בימים אלה שירלי בוגנים מצליחה לתמרן בין צילומי קמפיינים למשחק בהצגת התיאטרון "זוגות זיג זג", כשבין לבין היא אפילו מוצאת זמן להקדיש למסעדה האיטלקית שפתחה. הזמנו אותה אל האולפן כדי לשאול אותה האם אורח החיים העמוס משפיע על הרגלי התזונה שלה:

מה אכלת היום בבוקר?

"אני לא אוכלת בבוקר, אני שותה לפחות שתי כוסות מים ומתחילה לאכול רק אחרי שעתיים לפחות. כשאני כבר אוכלת זה חייב להיות משהו מתוק. מאז שהפכתי לטבעונית לפני חצי שנה, המתוק שלי הפך לתמרים ודברים בריאים".

מה את אוכלת לארוחת ערב?

"מה שבא לי, משהו שהכנתי באותו היום או מה שבא לי להזמין באותו הרגע".

יש משהו שלא תסכימי לאכול בחיים?

"אני אלרגית לחומץ אז אין מצב שייכנס אליי חומץ הביתה ואני גם לא אגע לעולם בחזרת, זה חזק לי מדי".

את בררנית?

"בגדול לא, אבל בגלל הטבעונות אז אין ברירה".

יש מאכל שלא תוותרי עליו בחיים לא משנה מה?

"שוקולד! יש לי מגירה מפוצצת בשוקולדים, מכל המינים ומכל הסוגים. אני לא עוברת יום בלי שוקולד, לפחות שתי חפיסות".

את עושה ספורט?

"כל חיי עשיתי ספורט, מגיל מאד צעיר. אני עושה את כל סוגי הספורט אם זה פילאטיס, קיקבוקס, TRX, מכשירים ריצה.. הכל".

מה ההרגל המגונה שלך שאת לא מצליחה להיפטר ממנו?

"שוקולד! הייתי רוצה לפחות להפחית בכמויות, אני אוכל המון שוקולד ביום, אני יכולה לפתוח קופסה של שוקולד השחר (כי זה טבעוני) ופשוט לאכול את זה עם כפית". 

באיזה מקום בבית את הכי אוהבת לאכול?

"בספה. אתם מכירים את זה שבתור ילדים לא הרשו והיה צריך לשבת לאכול רק בפינת אוכל? אז היום אני נהנית ומפצה על הילדות. כמובן שאם משפחה מגיעה אז יושבים בשולחן, אבל אם זה לבד אז בספה זה הכי כיף".

מה המשפט ששמעת בילדות הכי הרבה על אוכל?

"חייבים לסיים את מה שיש בצלחת כי יש ילדים רעבים באפריקה".

עוד ב"חשבון משותף":

אחרי שהיתה כנה ואמיתית, שירלי בוגנים לא יוצאת מהתכנית לפני שהיא מקבלת מפאולה כמה עצות יעילות לשיפור הרגלי התזונה שלה. הטיפ הראשון נוגע באופן מתבקש לצריכת השוקולד המוגברת שלה: "בכל פעם שאת אוכלת משהו מתוק, תוסיפי לזה משהו שומני כמו שקד, אגוז או כפית טחינה. למעשה כשאנחנו אוכלים מתוק ומוסיפים לזה שומנים, אנחנו מווסתים את הספיגה של המתוק ולא מקפיצים את הסוכר בבת אחת ובכך שוחקים את מנגנון האינסולין של הגוף.

הטיפ הנוסף של פאולה מתייחס לשירלי ולאנשים נוספים שלא נוהגים לאכול בבוקר: "מה שאומרת התורה התזונתית זה שעד שעה וחצי מרגע הקימה יש לנו חלון הזדמנויות לת לגוף את רמת האנרגיה הגבוהה ביותר, זה עניין של הרגל. אפשר להתחיל עם פרי קטן כמו תמר או בננה, שמצד אחד יש בהם אנרגיה ואנחנו לא מתחילים לפעול על ריק, ומצד שני אנחנו גם לא קמים ומיד מתחילים עם ארוחה". גם להורים שצופים יש לפאולה מסר חשוב: "אל תשתמשו במשפטים כמו 'יש ילדים רעבים באפריקה', כי זה גורם לילדים לאכול יותר ממה שהם יכולים וזה משבש להם את כל מנגנון הרעב והשובע".   

<< זוגות בזיג זג: קיבוץ גם שמואל. 20.2. | בית החייל תל אביב, 21.2 >>

"חשבון משותף": א'-ג', 15:45

עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של "חשבון משותף"