בפרק ששודר הערב (חמישי) ב"יצאת צדיק" נחשפנו ללא מעט נוכלים מתחום הדודים שעקצו לקוחות בלי בושה בסכומי כסף בלתי נתפסים. אחד מבין הנוכלים שנתפסו עקץ זוג קשישים באלפי שקלים ולאחר התרמית שביצע גם איים עליהם בתביעה. מערכת התכנית תפסה אותו על חם בעוקץ אחר שתועד בפרק, ואתגר הגיע להתעמת איתו בעימות יוצא דופן אשר בסופו המנחה הצליח לראשונה בתכנית להחזיר את אלפי השקלים שהטכנאי גנב מהלקוחות.

אבל היו גם את אלה שבחרו בדרך הישר, וזכינו לגלות שני טכנאים צדיקים, אשר אחד מהם אף זכה לביקור פתע מאתגר בשידור חי - שלמה בן נעים. בן נעים הוא טכנאי דודים בתחילת דרכו, וכשהוא לא על הגג מתקן דודים, הוא מתנדב בעמותת "עזר מציון" בירושלים.

בן נעים צדיק בכל מובן המילה ואת זמנו הפנוי מקדיש כדי לעזור לאחרים. הוא החל את דרכו בעמותת "עזר מציון" כמסיע חולים לקבלת טיפול רפואי ובמשלוחי תרופות ומזון לנזקקים. היום הוא מנהל את כל מערך המתנדבים של העמותה במעלה אדומים, אשר כוללת בסביבות 150-200 מתנדבים.

אחד המטופלים הקבועים שמקבלים סיוע מ"עזר מציון" הוא נפתלי ורצברג שמגיע לטיפול דיאליזה בבית חולים "שערי צדק" שלוש פעמים בשבוע, ושלמה הוא זה שדואג לשלוח מתנדבים לנפתלי שיסיעו אותו בקביעות ויחזירו אותו מהטיפול. "אחרי יום כזה של דיאליזה אתה חוזר עם קושי לתפקד עד שאתה מתאושש, כל נסיעה זה מבצע צבאי", משתף נפתלי, "יש תחושה שאתה לא לבד. יש איזו עין טובה שמביטה עליך ונושאת איתך בנטל, בלי לקבל כסף, בלי תמורה, בהתנדבות מחייבת, לא התנדבות חד פעמית, זה משהו מדהים בשבילי".

משה הלל, רכז המתנדבים של העמותה מספר על עמיתו שלמה: "זו הגדולה של שלמה, יש לו לב זהב, לב ענק. הוא לא הולך לישון בלילה אם המשימה לא בוצעה". גם שיר, אישתו של שלמה, מספרת עליו: "כשיש קריאה, יש לו את הרצון לקום וללכת, הוא לא מתעצל, הוא מחכה לרגעים האלה. גאווה בשבילי להיות אישתו. הוא בן אדם מאוד צנוע גם, הוא לא מדבר על מה שהוא עושה".

את הדרך המקצועית בתחום הדודים הוא התחיל לגמרי במקרה, מספרת שיר: "זה ישמע מצחיק, הסיפתח קרה אצל אמא שלי, התקלקל לה הדוד, והוא ראה איך מתקנים ואמר 'אני אנסה', זה היה בחורף והוא עלה לגג והצליח". כשהלל קיבל מחמאות מאתגר על היותו צדיק ועל המקצועיות שלו הוא אמר "אני לא חושב שזה מיוחד להיות ישר – למה לרמות?"

בנוסף לשלמה בן נעים, הכרנו צדיק נוסף בפרק הזה - חיים הופמן. הופמן הפגין מקצועיות, אמינות ושירות מצוין כשהגיע לתקן את התקלה שהכינה לו מערכת התכנית. בניגוד לבן נעים, הופמן סוגר כמעט 50 שנה בתחום. "התחלתי בגיל 14, אבל עם הפסקות מטעמי בריאות. נפל עליי דוד שמש מהגג, ועברתי שיקום. מאז סבלתי מכאבים 24/7, אבל חזרתי עם קביים לעבודה. חינכו אותי שדרך המלך היא הדרך הכי קצרה, אם אתה עושה משהו לא נכון זה גזל".

חיים הופמן (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת 12)
צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת 12

הופמן שיתף שכשהוא מגיע לבית של לקוחות קשי יום, פעמים רבות הוא לא לוקח תשלום כלל. לאחר השיחה המרגשת עם חיים אתגר, הם התקשרו יחד לאישתו של הופמן לספר לה על הבשורה, והיא הגיבה: "אין צדיקים ממנו, מגיע לו, הוא לא עושה כדי לקבל - הוא עושה את זה כי הוא כזה".