העיתונאי עקיבא נוביק (31) צבר שעות מסך רבות במסגרת תפקידו ככתב פרלמנטרי בחדשות 13, אבל בשעשועון טריוויה הוא לא השתתף מעולם לפני "מי רוצה להיות מיליונר". "אני לא גאון ידע, אני פשוט אוהב טריוויה, בעיקר צופה בשעשועונים מהספה בבית. לפעמים יוצא שאני יודע תשובה לשאלה שהמתמודד לא יודע ואומר לעצמי, בואנה, אני הייתי יודע את זה, חבל, ומתבאס שאני לא שם", מעיד נוביק.

"כשהציעו לי ללכת ל'מיליונר' אמרתי - יותר קל לתת ציונים מהספה בבית, אבל זה לא פשוט באמת להיות על הכיסא", ממשיך העיתונאי, "בהתחלה לא רציתי ללכת, פחדתי להתבזות וליפול בשאלת ה-500 או ה-1,000 ולצאת מטומטם קבל עם ועדה".

אחרי שחשב על זה עוד, בחר לנסות ולהתמיין לתוכנית, עבר את מבחני הידע בהצלחה ובמהרה מצא את עצמו יושב מול ארז טל. "זה אחרת מלהצטלם למהדורה. בדיווח חדשותי אני לא כל כך עומד למבחן, זה שונה", מתאר נוביק, "האולפן של 'מיליונר' הוא האולפן שבו שידרתי את בחירות 2019 א'. חדשות 13 בנו אז אולפן גרנדיוזי מוגזם, מופרך ועצום בגודלו. לשמחתי, בגלל מגבלות הקורונה לא היה המון קהל אז התחושה הייתה יותר אינטימית ממה שהיה שם אז".

נוביק נולד בירושלים למשפחה חובבת טריוויה וגדל ביישוב עפרה. "ההורים שלי הם אנשים חכמים מאוד עם ידע כללי עצום. כשאתה גדל עם שניים כאלה אתה תמיד מרגיש לא מספיק ידען", מספר נוביק, "בתור ילד, בתקופות הקצרות שהייתה לנו טלוויזיה בבית, היינו רואים לפעמים 'מיליונר' ואבא ואמא היו יודעים תמיד את כל התשובות. כשאתה גדל עם שני אנשים שטובים בטריוויה אתה מעריך את עצמך ביחס אליהם. לכן לא חשבתי שאלך לשעשועון, ידעתי שאם לא אגיע ל-32 אלף זה יעיב על היחסים במשפחה", הוא מחייך.

אבל ההורים בהחלט יכולים להיות גאים. נוביק יצא מהמשחק עם סכום מכובד מאוד - 125,000 שקלים. לשאלת ה-125 אלף - "באיזו מדינה למד דוד בן גוריון בפקולטה למשפטים?" הוא הגיע בלי גלגלי הצלה בכלל, ואת התשובה ידע לגמרי במקרה: "היה לי הרבה מזל וסיעתא דשמיא, הכוכבים הסתדרו. שלושה ימים לפני התוכנית קראתי את הויקיפדיה של דוד בן גוריון. לא בדיוק ראיתי שהוא למד בטורקיה, אבל ראיתי משהו עם המילה 'טורקיה' ואחר כך נזכרתי בזה וזה עזר. זה היה שווה לי 61,000 שקלים. בדיעבד נזכרתי שהיה גם מערכון ב'היהודים באים' על בן גוריון שלומד בטורקיה. אני פריק של התוכנית אבל דווקא את המערכון הזה לא ראיתי".

בשאלת הרבע מיליון היה לך ניחוש מושכל - וצדקת. אם היית מהמר ולא פורש, היית מסיים עם מינימום 250 אלף שקלים.
"אם השאלה הייתה בנושא שאני טוב בו, כמו היסטוריה, תנ"ך או דת לדוגמה, הייתי מאוד מתבאס ואוכל את הלב אחר כך, אבל את התשובה לשאלה על דיקפריו לא ידעתי. החרטה וההרהורים בדיעבד הם מאוד נמוכים. לפרוש ולא להמר על כל כך הרבה כסף נראה לי הדבר הנכון. מי שהולך על האינטואיציה שלו ומהמר על כל כך הרבה כסף ברמת ידיעה כמו שהייתה לי, צריך לאשפז אותו דחוף בכפייה עם מכות חשמל".

"בדיעבד, ביזבזתי את עפר בשלב מאוד מוקדם"

בשאלת ה-32,000 שקלים, רשת הביטחון השנייה והחשובה מכולן, נוביק נעזר בחבר הטלפוני אותו הוא מכיר היטב ממסדרונות הכנסת: בכיר "יש עתיד", עפר שלח. "עפר הוא אחד האנשים הכי חמים וחדים, בוודאי בכנסת. תחומי הידע שלו פרושים על הרבה מאוד דברים. כששאלתי אותו אם הוא מוכן להיות החבר הטלפוני הוא אמר לי, 'לא הייתי לוקח אותי, הייתי לוקח את הבת שלי', כי בתרבות הפופ החדשה של ימינו הוא לא מאוד חזק. זו הסיבה שלפני שהתוכנית קראתי על נועה קירל, עדי ביטי ואגם בוחבוט".

מתחרט ששרפת את העזרה הזאת בשאלה שלמעשה ידעת את התשובה עליה?
"זאת הייתה טעות. שמרתי את עפר לשאלות כמו 125 ו-250 אלף. בגלל שבשאלת ה-32 אלף לא הייתי בטוח במאה אחוז, וזאת הייתה רשת הביטחון האחרונה, חשבתי שאם אענה עליה עם שני גלגלי הצלה ואפול, מבלי להפעיל את עפר, אהיה האיש המטומטם בתבל. בדיעבד ביזבזתי את עפר בשלב מאוד מוקדם".

נשארת בקשר עם עוד פוליטיקאים חוץ מעפר? אתה מתגעגע לכנסת?
"אני עדיין מתעסק בעיתונות בכאן 11, לא ככתב פרלמנטרי שוטף אבל כן עוסק די הרבה באקטואליה, בין אם זה במחלקת הדיגיטל או במחלקת הרדיו. אנחנו עושים המון דברים עם השקה לפוליטיקה. אני בקשר עם פוליטיקאים, יועצים ודוברים, אבל יש אנשים ספציפיים שאליהם אני מתגעגע. האם כשאני רואה את מה שקורה במערכת הפוליטית אני עורג ונכסף לימים שהייתי צריך להדהד או להיות הצינור לכל הספינים שלהם? התשובה היא ממש לא".

מה תעשה עם כספי הזכייה?
"החל מאתמול בערב יש לי הרבה חברים חדשים, אני שמח ונרגש לקראת ההיכרות איתם והאיחוד מחדש עם חברים שלא דיברו איתי שנים", הוא מתבדח, "וברצינות, זה סכום יפה להמשך החיים. אין עכשיו חופשות, אין חו"ל, אין משהו להוציא עליו את הכסף יותר מדי, זה ילך להחזר הלוואות ולשיפור העובר ושב".