פורים אוטוטו כאן, והמרוץ אחר תחפושות מקוריות מתחיל מחדש, כמו בכל שנה, ולא מעט אנשים שוברים את הראש איך להפתיע השנה, ומה היא התחפושת הכי מיוחדת איתה יוכלו להבריק. בפרק הקרוב של "פלפלים צהובים", שעוסק בחג הכי שמח על לוח השנה העברי, מוצגות לא מעט תחפושות צבעוניות ומקוריות אותן תוכלו לאמץ ולייצר לבד בבית.  

את התלבושות בעונה האחרונה של הסדרה עיצבו האחיות אופיר ולירון חזן, בעלות המותג Lio, שעובדות ומעצבות יחד עבור סדרות טלוויזיה, הצגות תיאטרון ומופעי מחול. מי שאחראית על עיצוב התלבושות בסדרה היא אופיר, ולירון היא זו שאחראית על ההלבשה על הסט. הפרק המיוחד, יחד עם החג שקרב ובא, היוו הזדמנות מצוינת לשוחח עם אופיר על העבודה מאחורי הקלעים, עם דגש מיוחד על הפרק שישודר הערב.

צילום: מתוך דף הפייסבוק של Lio (צילום: איתן צור)
אופיר (מימין) ולירון חזן | צילום: איתן צור
"קיבלתי הכוונות מקרן מרגלית, הבמאית, איזו תחפושת מתאימה לכל דמות, ומשם היא נתנה לי יד חופשית", מספרת אופיר, "חיפשתי כל מיני רפרנסים, ורציתי לעשות את זה כמה שיותר מדויק. כמו שיהיה אפשר לראות בפרק הערב, בו עלמה מחופשת לשמש, יוסי לג'ירפה ואורי פפר לליצן מסוג אחר."

מאיפה שאבת את ההשראה לתחפושות?

"אני וקרן צחקנו ודיברנו על זה לא מעט, אבל את ההשראה הסופית קיבלתי דרך פסטיבל בהודו שם נתקלתי בתחפושת של חסידה מדהימה שהיוותה את ההשראה לעיצוב."

"יש בחורות שחולמות להיות נסיכות ליום אחד"

במהלך הפרק, יעסקו יניב ואיילת בתחפושות כראי לנפש, ואיך תחפושת היא בעצם משאלת ליבו של האדם שחושק בה. בעניין הזה, לאופיר יש המלצה מאוד פשוטה: "מי שרוצה להתחפש למשאלת הלב שלו חייב לחפור עמוק בפנים, להבין מי או מה הוא רוצה להיות, ולחפש סביבו אביזרים פשוטים כדי להכין לעצמו תחפושת ממה שבנמצא."

פלפל פורים (תמונת AVI: mako)
קרנבל פורים ב"פלפלים צהובים" | תמונת AVI: mako
מה כיוון אותך במהלך הכנת התחפושות לפרק?

"העניין המרכזי הוא הקטע בו איילת היא זו שתופרת את התחפושות לכל המושב, ובגלל שזה מה שאני עושה למחייתי, התעקשתי על כך שאת כל התחפושות אתפור בעצמי, וכך היה."

יצא לך לעצב פעם משאלת לב של מישהו?

"בעיקר לבמאים שעבדתי איתם (צוחקת), והאמת שגם שמלות כלה הן סוג של משאלות לב. יש בחורות שחולמות להיות נסיכה ליום אחד, אז אני עוזרת להן."

ומה הטיפ שלך כדי ליצור תחפושת מקורית של פלפלים צהובים?

"האמת שזוהי תחפושת מאוד פשוטה: מדובר בספוג צהוב מצופה בד שעוטף את הגוף, וכך גם הכובע, גם הוא ספוג מצופה בד ירוק. זה אמנם נשמע פשוט, אבל הפשוט הוא הכי מורכב."

ובתור ילדה, מה הייתה התחפושת האהובה עלייך?

"האמת היא שאני לא בעניין של תחפושות בכלל, אני בעניין של תלבושות, ואף פעם לא הבנתי את החג הזה (צוחקת), אבל אם צריך לבחור תחפושת, אז אני אלך על בילבי, סה"כ התחפשתי אליה ארבעה פעמים לאורך כל הילדות שלי."

פלפל פורים (צילום: mako)
קטן וקטנה, ג'ירף ושמש | צילום: mako
פלפל פורים (צילום: mako)
מחופשים לפלפלים צהובים | צילום: mako
פלפל פורים (צילום: mako)
אפילו התאילנדים התחפשו | צילום: mako
פלפל פורים (צילום: mako)
מדובר בליצן מזן מיוחד | צילום: mako
פלפל פורים (צילום: mako)
אבישי חלם להיות מצחיק. יצא לו? | צילום: mako

פלפלים צהובים, חמישי, 22:00

עוד בתכניות קשת: