לזה מנחי תוכניות קשת 12 לא ציפו: ארז טל, מגיש מי רוצה להיות מיליונר, שעשועון הטריוויה המצליח בעולם שחוזר למסך ביום חמישי הקרוב (ערוץ 12), הפתיע אותם עם סיבוב VIP בחדרי האיפור, בחניון ובאולפנים במהלך הפסקת הפרסומות. גלית ואילנית, חיים אתגר, ניב רסקין, פאולה וליאון וחיים כהן התבקשו להשיב על שאלות טריוויה לא פשוטות ולהוכיח האם בנוסף לכישורי הגשה מצויינים התברכו גם בידע כללי מרשים.

הראשונים להשתתף במשחק היו פאולה וליאון, שלא הבינו בהתחלה מה ארז עושה אצלם באולפן במהלך הפרסומות. "זה 'מיליונר'", קלט ליאון, "יש כסף?". "יש כסף, אבל לא לכם", השיב ארז וניגש מיד לשאלה הראשונה, "מה זה חמרמורת?". פאולה ידעה את התשובה - הנגאובר, וארז המשיך מיד לשאלה השנייה.

"בשיר הילדים, את מי פגש החמור הקטן?" - גנן, חנן, ענן או שפן? ליאון שבר את הראש ופאולה הופתעה: "הרוח התחרותית שלו גורמת לו ישר להיכנס לזה, החננה הזה. זה לא 'פיצוחים' פה". הזוג ביקש להיעזר בגלגל ההצלה 50-50, ואחרי שנשארו עם התשובות גנן ושפן הימרו על הגנן. האם הם צדקו?

ארז תפס גם את חיים כהן, שופט המטבח המנצח MKR, כשהוא בחניון משוחח בטלפון. "ארז טל נפל עליי, אני חוזר אליך", אמר כהן וניתק. השאלה הראשונה לחיים עסקה, איך לא, באוכל. "איזה קינוח נקרא על שם בלרינה?". חיים ידע את התשובה - פבלובה כמובן.

השאלה שהתקילה את חיים הייתה "איזה בעל חיים כשר למאכל?", האם עטלף, ג'ירפה, יען או דוכיפת? חיים התלבט מאוד ובחר להתקשר לחבר הטלפוני שלו - השף ישראל אהרוני, שותפו לשולחן השופטים במאסטר שף. "ישראל, חצי חצי, יש פה מיליון שקל לקחת", הסביר חיים. מה הייתה התשובה של אהרוני והאם הוא הפיל או הציל אותו?

בין צילומי המתחזים, חשיפה ויצאת צדיק, ארז תפס את המגיש חיים אתגר בחדר האיפור. "באיזה זן של בעלי חיים הזכר נכנס להריון?", חיים נשאל, האם פינגווין, טפיר, סלמנדרה או סוסון ים? בהתחלה חשב חיים כי מדובר בפינגווין - "אני אוהב פינגווינים וסוסון ים זאת לא חיה, עם כל הכבוד". "אתה תקבע מי חיה ומי לא?", עקץ ארז וחיים לא נשאר חייב והשיב בבדיחות: "המערכת שלך ידועה כמניפולטיבית ועמוסה בתעלולים, כמו הקריירה שלך".

חיים שינה את תשובתו לסוסון ים אחרי רמיזות עבות מארז, וצדק. השאלות הבאות הלכו יותר בקלות: חיים ידע שהשם הנפוץ ל"מלדרה מטרידה" הוא חומייני, שהכינוי של המונה ליזה הוא "לה ג'וקונדה" ואפילו את שם הישראלי היחיד שזכה במיליון שקלים במי רוצה להיות מיליונר. "נולדתי למשחק הזה", קבע חיים, ובצדק.

בערב שישי, גלית ואילנית יצאו להפסקת פרסומות מבלי לדעת שאורח מיוחד ישתלט להן על האולפן. בלי יותר מדי הסברים, ארז מיהר לשאלה הראשונה: "בשיר של נעמי שמר, באיזה חודש נרקיס הופיע"?. המגישות התחילו לזמזם את השיר המוכר כדי להגיע לשורה המדוברת וענו נכונה שמדובר בחודש כסלו.

כשארז הודיע שהגיע הזמן לשאלה על ספורט גלית ביקשה "אל תלך לספורט", אבל אילנית דווקא הייתה אופטימית. "איזו קבוצה שיחקה מול בית"ר ירושלים ב'משחק השרוכים'?", השאלו השתיים ואילנית ענתה בביטחון שהתשובה הנכונה היא הפועל בית שאן. "זאת סתם המצאה מוחלטת שלי, אני מנסה להיראות כאילו אני יודעת מה אני אומרת", הודתה, "אין לי מושג מה זה 'משחק השרוכים', אבל אני לא רוצה לצאת לא נעים בפני ליאם". האם ההימור שלה השתלם?

סיבוב ה-VIP לא פסח גם על ניב רסקין. אפילו שהוא מתעורר כל יום בארבע וחצי לפנות בוקר כדי להגיש את חדשות הבוקר, רסקין הפגין חדות מחשבה וידע מרשים. הוא ידע שב"הקוסם מארץ עוץ" איש הפח הוא זה שרצה להשיג לב וכמובן שמי שמכונים "הקופים הירוקים" הם אוהדי מכבי חיפה. "אדון ארז, לבוא אלי עם שאלת ספורט?", התגרה רסקין, "אם יש נושא בעולם שאי אפשר להפיל אותי, זה התחום הזה".

השאלה האחרונה הייתה "מי המנחה של הגרסה האמריקאית החדשה של מי רוצה להיות מיליונר?", האם זה ג'רי סיינפלד, ג'ימי קימל, ארנולד שוורצנגר או טום הנקס. על איזו תשובה הלך רסקין והאם הוא צדק?