בשבוע שעבר התקיים טקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה. הסדרה "פלפלים צהובים" זכתה בפרסים המכובדים של הטקס: סדרת הדרמה הטובה ביותר, פרס התסריט הטוב ביותר, פרס הבימוי הטוב ביותר, ועלמה זק ויוסי מרשק לקחו את פרס השחקן והשחקנית הטובים ביותר בדרמה.

הסדרה, שעוסקת במשפחה שמתמודדת עם האוטיזם של בנה, יצרה הרבה עניין והביאה נושא טעון לפריים טיים בצורה מרעננת, מצחיקה, ומרגשת. "פלפלים אף פעם לא הייתה סדרה על אוטיזם. היא הייתה סדרה על תקשורת", מסבירה היוצרת קרן מרגלית יום אחרי הזכייה בפרס האקדמיה, "כולנו נמצאים על הספקטרום, על הרצף התקשורתי. זה תמיד היה הרעיון - שבכל אחד מכונן אוטיסט". למרות הנושא המורכב בו הסדרה עוסקת מרגלית השכילה לשלב בין הומור לעצב. "אני דווקא חשבתי שזו הייתה סדרה מצחיקה", היא מחייכת, "ההגדרה של "פלפלים" תמיד הייתה שדבר עצוב קורה לאנשים מצחיקים".

היום מתקיים יום ההתרמה של אלו"ט - אגודה לאומית של ילדים אוטיסטים - שמזכיר שסיפורם של המשפחה ב"פלפלים צהובים" הוא סיפורם של משפחות רבות בישראל. ריכזנו עבורכם את כל פרקי העונה הראשונה - למקרה שפספסתם, או אם אתם רוצים להיזכר בפרק שריגש במיוחד.

הפרקים המלאים:

פרק 1- הוראות פשוטות

אבישי ויעלי, חוזרים לגור במושב ילדותו של אבישי בדרום הרחוק, סביב חצר משותפת עם בני משפחתו של אבישי. האווירה מתוחה כי כולם יודעים שיעלי בגדה באבישי עם אחד הרופאים בבית חולים בו היא עבדה. יעלי החליטה לבוא עם אבישי למושב ולהילחם על הנישואים שלהם. היא מנסה להתאקלם וזה לא פשוט.

פרק 2 - עומרי עובר אבחון

איילת ויניב לוקחים את עומרי לאבחון אך שומרים את זה בסוד מהמשפחה. יעלי, שהמעבר לדרום לא פשוט בשבילה, מנסה לפתוח דף חדש ולהתאקלם במושב.

פרק 3 - היום שאחרי

איילת מחליטה לטפל בעומרי בבית ויורה לכל הכיוונים, יניב לא מבין למה לא לשלוח אותו לגן וכמה זמן איילת מתכוונת לשמור את הסוד מהמשפחה.

פרק 4 - רופא בכיר

איילת מחליטה לשמוע דעה נוספת של מומחה לפני שהיא עושה את הצעד הגדול ומוציאה את עומרי מהגן ומתחילה לטפל בו בבית, אך מסתבר שלרופא המומחה יש קשר מסוים אליה.

פרק 5 - פינג פונג

איילת מחכה להגעתה של הפסיכולוגית שד"ר כהן המליץ עליה, כמו אויר לנשימה, אך כשזו מגיעה מסתבר שאיילת מכירה אותה מהעבר ובין השתיים יש משקעים רבים.

פרק 6- תראו אותי

בהעדרה של רחלי, איילת מחליטה לגייס את כולם ומצעידה את המשפחה לטיפול בעומרי בשיטה ההתנהגותית. היא מטילה עליהם משימות, מזמינה להם מהאינטרנט חומר קריאה ודוהרת כמו רכבת משוכנעת שכולם דוהרים בקצב שלה. אבל יניב עסוק בדכאון שלו, נתי עסוקה ביונתן ואבישי טרוד בקשיים שמתעוררים בחממות.

פרק 7 - פנקס הקטן

רחלי חוזרת לעזור למשפחה אחרי שיניב שכנעה אותה לחזור בתנאים שלה ואיילת מנסה לרצות את כולם. אבישי מקבל בשורה שמעמידה את הישארותו בערבה בסימן שאלה.

פרק 8 - פיקניק

יום העצמאות מגיע. בני המושב חוגגים בכל שנה ב"על האש" אצל גוברמן. השנה, איילת מחליטה שאין גוברמן והם יהנו ויהי מה מפיקניק משפחתי מצומצם.

אין תמונה
עומרי - פלפלים צהובים

פרק 9 - לסגור

הבית מתמלא בצעצועים החדשים של עומרי, בתוכנית של עומרי ובטיפולים של עומרי. לליבה השבור של נתי לא נשאר מקום.

פרק 10 - לכבוש את העולם

אביה של יעלי מגיע לביקור פתע ויעלי מעמידה פנים שהכל רגיל - היא מוציאה את נתי מהבית שלהם ומגייסת את אבישי שיתנהג כאילו הכל רגיל.

פרק 11- סוליקו

טאסאני נעצרת ונלקחת לתא המעצר ועומרי לוקח את זה קשה מאד. איילת מחליטה לעשות הכל ויוצאת למסע לשחרור טאסאני נגד כל הסיכויים. היא רוצה שאביה, מאיר יתייצב לצידה, אבל הוא עסוק עם אריאלה והניתוח.

פרק 12- תרופה נגד אוטיזם

עומרי חולה. להפתעתה של איילת, הוא מתנהג כילד רגיל כשהוא עם חום גבוה ולכן היא מסרבת לתת לו כדור שיוריד את החום. יעלי מודיעה שהיא חוזרת לתל אביב ומגלה שאף אחד לא בשוק מהבשורה, ושהחיים במושב יכולים להמשיך בלעדיה.

פרק 13 - ברוש לבדו

כל ילדי הגן חוגגים יום הולדת משותפת וגם עומרי מוזמן. באותו יום גם יעלי נפרדת מכולם לפני העזיבה לת"א. אך התכניות משתנות כשקורה משהו לא צפוי - עומרי נעלם.

צפייה מהנה!

יום ההתרמה של אלו"ט

היום (יום ב') עשרות אלפי תלמידים יפקדו את בתי האב ובתי העסק ויבקשו מהציבור תרומה למען הילדים הלוקים באוטיזם. היום כבר ברור שחלון ההזדמנויות הראשוני לילדי הגיל הרך נמצא בטיפול המיידי והאינטנסיבי. דבר זה מחייב את מקבלי ההחלטות במדינה למציאת פתרונות לטווח ארוך, למגמת העלייה והדרישה לשירות איכותי בכל טווח הגילאים.

אלו"ט- האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים היא ארגון ללא מטרות רווח שמאגד הורים לילדים אוטיסטים לצד אנשי מקצוע ואישי ציבור. אלו"ט פועלת למען זכויות כל הילדים האוטיסטים בישראל, ומקדמת מחקר, שיקום ושילוב. אלו"ט נותנת מענה לאלפי אוטיסטים בארץ במעונות ובגנים, בדיור בתעסוקה ובפנאי.

לתרומה התקשרו - 1800-855558
>>לאתר אלו"ט

בואו להיזכר: "הסדרה תואמת את המציאות"

אף אחד לא נשאר אדיש לסדרה ובמהרה החלו להגיע תגובות על הסדרה מקרב המשפחות שחוות את זה מקרוב, אנשי מקצוע, והקהל הרחב. להלן חלק מהתגובות: 

>>הביקורות על הסדרה: "סיפור ששורף את הלב מהרגע הראשון".
>>בוגרת "כוכב נולד, רוני גינוסר: "אני חווה באוטיזם סוג של מסע עצמי"
>>הפסיכולוג אילן רבינוביץ' מתרגש

>> לכל הפרקים המלאים בערוץ  makoVOD