הוא נחשב למלך המתיחות הטלוויזיונית. לכל מקום שהוא הלך מצלמה נסתרת הלכה יחד איתו, וככה גם הריח של הסיגר, סימן ההיכר שלו, שלא פעם כמעט וחשף אותו לפני שהמתיחה נגמרה. יגאל שילון היה מהמנחים והבמאים הגדולים על המסך שלנו, אבל יום אחד לפני שנתיים, הוא ניתק מגע עם כולם ופשוט נעלם.

רק לאחרונה נחשף כי שילון מתמודד עם בעיה רפואית, אבל שום פרט מעבר לזה לא נאמר. הערב, בסרטו יחד עם ארז טל, "הפספוס של חיי" (21:15, קשת 12), שילון מתייצב מול המצלמות בפעם הראשונה מאז המקרה וחושף מה עבר עליו בתקופה הזאת. רגע לפני, חזרנו אחורה לכל הרגעים הגדולים בחייו.

את הקריירה שלו הוא התחיל דווקא בצד השני של המצלמה. הוא נחשב לאחד הבמאים המוערכים בארץ, כשרק אצלו שמורים סודות המקצוע הגדולים ביותר. בשנת 1980 הוא ביים את סרט המתיחות המפורסם "חייך אכלת אותה" בכיכובו של יהודה ברקן, ובאותה התקופה עשה שני סרטי מתיחות נוספים עם ברקן – "המתיחה הגדולה" ו"נפגש בסביב".

פספוסים (צילום: צילום מסך - רשות השידור)
בשיאו. | צילום: צילום מסך - רשות השידור

כבמאי מצליח ומוערך במיוחד, הוא נבחר להיות האיש שאמון על הקמפיין הענק של "מילקי", אי שם בשנות ה-80. במסגרת הקמפיין הוא יצר סדרת סרטונים בשם "הקרב על המילקי", פרסומות שעד היום הן הזכורות ביותר של המותג הישראלי. בסרטון האחרון בסדרת הפרסומות האהובה, יגאל שילון הופיע בעצמו וביצע את סצנת חטיפת המעדן בהופעת קמאו מיוחדת.

"בפעם הראשונה בטלוויזיה, אני רוצה להזמין את במאי הקולנוע והטלוויזיה יגאל שילון", במילים האלו גבי גזית הזמין את שילון להופעת הבכורה הטלוויזיונית שלו בתוכנית "סופ סופ", שם הגיש פינה בה הציג קטעי פספוסים שנלקחו מתוכניות בארץ ובעולם. מאותו הרגע, שילון עבר לפרונט, וארבע שנים מאוחר יותר - הפך לפנים המוכרות ביותר בטלוויזיה הישראלית באותם זמנים, כשהנחה את "פספוסים".

במשך 15 שנה, עם הפסלון של המלאך, מכונת הצחוקים הראשונה בארץ והסיגר המוכר, הוא המשיך לייצר מתיחות לא שגרתיות, כשבכל שבוע מפורסם אחר היה על הכוונת שלו. כמה מהמתיחות הגדולות של התוכנית יצרו באזז ענק, כשחלקן היו נועזות במיוחד ועוררו לא מעט תגובות. באחת המתיחות הזכורות ביותר הוא גרם לאלי יצפאן להאמין ששוטר עוצר אותו באמצע ניו יורק על הפרעה לעוברי אורח, עם המשפט האייקוני "יגאל, איפה עומרי?". במתיחה אחרת, אהוד מנור ז"ל חשב שעבר את גבולות המדינה ונחת בטעות בסוריה, כשמי ש"עבר את הגבול", על פי מנור, היה צוות התוכנית בנוגע למתיחה הקשה.

את המשפחה הוא תמיד הכניס לתוך העולם העשיר שלו. כבר מגיל צעיר, הילדים שלו השתתפו בפרסומות ותשדירים שהוא ביים. אחד התשדירים המוכרים בכיכובם של בני המשפחה הוא "ירון אל תיגע זה חפץ חשוד", שהצטלם ממש בחצר המשפחה. בהמשך, בנו אייל, הצטרף אליו והפך לעורך התוכנית "פספוסים", וירון נכנס גם הוא לעולם התקשורת וכיום הוא במאי, ובין היתר מביים את מערכוני "ארץ נהדרת".

ב-2003 הוא עבד על פרוייקט ענק ושנוי במחלוקת. כאיש שחיי ונושם טלוויזיה, הוא ייצר מחווה ל"המופע של טרומן", סרט אותו כל איש תקשורת מכיר בעל פה. מדובר בפרויקט יוצא דופן, שם הוא ייצר מציאות מדומה לאדם אנונימי וגרם לו להאמין כי הוא נבחר להיות השחקן הראשי בטלנובלה "אהבה מעבר לפינה". במשך שלושה שבועות וחצי צילמו אותו ללא ידיעתו, למה שבסוף הפך ל"המופע של סטיב" ותיעד את המתיחה הכי מורכבת ויצירתית שנראתה.

גם אחרי שפספוסים ירדה מהמסך, שילון המשיך להיות מהאנשים המשפיעים בטלוויזיה הישראלית, כשהחותם שלו מוטבע כמעט בכל תוכנית מתיחות. גם אם הוא לא היה בפרונט, המוח שלו המשיך לעבוד מאחורי התוכניות הגדולות בארץ. בשנתיים האחרונות, גם את העמדה האהובה באולפני הרצליה הוא נטש ונעלם לכולם. הערב, הוא יחשוף בפני ארז טל מה גרם לכל זה.