תקופה מורכבת במיוחד עברה על פרשן חדשות 2, אמנון אברמוביץ'. דווקא בזמן "צוק איתן" החליטו מפגינים לכנות אותו "מחבל" ו"בוגד" בטענה שהוא תומך בחמאס, והוא מצא את עצמו תחת אבטחה כבדה של המשטרה: "אני מאלה שחושבים שעבירות שפתיים הן לא עבירות, מותר להגיד הכל. השאלה היא למה צריך באמצע שידור להילקח לרכב משטרתי ולהיות מסולק מהמקום, כפי שקבע המפקד האחראי בשטח", הסביר. רגע לפני שנכנסת השנה החדשה הוא מספר לקיציס מה הוא באמת חושב על המנהיגים שלנו ומצליח למצוא נקודת זכות כמעט אצל כולם:

מה אתה חושב על בנימין נתניהו?

"הוא מתחיל אצלי מאוד גבוה משום שהוא אדם משכיל, בעוד אנחנו בעידן בורות של פוליטיקאים, עיתונאים, והציבור. זה נותן לו בעיני נקודות רבות, הבעיה היא באופי- עם כל הכבוד להשכלה וליכולות נתניהו לא מנהיג מהבחינה שכשהוא מגיע לקו מגע הוא תמיד בורח. וזה לא רק בנושא המדיני".

מה אתה חושב על שרה נתניהו?

"היא לא אשת ציבור שהעמידה את עצמה לבחירה ולכן אני לא מאלו שנוטים לעסוק בה. באופן עקרוני יש לי חיבה אליה כי אני אוהב אנשים אובססיביים".

מה אתה חושב על גדעון סער?

"מה שקרה איתו מפתיע ולא מפתיע, זה מתבשל הרבה זמן. כתבים ופרשנים פוליטיים העלו את האפשרות הזאת בשנה האחרונה ואני חושב שזה תהליך פנימי - אותנטי של רצון להיות עם משפחתו. שים לב שהוא מבהיר שזה פסק זמן, הוא עוד יחזור לקריירה פוליטית".

בני הזוג נתניהו, ארכיון (צילום: פלאש 90)
"אני מחבב את שרה נתניהו" | צילום: פלאש 90

מה אתה חושב על יאיר לפיד?

"כמו יחימוביץ ועופר שלח אני מעריך את אלה שהיו בעמדות משפיעות, כולל התפרנסות ראויה, נטשו והלכו לפוליטיקה. הרבה יותר נוח לשבת כמונו, לבקר, לגחך, למצוא פגמים ולא לעשות דבר. לפיד טעה כשלקח את משרד האוצר, אם הוא היה שר החינוך מצבו בציבור ובסקרים היה טוב בהרבה".

מה אתה חושב על נפתלי בנט?

"הוא בחור מאוד משוכלל אבל יש שם חיבור של דעות מהמאה השביעית וטכנולוגיה תקשורתית של המאה ה-21".

מה אתה חושב על הרב פינטו?

"לפני שנים אחדות אמרו לי 'הרב רוצה לראות אותך'. נכנסתי לחדר קטן וחשוך, הוא ישב מולי כשמימינו ניצב בדימוס ואמר לי 'אמנון, בחרתי אותך מכל עיתונאי ישראל כי אתה צדיק'. אמרתי לעצמי 'או שאני צדיק או שהוא נוכל ומכיוון שאינני צדיק התשובה ברורה'. לא ברור לי איך בכירי החוקרים הולכים שבי אחרי הרב פינטו ודומיו".

"מדינת ישראל לא מובנת מאליה"

אם תשאלו אותו מה בכל זאת הפתרון אליו צריכים המנהיגים שלנו לכוון - התשובה היא פשוטה: "כל שוודי, צרפתי, בריטי, בלגי, מצרי או איראני יכול בדקה להצביע על גבולות מדינתו. לא יתכן שמדינת ישראל, עוד מעט בת 67, תהיה ללא גבול מוכר או מוסכם. יש לזה משמעויות בינלאומיות עצומות כי כשלמדינה אין גבול לכל אזרח בתוכה אין גבול". ובכל זאת, לקראת השנה החדשה, הוא מחליט לגלות פטריוטיות אופטימית ומבהיר שגם לו אין ארץ אחרת: "אני רואה את החבר'ה שנוהרים בהמוניהם לברלין, נדמה לי שכבר היינו שם פעם. מדינת ישראל לא מובנת מאליה ולכן צריך להתנהג כל יום כאילו היא לא מובנת מאליה".