לא נעים לגלות שדברים שהאמנו בהם מתגלים כקשקוש מוחלט, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא. אז לפני שאתם רצים להסתפר כל שלושה חודשים, כועסים על עצמכם אחרי סט של קנקים באצבעות וסופרים שניות כשמשהו נופל לכם על הרצפה. ד"ר שמעון בקר מפריך את המיתוסים שכולנו גדלנו עליהם:

#חוק ה5 שניות: שמשהו נופל יש לנו 5 שניות להרים אותו ולהכניס לפה

למעשה ככל שמזון ישהה יותר זמן על הרצפה הוא יזדהם ביותר חיידקים. עם זאת מחקרים מכובדים הוכיחו כי סוג הרצפה, דרגת הלחות, המבנה הגיאומטרי של הרצפה ושטח הפנים משפיעים יותר מפרק הזמן שהמזון שהה ברצפה.

מצד שני זה לא מאוד מאוד לא בריא לאכול מהרצפה ומחקרים הוכיחו שחברות בהן אוכלים אוכל "לא סטרילי" סובלים פחות מאלרגיות ורגישויות.

#צריך לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום

הנתון הזה הוא בערך נכון. גוף האדם מורכב בערך מ- 60% מים וכמות הנוזלים היומית שמבוגר אמור לצרוך (בתנאים אידאלים של אקלים סביר ודרגת פעילות גופנית סבירה), היא כ-3 ליטר לגבר ו-2.2 ליטר לאישה. שמונה כוסות של 200 סמ"ק מהווים שני ליטרים, בעוד שאר הנוזלים יכולים להגיע מאוכל כמו פירות וירקות המכילים 80-90% מים. (לצורך העניין מנת סלט שקולה לרבע ליטר) .

# אנשים מנצלים רק 10% מהמוח שלהם

הלוואי וזה היה נכון. מיתוס זה המיוחס בציטוט שגוי לאלברט איינשטיין מקורו במאמר של אבי הפסיכולוגיה המודרנית ויליאם ג'יימס, שכתב ב-1908 "אנחנו משתמשים רק בחלק קטן של הפוטנציאל המנטלי והפיזי שלנו". אך למרות האמירה המפורסמת הוא לא נקב במספר. דבר זה אינו נכון שכן ידוע כי פגיעה ולו קטנה ביותר ברקמת המוח, משנה באופן דרסטי את תפקוד האדם.

עוד ב"חשבון משותף":

#שמסתפרים השיער אורך מהר יותר

שיער גדל בקצב קבוע של כסנטימטר עד שני סנטימטר בחודש ללא קשר לתספורת. הגורמים היחידים שהוכחו כמשפיעים על הקצב צמיחת שיער הם גנטיקה, הורמונים ותזונה.

#חיסון נגד שפעת גורם לשפעת

החיסון עשוי חלבון מפוצל שמקורו בנגיף אבל אין בו נגיף ולכן הוא לא מדבק. שימו לב, אם מי שחיסן אתכם היה חולה בשפעת ונישק אתכם אחרי הזריקה, ייתכן כי תחלו.

#מסטיק שבלענו נדבק לקיבה/יוצא מהגוף אחרי שנים/יצמיח לנו עץ מסטיקים בבטן

מסטיקים שנבלעו לרוב לא ישרדו יותר מיומיים בקיבה כיוון שהם פשוט לא נדבקים. למעשה הוכח כי מסטיק יכול לסייע למניעת חסימות מעיים אצל מבוגרים מבוגרים אחרי ניתוחי מעיים. אם כי כאשר מדובר בילדים קטנים צריך להיזהר הן מהשאיפה והן מכאבי בטן בגלל הסכנה מבליעת אוויר.

#לעשות "קנקים" באצבעות הידיים גורם להם נזק

"קנקים" הוא תחביבם של רבע עד חצי מן האנושות, והוא נפוץ בעיקר בקרב גברים. מחקרים שנעשו בנידון הוכיחו כי זה לא נכון.

עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של "חשבון משותף"

"חשבון משותף": א'-ג', 15:45