איך זה מרגיש לצפות מהצד בסיטואציה בה אתה אומר לבלה שלא תגיע? אתה שלם איתה?

בכללי, סיטואציות שבהן אני אומר לבלה שאין לי אפשרות להגיע לאירוע משפחתי חשוב, איננה נדירה לצערי. במציאות חיי כמתמחה שעושה לא מעט תורנויות וחי בתקופה שיש בה המון מצבי חירום וכיבוי שריפות, אלו אירועים שקורים כל הזמן. יחד עם זאת, ברור שלהבריז מיום ההולדת של הבן שלי, לביא, הדבר היקר לי בחיים, זאת נקודת שבר אמיתית ואני רחוק מלהיות שלם עם זה. כל פעם שאצפה בסיטואציה הזו מהצד יישבר לי הלב מחדש. 

עוד ב"המתמחים":

עד כמה חיי המשפחה של מתמחה הם בלתי אפשריים?

חיי משפחה של מתמחה הם אפשריים, כמובן שזה גם תלוי בסוג ההתמחות. ההתמחויות הכירורגיות אינטנסיביות מאוד, דורשות לרוב תורניות רבות וכשגם בן הזוג הוא רופא שעושה תורניות, האתגר הוא קשה פי כמה. לא חשבתי שכך יראו חיי כשהתחלתי ללמוד רפואה, אך זוהי המציאות. למזלי, גם אני וגם בלה אשתי אנשים סתגלניים, ולמדנו להתמודד עם האתגרים וליצור חיי משפחה מספקים.

אין תמונה
בסוף הם חגגו סוג של יום הולדת

אתה מסכים עם האמירה שהעבודה שלכם קודמת לכל?

חיים אישיים זה משהו שאבד לי בתחילת ההתמחות. מה שנותר לי היום הוא בעיקר החיים המקצועיים וקצת חיי משפחה. בהקשר הזה אני רוצה לצטט את בלה אשתי, שבעיניי היא הרופאה המסורה בעולם, שאמרה: "אם אתה עוזב חולים, משהו יקרה להם". אני מזדהה מאוד עם המשפט הזה, וחושב שהרבה פעמים חיי האישיים נפגעים כי אני חושש שהחולים יפגעו. שביל הזהב בעיניי הוא לאזן בין הדאגה לעצמי והדאגה לחולים. זה לא כל כך פשוט, ואני ובלה עדיין מנסים ללמוד את זה.

בדיעבד, יש משהו שהיית עושה אחרת בחלוקת היחס בין העבודה למשפחה?

אין יום שאני לא מתחרט על דברים בהקשר הזה. אין יום שאני לא חושב כמה נחמד היה אם הייתי עובד מ-9:00 עד 17:00 וזוכה לבלות הרבה יותר זמן עם לביא ואפילו קצת עם עצמי ועם בלה. אבל אז אני מגיע חולה, שסובל, ומשהו במפגש שלנו, בטיפול שאני מעניק לו, מפחית מעט את הסבל שלו. באותו הרגע הכל נשכח ואני מבין שזה המקום שלי ושזאת המהות שלי. אני לא מאמין גדול בגורל או מהות בחיים, אז פשוט אגיד שברגעים האלו אני מרגיש שאני במקום שלי, והחרטות ממתינות בצד. תוך כדי אני מנסה להקדיש כל דקה פנויה למשפחה, ומאחל לימים שיהיו לי יותר מהדקות הללו.

אין תמונה
בסוף הם חגגו סוג של יום הולדת

 יש לך טיפ של רופא מומחה לדרך בה ניתן לשלב עבודה אינטנסיבית עם חיי המשפחה?

אני חושב שלבקש ממני טיפ על איך לשלב עבודה אינטנסיבית וחיי משפחה זה קצת כמו לבקש מבלה אשתי טיפים בחניה ברוורס.

מה הדבר הכי משפחתי שאתם עושים ביחד ברגעים הפנויים שלכם?

הפינוק הכי גדול שלי מחוץ לעבודה זה זמן האיכות המשפחתי. אפילו סתם לטייל בפארק הלאומי ולאכול גלידה. לדעת שיש רגעים נדירים שהם לגמרי שלנו כמשפחה, רגעים בהם יש הרגשה שהטלפון מבית החולים לא יכול לצלצל אף פעם.

בואו לעקוב אחרי "המתמחים" בפייסבוק

"המתמחים" - חמישי אחרי "צומת מילר"