא הושיט את היד שלו לחלק העליון של המקרר, הוריד משם קערה מלאה בשוקולדים ואמר (כמובן תוך כדי שהוא צוחק עליי) – 'הרעש שאת שומעת זה בגלל הקערה. היא דופקת על המקרר'. אין צורך להרחיב בתחושת הכישלון שחשתי באותו רגע, והטכנאי המקסים אפילו לא רצה לקחת ממני שקל. יש מצב שזה היה מרחמים". מיכל, 27.

על בירות ואסלה 

"אינסטלטור הגיע אליי הביתה בפעם הראשונה אחרי שקבענו לשעה 19:00, כשראיתי שהוא לא מגיע הוא התקשר ואמר שהוא בדיוק הכין ארוחת ערב ויגיע אחר כך. הוא הגיע ללא כל החלקים ובלי כלי עבודה וטען שצריך להחליף את המצוף. בפעם השניה כשהוא בא, הוא שוב הגיע ללא חלקים חליפיים או כלי עבודה וניסה להדק את המצוף. כשהצעתי לו משהו לשתות הוא ביקש בירה, שלצערי הייתה לי במקרר - ונתתי לו".

"שוב, התקלה לא נפתרה. בפעם השלישית שקבענו חיכיתי לו בדירה, לאחר שיצאתי במיוחד מהעבודה, כשראיתי שהוא לא מגיע סימסתי לו והוא טען ששכח לעדכן שהוא חולה. ביקשתי שיעדכן אותי מתי הוא כן יכול, חזר אליי לאחר שבוע וביקש להגיע באותו רגע. אני כבר איבדתי את הסבלנות ומעדיפה להיעזר בבעל מקצוע אחר". דורין, 27.

מחשבים וסמים אחרים

"הייתה לי חוויה לא טובה מטכנאי מחשבים שאמר לי שהוא לא יכול לעלות אליי לדירה לתקן את המחשב וביקש שאני ארד אליו לאוטו. הוא טיפל בתקלה בזמן שישבתי אצלו באוטו, וזה היה לא נעים. אחרי כמה זמן שוב הייתה לי תקלה במחשב, אבל החלטתי שהפעם אני אחפש טכנאית אישה כדי שארגיש יותר בנוח בגלל המקרה הקודם.

היא הגיעה אליי לדירה והייתה ממש מקצועית, אבל גם קצת מוזרה. בסוף הביקור אחרי שהיא טיפלה בבעיה היא פשוט השאירה לי שקית עם סמים והלכה. היא אמרה 'יש לי רישיון לרפואי ואני לא משתמשת, אז קחי שיהיה לך'". ירדן, 30.

מריחואנה (צילום: shutterstock​)
השאירה שקית והלכה. | צילום: shutterstock​

נשית וחזקה 

"כל פעם כשאני נכנסת למוסך אני מרגישה שאני חייבת להדגיש כמה אני חזקה, דעתנית ומבינת עניין. אם אהיה 'נשית' אז סיכוי גבוה יותר שיעקצו אותי. בחמישי בערב עברתי ליד הרכב החונה שלי וראיתי שאחד הגלגלים התפנצ'ר, אז יחד עם אחותי החלפנו אותו בזריזות, בלי בעיות. יום אחר כך קפצתי למוסך, וסיפרתי לבחור את הסיפור. עוד לפני שביקש, פתחתי את הבגאז' ואת הנעילה, והוצאתי בעצמי את הגלגל המפויח. הוא התפעל מהחוזק שלי, ואני חייכתי לעצמי. 'יופי', חשבתי, 'רכשתי את אמונו'".

"כנראה שטעיתי, כי אחרי שלוש דקות לתיקון הגלגל, הוא קבע ששני הגלגלים הקדמיים שלי שחוקים ושצריך להחליף אותם בדחיפות אם אני לא רוצה לעשות תאונה בקרוב. נבהלתי, התדמית נסדקה, אולי באמת יש תקלה? שלחתי הודעה לאחי, ומסתבר שאת הגלגלים החלפנו לפני פחות משנה, הרכב עבר טסט ממש לא מזמן ואין שום סיכוי שהגלגלים שחוקים ברמה מסכנת חיים. אמרתי לו תודה והלכתי, עצבנית עליו שניסה לקחת ממני כסף סתם, ועצבנית על עצמי שלא ידעתי להגיד לבד שהוא משקר". שקד, 22. 

וואטסאטפ - פנצ'ר (צילום: פרטי)
מחרטט אותך | צילום: פרטי

עבודה נקייה | לינוי

"ניקינו יום אחד את החלונות בבית וניקינו ממש מבריק. באותו יום הזמנו פועל שיקדח לנו חור בקיר במטבח בשביל הונטה. החלון היה סגור והוא רצה לראות את היציאה לחצר מהחלון של המטבח אבל הוא לא שם לב שהחלון סגור כי הוא היה נורא נקי. הוא פשוט נכנס דוך עם כל הראש בחלון וממש נכנס עם כל הלב".

"הוא היה המום. הוא אומר מליון פעם 'וואי איזה נקי, חשבתי שזה פתוח'. אני מניחה שממש כאב לו כי הוא נכנס חזק ודפק את הראש. כשבעלי סיפר לי את זה, השאלה הראשונה ששאלתי אותו זה 'הוא עשה לי סימנים על החלון?'". שירי, 27.