עונה שלמה התארחנו בביתם של משפחת רוזן ומשפחת חסון. עכשיו, לכבוד סיום העונה, הגיע הזמן לשאול - אצל מי באמת כדאי לאכול ארוחת שבת? התחרות קשה ללא ספק - ואתם מחליטים. בואו לשמוע את הסיבות וטקבקו לנו איפה הייתם מבלים את ארוחת השבת.

האוכל

שלייקעלך מול מז'לוף? זו באמת דילמה. מצד אחד, המז'לוף הוא הצלחה מסחררת. עד כדי כך שהחליטו להפוך אותו למסחרי, שכמובן לא מתחרה עם המז'לוף של רחל. מצד שני, השלייקעלך הפולנים תמיד מגיעים עם שניצלים חמים שנחטפים מהצלחת. במבחן המציאות אי אפשר בלי שניהם - בפרק "עולש" ריקי החליפה את השלייקעלך באוכל בריא וגרמה לכולם להתגעגע, ובפרק "על רגל אחת" רחל הוכיחה שיש רק אישה אחת בעולם שיכולה להכין מז'לוף אמיתי ואת שאר המטעמים.

>>אז מה זה באמת מז'לוף?

סברי מרנן (יח``צ: סברי מרנן )
משפחת חסון מול משפחת רוזן | יח``צ: סברי מרנן

אימא ואבא

רחל וסילבן מול פנחס וריקי? זו שאלה טובה. החסונים הם זוג חם וזורם. הם מקבלים את הכול באהבה, גם את בתם מירב שלא מפסיקה להפתיע ולהציק. בפרק "אומלל נולד" בו מירב עברה שלב בתחרות שירה, רחל קיבלה ח' וע', וסילבן צריך היה לספר את הסיפור על ה"כמעט-בעל" של מרב שמת - והכול בשביל שתעבור שלב. או בפרק "כנס מחזור" השנים וויתרו על ערב שישי רגוע בשביל הילדים. אז לסיכום, הזוג האוהב יעשה הכול בשביל המשפחה. לפנק, לפנק, לפנק. או לפחות לכבות שרפות.

לעומתם, עם ריקי ופנחס הסיפור הוא שונה. ללא ספק ריקי, הפולניה שיושבת בחושך עם ראש מורם, היא זו ששולטת ביד רמה בכל גברברי הבית. ריקי מאמינה במשפט "חוסך שבטו שונא בנו". היא אמנם לא ממש מקבלת את מיכל ואת שני כמו היו בנותיה, אבל את הביקורת היא לא חוסכת. אם זה על הצמחונות של מיכל או על הפיגורה הלא פלסטית של שני. ייאמר לטובתה שזה תורשתי, פגישה אחת עם סבתא חנה מסבירה את הכול. ופנחס? משתדל שלא להתערב אבל כשצריך, הוא יודע להראות למי יש את המכנסיים בבית. גם אם יש לו רוב הזמן "אדום". אבל בדומה לחסונים, ריקי ופנחס יעשו הכול בשביל הילדים שלהם. גם אם זה יגרום להם אחר כך קשיים פסיכולוגיים.

האחים

אין רגע משעמם אצל משפחת חסון. משה ואורנה, אלין ומני, וגם מירב ללא ספק מספקים רגעים מצחיקים בארוחות. דוד של אלין כמעט הכניס את שני לכלא כטרוריסטה, משה משתדל כמעט תמיד לחבל בכל דבר שהוא נוגע כמו השולחן שניסר או הטפט שהדביק, ומירב והחיפוש אחר "האחד" מסבכים את המשפחה עם צוותי צילום של ריאליטי, משפחה דתית ועוד.

מצד שני גם אחיו של שי,  איתמר ואדם,  סיפקו לא מעט רגעים קורעים. אדם הרווק תמיד דואג להביא את החברה התורנית החדשה ולהוסיף עניין לארוחה. את מי הוא לא הביא?  מיכל אמדורסקי, בחורה שהיא קופי של מיכל, רופאה מתמחה ב"אדום", פסיכולוגית שמגלה שהם משפחה בהפרעה ועוד ועוד.

גם מיכל ואיתמר תורמים לאווירה החיובית - רואים את הקשר שלהם וזה כבר עושה הרגשה טובה. שני הרגעים הזכורים הם ללא ספק סרט החתונה החושפני שלהם והטיפול הזוגי ההזוי שעברו בטלוויזיה.

המריבות

אצל החסונים העניינים מתחממים מהר אבל כך גם מתקררים. על מה הם לא רבו? על התמונות שנמחקו או הכסף שהפסידו בפרק "חמישה שלבים", על הימור טוטו של שתי קבוצות שמעולם לא שמעו עליהם, על הרכבת שולחן מהאינטרנט ועוד ועוד. הם מתחממים, צועקים - אבל בסוף מהר מאד משלימים. בדיוק בזמן לארוחה.

אצל הרוזנים זה סיפור שונה. ריקי המאופקת מעולם לא תרים את קולה, כי מה יחשבו השכנים? אבל עד שזה מגיע לנקודה בה מדברים על האימהות שלה. שני וריקי התכסחו בפרק "אימא מעולה" כשריקי החליטה לאתגר את שני בשאלת מחשבה שתוכיח האם היא אמא טובה. שני פותחת בטעות-לא טעות מלחמת עולם שנייה. שני הצדדים שרדו בכדי לספר.

אז איפה הייתם אוכלים ארוחת שישי? אתם מחליטים! טקבקו לנו

>> פספסתם ארוחה? סברי מרנן לצפייה ישירה