סדרת הדרמה החדשה של קרן מרגלית, יוצרת "פלפלים צהובים", מספרת סיפור מטלטל שבו קטעים מיומן פגישות של פסיכולוג נחשפים, ומגיעים לידיה של המטופלת בדרך מסתורית. לקראת פרק הבכורה (שני אחרי "ארץ נהדרת" בערוץ 12), אספנו כמה עובדות מאחורי הקלעים של סדרת הדרמה, וגילינו מה הקשר בין מה שרואים בסדרה לבין המציאות.

1. "יש פה דב שאסור להעיר"

היוצרת קרן מרגלית לא יודעת אף פעם מה יהיה שם הסדרה, עד שהיא מסיימת לכתוב אותה. אז מאיפה הגיע השם "להעיר את הדב"? בדקנו את הנושא ומקור השם, הוא בציטוט של אחת הדמויות שאומרת לגיבורת הסדרה הדס: "יש פה דב ולא כדאי להעיר אותו". ברגע שהיוצרת התעכבה על המשפט, היה לה ברור שזה צריך להיות שמה של הסדרה.

2. אין כמו בבית

הבית בו גרה משפחתם של גיבורי הסדרה, הזוג הדס ודרי (נועה קולר ויוסי מרשק) יחד עם הבנות שלהם, ממוקם ביישוב הקהילתי כליל שבצפון. בפועל, הוא אמור לדמות בית בכרם מהר"ל, מיישובי חוף הכרמל, כשבהפקה חיפשו בית מתאים כזה במשך כמה חודשים. בסך הכל אפשר לומר שמדובר בהשקעה הגיונית, כשבבית הזה מתרחשות לא מעט סצינות משמעותיות בסדרה.

להעיר את הדב (צילום: יחסי ציבור, קשת12)
דרי, הדס והבית במושב. "להעיר את הדב" | צילום: יחסי ציבור, קשת12

3. שיעור מעשי

ב"להעיר את הדב" מופיעה קבוצת תלמידי תיכון מבית ספר לא שגרתי. במציאות, רוב רובם של השחקנים שמגלמים תיכוניסטים בסדרה, למדו אצל היוצרת קרן מרגלית. זה קרה במגמת הקולנוע בבית הספר "ברנקו וייס" בבת ים. במשך כל השנה שקדמה לצילומים הם התכוננו, נפגשו עם כוכבי הסדרה ונשלחו לאודישן בתל אביב. הסצינות בהשתתפותם צולמו בבית הספר בו הם לומדים, מה שהופך אותן לאותנטיות במיוחד.

4. קבבונים

שם חיבה אחד שאי אפשר לפספס בסדרה הוא "קבבון", הכינוי של הפסיכולוג יעקב בקרב משפחתו. אין ספק שהמקצוע שלו הוא לא בדיוק הדבר הראשון שעובר בראש כשחושבים על המאכל, שמזוהה בעיקר עם אולמות אירועים. אבל אם השם הזה נשמע לכם מוזר, קחו רק בחשבון שבטיוטה הראשונית, הוא תוכנן להיות "יענקול". 

5. הפסיכולוג ששינה את הצוואה

במהלך השיחות של היוצרת עם הפסיכולוג שלה, במציאות, היא סיפרה לו על העניין עם יומן הפגישות בסדרה, שמגיע בסופו של דבר לידי המטופלת. אחרי ששמע על כך, קרן מרגלית מספרת שהפסיכולוג שלה ניגש לעורך דין, כדי להוסיף סעיף מיוחד בצוואתו - עם הוראה ברורה להשמיד את כל המסמכים שלו. נראה שעוד לפני ששודר הפרק הראשון בסדרה, היא כבר השפיעה בדרך מסוימת על המציאות.

דוב (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
יש דב שאסור להעיר, אבל בקרוב יתגלו כל הסודות | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

"להעיר את הדב" - סדרת דרמה חדשה, שני אחרי "ארץ נהדרת" ערוץ 12