איך חוגגים זכייה ב-125,000 שקלים ב"מי רוצה להיות מיליונר"? אם תשאלו את אורן מגן ויוסי זטלמן, בני זוג מתל אביב, כמה שיותר פשוט, יותר טוב. "חגגנו באופן צנוע, כפי שאנחנו חוגגים תמיד", מספר מגן, "הלכנו לים עם בקבוק יין ובירות, הזמנו פיצה ושברנו דיאטה".

בשביל השניים, הזכייה היא עוד צעד משמעותי בדרך לילד ראשון. לאחרונה החלו הליך פונדקאות יקר בארצות הברית והכסף שבו זכו הערב ישמש אותם לצורך כך. "זאת הלוואה אחת פחות", אומר זטלמן ומגן מוסיף: "אנחנו בשלב בחירת תורמת הביצית, שזאת החלטה גורלית, משמעותית וכבדת משקל. זה חצי מהגנים של הילדים שלנו ואין לנו באמת קריטריונים לבחור לפיהם. אנחנו לא חולמים על ילדים שנראים בדרך מסויימת, להפך, אז זה יורד מהפרק. מהמידע שיש לנו אי אפשר ללמוד על מבנה האישיות של הנשים, אז גם זה יורד מהפרק. לכן, אנחנו מתמקדים בעבר הרפואי-משפחתי שלהן".

מגן (43) וזטלמן (35), העובדים שניהם בתעשיית האד-טק, הכירו לפני שלוש וחצי שנים. "בפעם הראשונה שנפגשנו, חשבתי שיוסי הוא ממש לא הכיוון שלי. הוא לא בדיוק איך שדמיינתי את בן זוגי", מודה מגן, "אבל מהר מאוד זה השתנה. לא ציפינו שנתאים בצורה הזאת, מהצד זה היה נראה כאילו אין בינינו קשר. עכשיו זה נראה הכי טבעי שיש".

מתי הבנתם שאתם רוצים להרחיב את המשפחה?
מגן: "בתקופה שבה גדלתי, התבגרתי ויצאתי מהארון, ילדים להומואים זה משהו שלא היה נראה ריאליסטי בכלל. לא חשבתי על זה. ידעתי שקודם אני רוצה למצוא בן זוג".
זטלמן: "בגלל שאני צעיר יותר, לי זה היה יותר מוחשי וברור מאליו. עם השנים אנחנו מתקדמים לכיוון טוב יותר כחברה, גם אם זה לא נראה ככה".
מגן: "הסיבה היחידה שלא הייתי סגור על ילדים מלכתחילה זה כי חשבתי שזה לא אפשרי. לא הייתה לי מודעות מלאה לכך שזה ריאלי. ברגע שיישרתי קו מהבחינה הזו, זה הפך לשאלה של תזמון בלבד".

"125 אלף שקלים זה מלא כסף, אנחנו מבסוטים"

אחת הסיבות להצלחה של זטלמן ומגן במשחק, היא שהם ידעו להשלים אחד את השני באופן מושלם מבחינת תחומי הידע. "החלוקה בינינו מאוד ברורה - אני יותר היסטוריה, פוליטיקה ומדע ויוסי תרבות עכשווית", מסביר מגן וזטלמן מוסיף בחיוך: "אני ב'טראש', הכל בסדר. ההכרזה הייתה שאני עונה עד לשאלות ה-1,000 ואורן את השאר. בסוף לא הייתי בטוח דווקא בשאלה על אריאנה גרנדה, שזאת בושה".

השאלה הראשונה שבה התקשו השניים ונאלצו להשתמש בגלגל הצלה הייתה שאלת ה-16,000: "איפה יש בדיוק שבע טבעות?". התשובה הנכונה הייתה "בשם השיר של אריאנה גרנדה" ("Seven Rings"). על אף שהם נטו לבחור בתשובה הזאת כתשובה הנכונה, נעזרו בקהל כדי להיות בטוחים. "אורן חשב שניקח 50-50, אבל זה היה ברור שאנחנו לוקחים את הקהל כי זה חוכמת ההמונים", הסביר זטלמן, "אני מכיר את השיר, אבל לא ידעתי את שמו. ברגע שלא היינו מספיק בטוחים העדפנו להשתמש בגלגל".

אולי זה הלחץ וההתרגשות שהשפיעו?
מגן: "תוך כדי התוכנית גיליתי שבסיטואציות כאלה יש לי מנגנון הדחקה. הצלחתי להתנתק לחלוטין, לא חשתי שאני מצטלם לתוכנית טלוויזיה. אני מאוד אוהב את ארז טל וחשבתי שבעצם זה שאשב מולו תהיה מעורבת מידה גבוהה של התרגשות, אבל בפועל הרגשתי כאילו אני נפגש עם חבר ותיק. זה היה מאוד קז'ואל מבחינתי".

בשאלת ה-250,000 בחרתם לפרוש מהמשחק, אבל התחושה שלכם לגבי התשובה הייתה נכונה. אם הייתם מהמרים על "האדם הראשון נחת על הירח", הייתם יכולים לסיים את המשחק עם לפחות רבע מיליון.
זטלמן: "היו ארבע אופציות ולא יכולנו לשלול בוודאות אפילו אחת מביניהן. יש שאלות שאפשר להמר בהן בבטחה או להשתמש בשיטת אלימינציה, אבל לא בשאלה הזאת. לא ידענו באיזה יום בשבוע קרו ארבעת האירועים".
מגן: "אנחנו ממש לא מתחרטים שפרשנו. לא רצינו לרדת מ-125,000 ל-32,000, שזה 90,000 שקלים פחות. אני איש צנוע מטבעי בכל מה שקשור לכסף, ו-125,000 שקלים זה מלא כסף. אנחנו מבסוטים". 

"עברנו את האתגר הזה יחד בהרמוניה מלאה"

מה למדתם אחד על השני בזכות התוכנית?
מגן: "תמיד הייתה לנו תחושה שאנחנו צוות לעניין וזה מאוד התחזק אצלי. זה היה אתגר שעברנו אותו ביחד, בהרמוניה מלאה, מהרגע הראשון ועד האחרון. זה ברור לשנינו שלא היינו עוברים את זה ככה בהצלחה אחד בלי השני".
זטלמן: "הבנו שאנחנו מוצלחים מאוד בתוכניות טריוויה שבהן אנחנו משלימים אחד את הידע הכללי של השני. מבחינתי, זה גם סרט החתונה שלנו".

כזוג גאה שרוצה להביא ילדים לעולם אבל המדינה לא מאפשרת לו לעשות את זה, אתם חושבים שחשיפת הסיפור שלכם תסייע במשהו?
מגן: "אנחנו מקווים שהראנו במעט את הפנים של זוגות שעושים פונדקאות. אנחנו קיימים, אנחנו אנשים רגילים, זה לא רק משהו שרואים אותו בחדשות סביב חוק שאף אחד לא מבין בו כלום. אם אנשים בבית ישבו, ראו אותנו וזה הזיז אותם מעמדתם לכיוון של ביטול ההחרגה של הומואים מחוק הפונדקאות, זה ערך מוסף שאנחנו שמחים שהבאנו איתנו".