במהלך 22 השנים שבהן השעשועון המצליח ביותר בטלוויזיה "מי רוצה להיות מיליונר" משודר בעולם, נרשמו לא מעט רגעים מותחים ועוצרי נשימה. מתוך אלפי המתמודדים שישבו על הכיסא וניסו לזכות במיליון, רק 150 השלימו את המשימה. רגע לפני שהתוכנית חוזרת למסך ערוץ 12 בהגשת ארז טל, חזרנו לאותם רגעים בלתי נשכחים שנכנסו לפנתאון.

ב-9 בספטמבר 2001, התיישב צ'ארלס אינגרם על הכיסא החם של שעשועון הטריוויה "מי רוצה להיות מיליונר", כשבת זוגו דיאנה יושבת באולפן מאחוריו. כבר בשאלות הראשונות והקלות הוא הפגין חוסר ביטחון וידע כללי עצוב, והשתמש בכל גלגלי ההצלה שלו כדי להגיע לסכום של 4,000 לירות שטרלינג, מתוך מיליון אפשריים. בדיוק באותו הרגע נגמר הזמן ואינגרם נאלץ לסיים את הסיבוב ולחזור בערב אחר להמשך הצילומים, אלא שהפעם הוא בא עם תוכנית מוכנה. 

בכל פעם שהוצגה השאלה לצד ארבע התשובות שלה, אינגרם התלבט עם עצמו וחזר על התשובות בקול רם. בכל פעם שהגיע לתשובה הנכונה, אחד המתמודדים שנכח בקהל, טקוון וייטוק, השתעל. אילו הרגע הזה היה מתרחש היום, הצילומים היו נפסקים וכל הנוכחים היו נשלחים לבידוד, אבל למרבה הפלא, כך וייטוק הצליח לסמן לאינגרם מהן התשובות הנכונות כל הדרך עד מיליון לירות שטרלינג. 

אבל עוד לפני כן, כשהגיעו לשאלה מכרעת על 32 אלף לירות שטרלינג, אף אחד מהם לא ידע מה התשובה. אינגרם התלבט רבות עד שכמעט בחר בתשובה לא נכונה, אבל לפתע שמע שיעול טורדני שהגיע מדיאנה והחליף ברגע את האחרון את ההחלטה שלו. כך המשיכו השלושה שלב אחרי שלב, עד שהגיעו לשאלה האחרונה, שהדליקה אצל הפקת התוכנית את כל הנורות האדומות. 

"איך נקרא מספר שאחריו עוקבים מאה אפסים?", הייתה שאלת המיליון של צ'ארלס אינגרם. התשובות היו: גוגול, מגהטרון, ג'יגהביט וננומול. דיאנה נראתה על סף התמוטטות עצבים, וייטוק נראה דרוך ואינגרם התלבט עוד ועוד, כשהוא מצהיר לא פעם שלדעתו התשובה הנכונה היא ננומול. שיעול אחד שנשמע אחרי שאמר "גוגול", גרם לו לשנות את ההחלטה הכי גורלית במשחק בשנייה אחת ולזכות במיליון לירות שטרלינג (שאז היו שוות בערך 4.5 מיליון שקלים).

הפקת התוכנית הגישה תלונה, צוות חקירה מיוחד בחן את החשדות ובסופו של דבר בית המשפט קבע כי השלושה קשרו קשר כדי לרמות את התוכנית. על שלושתם נגזר עונש מאסר על תנאי, אבל זה לא הפריע לאינגרם לבצע הונאת ביטוח שנתיים לאחר מכן, אז נתפס שוב, הורשע ופוטר מתפקידו בצבא הבריטי. 

אבל לא כל הזוכים מחרטטים את דרכם לפסגה ויש כאלו שעשו את זה ביושר והצליחו באותה נשימה להפוך את הרגע לבלתי נשכח. המיליונר הראשון בעולם, ג'ון קרפנטר, מדורג עשירי ברשימת המרוויחים הכי גדולים בעולם משעשועונים והצליח להגיע לשאלת המיליון מבלי להשתמש באף גלגל הצלה. 

"מי מנשיאי ארצות הברית הופיע בתוכנית הטלוויזיה Laugh In", הייתה השאלה, והתשובות שהוצעו היו: לינדון ג'ונסון, ריצ'רד ניקסון, ג'ימי קרטר וג'רלד פורד. ג'ון קרא את השאלה, צחק וביקש להתקשר להוריו, שהיו גלגל ההצלה הטלפוני שלו. בצד השני המתין טום, אבא של ג'ון, שחיכה בקוצר רוח לעזור לבן שלו לזכות במיליון דולר. "היי אבא, אני לא באמת צריך את העזרה שלך אבל רק רציתי שתדע שאני עומד לזכות במיליון דולר", אמר והכריז על ריצ'רד ניקסון כתשובה הנכונה.

גם לישראל יש מיליונר אחד משלה שהפך את אירוע הזכייה לדרמטי. יזהר נבו השתתף בתוכנית בהנחיית יורם ארבל והצליח לטפס שלב אחרי שלב אל שאלת מיליון הדולר. "מהו הספר הראשון בסדרת 'הספורטאים הצעירים?'" הייתה השאלה, אז החליט יזהר להשתמש בגלגל ה-50:50 ונותר עם התשובות "בעט אלון, בעט" ו-"הכדור בפנים… לא!". 

יזהר אמר שהוא לא באמת יודע את התשובה, אבל מכיוון שהצהיר כי ימשיך עד הסוף ולא יפרוש באמצע, החליט להטיל מטבע כדי לבחור את התשובה הנכונה. אחרי משחק המזל הוא בחר בתשובה הנכונה והפך לזוכה הישראלי היחיד עד היום. בראיון שנערך איתו כמה שנים אחרי הודה שידע את התשובה וערך את הטלת המטבע רק כדי ליצור עניין ודרמה בתוכנית. 

לא רבים יודעים, אבל מנחה התוכנית לא יודע מה יהיו השאלות שיעלו והתשובות גם לא גלויות בפניו. אחד מגלגלי ההצלה בגרסה הבריטית הוא לקבל את עזרת המנחה ולשאול מה דעתו ולרוב הוא גם עונה נכון, אבל הייתה פעם אחת בה המנחה ג'רמי קלארקסון פשוט לא ידע את התשובה והייתה לו גם סיבה מדוע. 

אחד המתחרים נתקל בשאלה "איזו צורה יש לשלט עצור?" והתשובות היו: פנטגון, הקסגון, הפטגון או אוקטגון. המתחרה נעזר תחילה בחבר הטלפוני, שלא ידע את התשובה, והחליט לנצל גלגל הצלה נוסף ולשאול את קלרקסון לדעתו, כי ידע שהוא יהיה כן איתו. "אין לי מושג, אני נוסע יותר מדי מהר כדי לשים לב", ענה קלארקסון, "אני חושב שזה הקסגון, אבל מדאיג אותי שאולי התשובה היא אוקטגון. אם התשובה שלך לא נכונה אתה תפסיד 50 אלף לירות שטרלינג, אז אני לא אקח אחריות על זה". 

בגלל שהמנחה היה צריך לבחור תשובה הוא בחר בפנטגון, אבל המליץ למתחרה להשתמש בגלגל ההצלה האחרון שלו - 50:50. למרות שהיה בטוח שבמקרה הזה המחשב יחתוך את התשובות כך שישארו רק הקסגון ואוקטגון, הוא ניסה את מזלו והמחשב הסיר את הקסגון מהלוח והשאיר רק אוקטגון ופנטגון. משם הכל היה כבר הרבה יותר פשוט. זה אמנם עלה לו בשלושת גלגלי ההצלה שלו, אבל המתחרה ענה נכון על השאלה והמשיך לשלב הבא.