לא מעט יזמים מכירים מצוין את הסיטואציה שבה הם מגיעים למשקיעים פוטנציאליים ונתקלים באנשי עסקים קשוחים, שלא מתרשמים ודוחים בנימוס את ההצעה שלהם. התכנית "הכרישים" מציגה לנו בדיוק את הפער הזה - בין התשוקה הרבה של היזמים לבין הניסיון של המשקיעים, שלא כל כך מהר מחליטים להשקיע כסף.

עופרי בן-נון ונוגה תמוז, היזמיות שהגיעו אל הכרישים עם רעיון בשם "מוסכניקית", מוסך נשים שנועד לשפר את החוויה הקשה של הביקור במוסך, מעדכנות שהסירוב מהכרישים לא גרם להן לרדת מהעניין. "האג'נדה שעומדת מאחורי הרעיון שלנו עדיין קיימת", סיפרה עופרי לאחר שידור התכנית, "לקחנו בחשבון שאין לנו ניסיון קודם בהפעלת מוסך כמו שאמרו הכרישים, אבל עדיין בוער בנו הרצון לשנות את התרבות בנושא המוסכים". עופרי ושותפתה נוגה אמנם עדיין לא פתחו סניף ראשון של המוסך שלהן, אבל ממשיכות לדבר עם משקיעים. "יש הצעות, ועכשיו כשהופענו בתכנית יש גם המון תגובות של אנשים, שאומרים לנו שהתרגשו מהרעיון. אנחנו חושבות כרגע על הצעד הבא, ופתוחות להצעות איך להפוך את החזון הזה למשהו פרקטי".

"אנחנו אופטימיים, נקווה שאחד הכרישים יתחרט"

בתכנית פגשנו גם את שי אבן וליאת אראל, שהציעו לכרישים להשקיע באפליקציית Babysitting, המחברת בין הורים לשמרטפים. למרות שהרעיון שלהם בא לענות על צורך של הורים רבים, המשקיעים בחרו שלא להיכנס לעסקה עם שי וליאת. "אנחנו ממשיכים עם המיזם, האפליקציה פעילה וזמינה להורדה", עדכן שי אחרי שידור התכנית. "מאז התכנית אנחנו בעיקר משדרגים את התוכנה ובוחנים אותה בישראל, שהיא אתר הניסויים שלנו כרגע. אנחנו כל הזמן רואים עלייה בכמות המשתמשים".

לדבריו של היזם, למרות שהכרישים בחרו שלא להשקיע במוצר שהוא מפתח, הוא ושותפתו ליאת ממשיכים לחלום בגדול. "אנחנו מבינים שטיפול בילדים הוא רגיש ולא פשוט להשקיע בו. לא באנו לכרישים עם ציפיות גדולות, ולקחנו את העצה של עינב אדיב ברר, ליצור שיתוף פעולה אסטרטגי עם גוף שיעזור לנו להתחבר לקהילה. עכשיו אנחנו בדרך לסבב גיוס, כשהיעד הוא לצאת עם האפליקציה לחו"ל. נבקש סכום גבוה יותר אפילו ממה שביקשנו בתכנית מאחר ועלויות היציאה למדינות נוספות הן גבוהות". עוד הוסיף שי בחיוך: "אנחנו אופטימיים, נקווה שאחד הכרישים יתחרט".

_OBJ

"נקווה שהסיפור שלי יהיה כמו בתכנית בחו"ל"

למרות שהוא הגיע עם מוצר חברתי כמו סמארטפון נגיש לאוכלוסיית הגיל השלישי, היזם אמיר אלון לא הצליח לשכנע את הכרישים להשקיע במוצר שלו. "הייתה לי חוויה לא קלה בתכנית, אני רגיל שמתחברים אל המיזם שלי שהוא חברתי וכזה שמתקבל בדרך כלל באהדה", מספר אמיר, אבל מיד גם מדגיש: "האמונה שלי במוצר לא השתנתה בגלל התכנית. ראינו שהכרישים בחו"ל לא השקיעו ברעיון שנמכר אחר כך במיליונים, אז נקווה שזה יהיה גם הסיפור שלי".

אז מה קורה היום עם החברה שלו שנקראת E2C? אמיר מעדכן שהוא יצא כבר עם הסמארטפון גם לחו"ל ובימים אלו משיק מוצר נוסף כאן בישראל. "המכשיר נמכר היום ב-15 מדינות באירופה והכנסנו שותף חדש שבעזרתו אנחנו שואפים להיכנס גם לאמריקה הלטינית. בישראל השקנו טלפון ביתי חכם שפונה גם הוא לגיל השלישי, מוצר שזכה בתחרות במסגרת פסטיבל הסטראט אפ DLD". אגב, גם מבחינת הסטטוס האישי של היזם יש עדכון ואמיר, שהתגרש בעבר, נישא מאז בשנית למיכל והשניים מגדלים יחד באושר את ילדיהם.

"הכרישים": שלישי אחרי "צומת מילר 2" בקשת, ערוץ 12