ירון שחר, בן 27 מקרית טבעון ויותם גרוס, בן 27 ממושב שפיר, הציגו הערב (שבת) בפני הכרישים את החברה שהקימו, VIGOS, שלדבריהם "הולכת לחולל מהפכה בתחום התקשורת".

השניים, ששירתו יחד בסיירת גבעתי, רוצים לתת מענה לתופעה שמטרידה רבים: נציגי שירות מחברות התקשורת מצלצלים תדיר ומציעים מבצעים שונים כדי לשכנע לקוחות חדשים להתחבר אליהן. שיחות טלפון זו הדרך העיקרית שבה חברות האינטרנט, סלולר וטלוויזיה מוכרות היום את השירותים שלהן, בשוק שמגלגל קרוב ל-20 מיליארד שקל בשנה.

VIGOS זו פלטפורמה אינטרנטית המאפשרת השוואה ורכישה של חבילות תקשורת ומספקת מעטפת לשירותי המכירה בעבור צרכני הקצה. באתר ניתן להשוות בין חבילות באמצעות פרמטרים שונים, להתנתק משירותים קיימים, לקבל תזכורת לפני עליית מחירים ועוד. המודל העסקי מבוסס על עמלות מכירה מחברות התקשורת תמורת לקוחות מרוצים. לדברי היזמים, עמלות המכירה הן בסדר גודל של 300% מערך המכירה. לדוגמה: אם נמכרה באתר חבילת סלולר סטנדרטית בעלות של 30 שקלים לחודש, VIGOS תתוגמל ב-90 שקלים.

הפיץ' של ירון שחר ויותם גרוס (צילום: מתוך "הכרישים", קשת 12)
"אני מכיר את שוק הסלולר טוב ולכן אני בחוץ". אמיר איל | צילום: מתוך "הכרישים", קשת 12

שחר וגרוס הציעו 15% מהחברה בתמורה ל-800 אלף שקלים, אותם ישקיעו בעיקר בשיווק ובהטמעת טכנולוגיות. אורן דוברונסקי תהה למה היזמים לא העלו את האתר לאוויר והחלו לצבור לקוחות אורגניים. "כשאתה יושב מול משקיע ומביא לו נתונים, אתה מגדיל את דרגת הוודאות משמעותית. במקרה שלכם, בעלות קטנה יחסית, כבר הייתם יכולים להביא למשקיע קצת בשר. מבחינתי זה מוקדם מדי, אני בחוץ".

הכריש אמיר איל טען כי חברות התקשורת יהיו המתנגדות הגדולות למיזם הזה: "פעם החברות הרוויחו ממשתמש 300-400-500 שקלים לחודש, ופתאום זה 15-20-30 שקלים. הדבר שהחברות הכי פחות היו רוצות זה שייכנסו אנשים כמוכם שישחקו אותן לגמרי, אתם אפילו לא נותנים להן להביע את העוצמה שלהן עבור היוזרים. אתם פשוט חושפים אותן. אני מכיר את שוק הסלולר כל כך טוב, את החברות ואת המצוקות שלהן היום - ולכן אני בחוץ".

הפיץ' של ירון שחר ויותם גרוס (צילום: מתוך "הכרישים", קשת 12)
"אני יודע שני דברים בחיים - לבנות חברות גדולות ולזהות אנשים טובים". לבקוביץ | צילום: מתוך "הכרישים", קשת 12

יסמין לוקץ' בחרה גם כן שלא להשקיע, "אין חידוש טכנולוגי בעסק. העסק יקום וייפול על ההצלחה בשיווק שלו ואם תצליחו להביא מספיק לקוחות בעלות נמוכה יותר ממה שכל לקוח יכניס לכם. עוד לא הוכחתם את זה, אני בחוץ".

דובי פרנסס רצה להשקיע במיזם, אך לא בסכום ההשקעה הגבוה הזה. "ביקשתם סכום גבוה, אם הייתם מבקשים חצי מזה היה קל מאוד מבחינתי לעשות משא ומתן על האחוזים ולהמר עליכם כצוות". זהר לבקוביץ, מי שידע לא מעט אי הסכמות וויכוחים עם פרנסס בתוכנית, הפתיע כשאמר: "אני יכול לעזור לך להוריד את הסכום", והציע להצטרף לעסקה.

"בגדול, אני יודע שני דברים בחיים - לבנות חברות גדולות ולזהות אנשים טובים", הסביר לבקוביץ, "אתם אנשים טובים. בנוסף, אני מאוד לא אוהב את חברות התקשורת, בעיקר לא בישראל. זו משימה יפה. תנו הצעה אמיתית, אבל בלי משא ומתן. הצעה שאתם עומדים מאחוריה. אתם יכולים לקבל פה שניים שאף פעם לא השקיעו ביחד, פעם ראשונה אחרי שלוש עונות". פרנסס הוסיף, "זה מאוד נדיר מה שקורה פה. רק בשביל זה שווה לכם לקחת את ההצעה".

הפיץ' של ירון שחר ויותם גרוס (צילום: מתוך "הכרישים", קשת 12)
לראשונה סוגרים עסקה יחד. דובי פרנסס וזהר לבקוביץ | צילום: מתוך "הכרישים", קשת 12

היזמים הציעו להכפיל את האחוזים שייתנו: 30% במקום 15%, כלומר 15% לכל כריש. לבקוביץ ופרנסס לא התרצו ודרשו 20 אחוז לכל אחד מהם, כלומר 40% מהחברה בסך הכל. בזמן שהיזמים התלבטו דוברונסקי ייעץ, "תנו לי לתת לכם עצה בחינם, לי אין אינטרס. אני הייתי הולך על זה. אתם מקבלים שני כרישים, זה שווה יותר. זהר בא מהתחום ומכיר את המובייל יותר טוב מכל אחד אחר".

בסיום התייעצות קצרה בצד, חזרו היזמים והודיעו כי הם מסכימים לעסקה. אחרי לחיצת ידיים בין היזמים לכרישים, דובי וזהר התחבקו. "היסטוריה נעשתה ב'הכרישים', אני לא מאמין", קרא פרנסס, "מזרח ומערב נפגשים".

_OBJ