ביום שהאדמה רעדה נפתחה בבום. שלושה שלדים מתגלים בבור שנפער בשמורת טבע בצפון, לשלושתם פרופיל דנ"א תואם ליואל, אביגיל וניקו – כולם אנשים חיים. כולם גם מבולבלים, ואנחנו ביניהם. מפה לשם, החוקרים שלנו, חוה פופר וגבריאל מתחילים לחקור את הממצאים ומנסים להבין – מה לעזאזל קורה פה? אז תשובות עדיין אין באופק, בכל זאת אנחנו רק בתחילת העונה (הפרק הבא הערב ב-21:15, קשת 12), אבל מה שדווקא כן יש לנו זה תיאוריות, השערות ושאלות בשפע. אז מה עושים עם זה? מנסים להיכנס לכובע של עמרי גבעון, ולנסות למצוא הסבר לאן כל זה מוביל אותנו. הממצאים לפניכם.

>> רוצים לקרוא עוד? היכנסו עכשיו לאתר של ביום שהאדמה רעדה

שיבוטים

כן כן, שמעתם נכון, זה חייב להיות שיבוטים. או ככה לפחות החלטנו לפי התיאוריה הראשונה שבנינו לעצמנו בראש. לעניינו – ניקו, אביגיל ויואל החיים כל אחד את חייו, מאסו בבינוניות והחליטו לשדרג גרסה. כך למעשה, הם עוברים הנדוס גנטי, שהופך אותם למוצלחים יותר, יפים הרבה יותר, מושלמים פי כמה ונראה שהבנתם את הפואנטה. אלא שבדיוק כאן מגיע הקאצ', כי בניגוד לתוכנה, הגרסה האחרונה של בני אנוש לא מתאדה סתם ככה באוויר, מה שמוביל לשאלה – מה לעשות עם האנשים עצמם? ופה השלדים שלנו נכנסים לסיפור.

נתחיל בניקו, אמן החושים הידוע שעבר לפני 10 שנים ניתוח ברגל. אולי הפלטינה הציקה לו כל כך, שהחליט לבנות מודל מחודש של עצמו עם רגל אמיתית לחלוטין. מי יודע? הרי בשום שלב בחקירה לא אמרו לו – "היי ניקו, בוא נעבור עליך שנייה עם גלאי מתכות". לא. לא פספסנו סצנה שכזאת, ולכן לפי מיטב ידיעתנו, ניקו המשובט יכול גם להלך לו על שתי רגליים בריאות לחלוטין ואף אחד לא ידע. נעבור לאביגיל, יכול להיות שהמאסר שלה הוא דווקא ההוכחה לכך שהשיבוט לא מפוקפק כמו המקור? הרי היא מוכרת למשטרה, אז מה קרה שרק עכשיו הם תפסו אותה? אולי היא פשוט רצתה לכפר על המעשים שלה, שהרי השיבוט מכוון להיות אדם טוב יותר, ולא פושע מוצלח יותר.

מאחורי הקלעים של ביום שהאדמה רעדה (צילום: אלה ברק)
צילום: אלה ברק

ויואל, אוי יואל, כל כך רצה להתגבר על הדיכאון, האבל והאובדן שהמוות של הילה השאיר בו, ככה שמבחינתו אין גבולות. הרי ראינו שהפחד הכי גדול שלו הוא לאבד את הנוח, ואולי דווקא פה קבור הכלב. יואל הבין שהוא מתחיל לאבד את זה, הרווחה עוד שנייה לקחה את הילד ולאבא המודאג יש ברירה אחת אחרונה – לתקן את המוח שלו. ולא, אנחנו לא מתכוונים לעוד שיחת נפש עם פרופסור עמנואל, אלא על שיבוט גנטי שיתקן אותו מהיסוד. בסופו של דבר, בכלל לא בטוח ששלושת המשודרגים שלנו ידעו שהמוות כלול בעסקה. אולי חוץ מאביגיל, שלא נראית תמימה במיוחד. לא?

חייזרים

עזבו אתכם משיבוטים, עכשיו אנחנו משנים כיוון ליצורים השנויים במחלוקת. אלה שבני האדם בכלל לא בטוחים בקיומם ולמעשה מוגדרים כפיקציה (לא ששיבוטים כל כך פופולריים בימינו) – תיאוריית החייזרים. כמו שכבר הבנו, אין קונצנזוס לגבי העצמים הבלתי מזוהים האלה, וכשמם כן הם, בלתי מזוהים. לכן, מי אמר שחייזר חייב להיות כמו E.T החמוד ושובה הלב? מי אמר למשל, שהחייזרים לא קפצו לביקור ארצישראלי ונטמעו בחברה שלנו מבלי ששמנו לב בכלל?

איך הם עושים את זה, ולמה הבחירה היא דווקא באביגיל, ניקו ויואל? ככה – החייזרים יכולים להיראות כמונו, להישמע כמונו והכי חשוב – ליצור פרופיל גנטי זהה לזה שלנו. ולא נשכח כמובן את הזיכרונות המשותפים וכן הלאה וכן הלאה. אז מה המטרה שלהם כאן? להשתלט על כדור הארץ כמובן. שלושת החייזרים נשלחו לבדוק מה באמת קורה על הפלנטה, ולצורך כך תפסו ברשת את יואל, ניקו ואביגיל והתחלפו איתם. מכאן, הם מנסים להבין, כל אחד בתחומו, את הרבדים השונים של החיים – האחד בוחן משפחה, השנייה את החיים בשוליים והשלישי, שניחן בכוחות מיוחדים, מסקר איך בני אנוש שכמותנו מסוגלים לקבל תופעות על טבעיות ללא הסבר. כמוהם. בדיוק כמוהם

מה גם, שאם תסתכלו על המספר 611 שחרוט על הטבעת של יואל, תגלו משהו מיוחד. בגימטרייה המשמעות של שלושת הספרות הללו היא מסע בין כוכבי, שיכול לתת רמז למה שקורה כאן. אגב, הוא גם אומר בראשית וקונספירציה, אז מה זה בדיוק אומר עלינו?

מסע בזמן

אם כל תיאוריית החייזרים שלנו מופרכת, למה שלא נעבור למסעות בזמן? יואל, ניקו ואביגיל שיגרו את עצמם מהעתיד בחזרה להווה, אלא שבדרך העניינים קצת השתבשו. הראשון רצה לחזור לנקודת הזמן של תאונת הדרכים ולהציל את הילה, ניקו לרגע שבו ימנע את הטרגדיה המשפחתית בעברו (הרצח של אמא וההתאבדות של אבא) ואביגיל? אביגיל רק רצתה את החופש שלה בחזרה. בכל זאת, לרצות שנים בכלא על פשע שהוא לא שלך זה לא כיף. לא כיף בכלל.

אז כמו שכתבנו למעלה, השלושה משגרים את עצמם ונוחתים, איך לא, בחוף הים. אחד לאחד סצנת הפלאשבק בפרק הבכורה. הם גם לא לגמרי לבד, יש מאבטחים בסיפור, ואלה הצטרפו אליהם מטעם החברה המפקחת (אוטוטו נגיע אליה). בנקודה הזאת, המאבטחים הופכים את עורם ויורים בשלושה למוות. הסיבה? לגמרי מומצאת (פשוט עד עכשיו הכל היה עובדות).

מאחורי הקלעים של ביום שהאדמה רעדה (צילום: אלה ברק)
צילום: אלה ברק

חברת מונאד שאחראית על פיתוח הטכנולוגיה העתידנית (ראה ערך: מכונת זמן), בסך הכל רצתה לברר טווחי שיגור אפשריים על ציר הזמן, מה שלא עבד - כי כמו ששמתם לב דברים קצת השתבשו בדרך. זאת גם הסיבה שהם לא רצו לשגר אותם חזרה לעתיד (הווה בזמנם), שחס וחלילה לא יוכלו לטייל להם בחופשיות בין העבר להווה לעתיד. הפתרון: לא להשאיר שום זכר. וכך אנשים, הגענו לרעידת האדמה, למבול ולנוח שלנו.

תאומים זהים

אם להודות באמת, תיאוריית המסע בזמן קורצת לנו יותר, אבל צריך להישאר איכשהו עם הרגליים על הקרקע. אז התשובה האחרונה שלנו לעמרי גבעון היא תאומים זהים. התיאוריה מופיעה גם בפרק הבא של ביום שהאדמה רעדה, אמנם לא כעובדה מתמטית, אבל זאת לגמרי השערה שצריך לתת לה מקום של כבוד.

מה אם גם ליואל, גם לאביגיל וגם לניקו יש אחים תאומים זהים? אולי הם הופרדו בלידה אולי לא, מה שבטוח – אף אחד מהם לא יודע על הקיום של השני. זה לא מסביר את הפלטינה שמצאו לניקו ברגל, אבל כמו שהבנו עד כה - כל דבר אפשרי. האם השלדים שנמצאו בבור הם האחים האבודים שהסתבכו קצת מעל לראש, ומה בדיוק קרה שם? בואו נראה את התשובות שנתנו לחוקרים שלנו, מתוך הפרק הבא של ביום שהאדמה רעדה.