כשאסתי סגל הייתה בת 16 בלבד היא חלתה בסרטן העצמות. מנערה קופצנית ושמחה היא מצאה את עצמה מתמודדת עם פגיעה עצבית ברגל וכאבי תופת. אחרי שמונה שנים של סבל, אסתי בחרה לעשות צעד אמיץ ולבקש מהרופאים לקטוע את רגלה השמאלית.

עכשיו היא לוקחת חלק בסדרה החדשה "גיבורים - מהדורה מוגבלת" שמוקדשת לכל מי שאי פעם הרגיש שמגדירים אותו בגלל מוגבלות, נטייה מינית, מגדר, צבע או בקיצור – בגלל מי שהם. בסדרה היא מגלמת גיבורת על להט"בית ומחשמלת שיודעת לשלוט בשדות אלקטרומגנטיים.

משמח לראות שיש ייצוג להט"בי בסדרה.
"ביקשתי מהיוצרים שהדמות שלי תהיה נשואה. לפני שיצאתי מהארון בפומבי כביסקסואלית חיפשתי את המקומות בהם אוכל לחשוף את הנטייה המינית שלי".

ואיך זה הרגיש לקחת חלק בסדרה שמציבה את נושא המוגבלת במרכז המסך?
"מעולם לא חשבתי על עצמי כשחקנית, אבל זה כן עולם שהייתי רוצה להיכנס אליו. עם זאת לא הייתי עושה את זה בסתם סדרה וזה היה נורא מרגש כשהציעו לי את התפקיד הזה".

אסתי סגל וענבל ניסל (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)
צילום: יוסף אבי יאיר אנגל

השיח הציבורי לרוב מתאפיין בהתעלמות ממיניותם של אנשים עם מוגבלות, כשלעיתים קרובות מקטלגים אותם כא- מיניים. זאת למרות העובדה הברורה שגם להם יש את אותם צרכים רגשיים, פסיכולוגיים ומיניים בדיוק כמו לשאר האוכלוסייה. "אני חושבת שהקושי בלהיות מוגבל בעולם של מיניות וזוגיות מתחיל מחוסר ביטחון", מסבירה אסתי, "בנוסף לעובדה שאני מפחדת לקבל דחייה, יש גם את הקטע של הנכות - זה מכפיל את הפחד".

>>לצפייה בסדרה הקומית "גיבורים - מהדורה מוגבלת"

"אחרי שאני לא מקבלת דחייה, אני יכולה להרגיש הכי בנוח, אבל כשאני צריכה להוריד את הפרוטזה אני מרגישה חסרת ביטחון. מאוד מעסיק אותי איך שאני נראית בעיני הפרטנר, אבל ברגע שעוברים את מחסום ההיכרות זה כבר לא עניין".

הנושא הזה באמת לא אמור להוות עניין ב-2021.
"בני אדם ישימו לב אוטומטית לדברים שהם חריגים – אבל זה לא רע. לפעמים הדבר החריג זה מה שמייחד אותנו. פשוט יש הרבה אנשים שמפספסים קהל ענק, מגוון וסקסי ברמות אחרות בגלל הנראות הראשונית. בעיניי הפרוטזה שלי היא סקסית, היא תכשיט. לא אכפת לי שיראו אותה, להפך.זה סוג של מסננת לאנשים שמחפשים רק מראה חיצוני. כשאני הולכת עם מכנסיים אני מרימה אותם כדי שיראו את הפרוטזה. זה חלק ממני, זה מייחד אותי. אני בן אדם נכה וזה לא אומר שלא כיף איתי".

הרגשת תחושת שליחות במהלך הצילומים?
"במהלך העבודה על הפרויקט הרגשתי שיש תחושת שליחות לשנות את השיח, לנרמל את הדברים על ידי הבאת אנשים מעניינים לקדמת המסך".

איזה שינוי היית מקווה שיקרה בעקבות הסדרה?
"שאנשים ילמדו פשוט להכיר את הבן אדם, את מי שהוא, כי ברגע ששמים תוויות מגיעה סטיגמה – ואנשים הם יותר מזה. זה פותח עולמות חדשים".