לבית החולים מגיע בחור צעיר כבן 30 שחזר מחו"ל והתמוטט בצורה חשודה בשדה התעופה. לאחר מספר בירורים מגלים הרופאים שהוא הגיע מקפריסין, אך אף אחד לא יודע לספר יותר מכך. בהתחלה הצעיר לא מראה סימני חיים וגם לאחר שמחזירים לו את הדופק הוא אינו מגיב לטיפולים הראשוניים הניתנים לו, על אף שהפעילות המוחית שלו נראית תקינה. בעוד הזמן רץ, הרופאים לא מצליחים לאתר את הבעיה. הם בודקים אותו מכל כיוון אך שום רמז לא נראה באופק.

עוד ב"המתמחים":

רק לאחר שהעבירו אותו בדיקת סי.טי. מקיפה התגלה המקור המחריד לבעיה. הבחור הצעיר ניסה להבריח סמים לארץ, תוך שהוא בולע קפסולה העשוייה מבטרייה ובתוכה הסם. הקפסולה שבבטנו כנראה התפרקה ומעט מהסם אל גופו של הצעיר, מה שגרם לו להתמוטט ולאבד יכולות תפקוד. ד"ר ענבל שרון מיד קובעת שיש להכניס אותו לניתוח היות ותוכן הקפסולה יכול להישפך אל תוך המעיים בכל רגע ולהרוג אותו. "זו קטסטרופה שיכולה לעלות בחיים של המטופל הזה" ,היא טוענת.

אין תמונה
ד"ר שרון במהלך הניתוח

תרבות הברחת הסמים לארץ היא דבר מוכר. חלק מההברחות מגיעות מארצות דרום אמריקה או הודו ובדרך לארץ עוברות דרך מדינות ביניים כדי להפחית חשד. לא פעם קורה שהסם המוברח בתוך הגוף ואמור להיפלט בשירותים, מתפזר בעודו בגוף וגורם לנזק חמור למבריח.  

במקרה הזה, הניתוח הלא שגרתי, הכולל חדירה רקטלית, מצליח, המיכל מוצא החוצה והצעיר מתחיל להתאושש. אך היו סיפורים דומים שנגמרו אחרת לגמרי. רק בחודש פברואר האחרון התרחש במסדרונות בית החולים מקרה דומה שתוצאותיו היו טרגיות, כשצעיר בגיל 28 לחייו התמוטט מסיבה זהה בקרית אונו. לאחר שהובהל לבית החולים, התגלו בבטנו 60 שקיות קוקאין שהכילו כחצי קילו של הסם. חלק מהשקיות שנפתחו בבטנו של הצעיר גרמו לו לקרוס ולאחר יומיים לאבד את חייו.

אין תמונה
המיכל שהוצא מבטנו של הצעיר

"מדובר באבא עם ילדים ואני מאוד מקווה שהוא יצא מזה", אומרת ד"ר שרון לאחר ההליך המוצלח שביצעה בחדר הניתוח. "אחרי כל מה שהבחור הזה עבר, עם הטיסות והמיכל בבטן שהוצאנו וכל ההתגלגלות שלו בין המחלקות השונות, היום הוא משתקם. הוא רואה, אוכל ומדבר בכוחות עצמו. זה משהו שהוא מדהים, בגדר נס מבחינתנו".

בואו לעקוב אחרי "המתמחים" בפייסבוק

"המתמחים" - חמישי אחרי "צומת מילר"