כבר עשור שאנחנו חיים את ארוחות השישי של משפחת חסון ומשפחת רוזן, מחכים לראות איזה עוד משפט אייקוני ריקי תגיד, איך רחל וסילבן יתמודדו עם מירב, שלמרבה מזלם כבר הקימה משפחה גרעינית משלה ואצל מי שי ושני יתארחו בחג הבא. רגע לפני חזרתה של הסדרה הישראלית הכי נצפית על המסך, "סברי מרנן", האימהות לבית משפחת חסון ורוזן, הלוא הן סנדרה שדה ויונה אליאן סיפרו הבוקר (רביעי) לניב רסקין מה לדעתן הסוד להצלחה.

עד כה שודרו על המסך לא פחות מ-242 פרקים, מספר מרשים לכל הדעות, מספר שהשתיים לא העלו בדעתן שיגיעו אליו. "אמרנו שלא תהיה עונה שנייה, כל עונה אמרנו את זה מחדש", אמרה סנדרה, "ואז פתאום עולה עוד עונה ועוד עונה עד שהגענו לשמונה". "זה הישג מדהים, מדובר על עשר שנים ביחד", הוסיפה יונה.

מעבר לעובדה שהקאסט ההיסטרי של "סברי מרנן", מורכב משחקנים בעלי רזומה מרשים, כמו טוביה צפיר, יורם גאון ודביר בנדק, על פי יונה ניתן לזקוף את ההצלחה של הסדרה גם לטובת האווירה הטובה ששוררת ביניהם, הרי עשר שנים לא הולכות ברגל. "בכל דבר כמו הצגה, סדרה או סרט, שואלים למה זה מצליח. אז נכון שבכל בית אינטרקציות כאלו קורות, אבל מעבר לזה אנחנו מבלים בכל פעם שאנחנו מצלמים, כמו קייטנה".

משפחת רוזן (צילום: סברי מרנן, קשת12)
צילום: סברי מרנן, קשת12

תנו לי דוגמאות לצחוקים שלכם.
סנדרה: "אנחנו לא צוחקים הרבה, אבל שמחים להשתכשך אחד בשני".

יונה: "במשפחה שלהם לא צוחקים, אצלנו כן. יורם למשל נורא מצחיק ורותם מחרבת בגללו טייקים, היא מתחילה לצחוק".

אז כמה זמן צריך להתכונן לפרק? הרי מדובר בערימות של טקסטים. "אנחנו לומדים בעל פה, אני חושבת שזה סוג של אימון, חמישים שנה על הבמה - ואני כולה בת שלושים", אמרה יונה בהומור וסנדרה חשפה פרט מפתיע: "אני עולה חדשה, אז אני לא יכולה ללמוד בעל פה כלום. לכן סידרו לי פטנט שאני לא יודעת עם כדאי לי לגלות - אבל אני עם טלפרומפטר".

בכמה הצגות במקביל אתן משחקות?
יונה: "עכשיו יש לי שני מופעים עם ששי והצגה אחת בתיאטרון, אבל בדרך כלל יש שתי הצגות בתיאטרון לפחות".

סנדרה: "לפעמים בארבע; 'סימני דרך', 'דבר על מקום הימצאם', 'הדירה של רוזה' ו'כנר על הגג'".

לצד העבודה הקשה בתיאטרון, סנדרה השתתפה לאחרונה ב"הזמר במסכה" בתור התות המרהיבה. "זאת תחרות, ובתחרות אין לי שום חוש ספורטיבי", תיארה סנדרה את האכזבה שחוותה בעקבות ההדחה וסיפרה בהומור כי יונה התקשרה אליה מיד אחרי החשיפה. "היא זעקה על החוסר צדק שזרקו אותי".

רחל חסון וריקי רוזן (צילום: סברי מרנן, קשת 12)
צילום: סברי מרנן, קשת 12

מה איתך יונה, אפשר לדבר עם המלהקים על העונה הבאה?
"עדיין לא, כי יש לנו הפתעה. אני וסנדרה מתכננות לעשות מופע ביחד, בו נדבר גם על המז'לוף והשלייקעלך שמעסיקים את המדינה עוד מהעונה הראשונה. לא קרה שיצאתי החוצה ולא שאלו אותי על זה".

כל כך הרבה עונות, ולא יכולתן להמציא משמעות למאכלים האלה?
יונה: "הקסם של זה שהם לא באמת קיימים".

שדה ואליאן, שמזוהות מאוד עם תפקידן כאימהות של בית משפחת חסון ורוזן, לצד שאר תפקידיהן בעולמות הטלוויזיה והתיאטרון, סיפרו האם הן מרגישות דומות לדמויות שלהן. "אני יותר דומה, כשרובי דואניאס קרא לי לפגישה שאלתי אותו איך משחקים סיטקום, הוא אמר לי להיות אני. אז אני אני. לעומת זאת סנדרה היא ממש ההפך מריקי". "יש יציאות לפעמים, אבל זה הפוך", הדגישה שדה.

בהמשך השתיים סיפרו כי מעבר לכך ששתיהן נשים ושחקניות, שתיהן גם מבינות מה זה אומר להיות נשואה לאדם מאותו מקצוע - שחקן. "מבחינתי זה נפלא, אבל יש דברים איומים", אמרה יונה והסבירה: "מישהו שלא בעסק הזה לא מבין למה האישה איננה נמצא כל ערב, מצוקות, משברים ולמה אין חיי חברה של מסיבות. רק מי שבמקצוע יכול להבין את זה, אז זה מומלץ. אבל ששי ומוני תפוסים".

אז מה מחכה לנו העונה? מסתבר שמעבר לארוחות השישי הקבועות, העונה יבקרו את המשפחות אורחים מעניינים במיוחד. על מי מדובר אתם שואלים? השתיים חשפו כי אמנים כמו חני נחמיאס, משה דץ ואבי טולדנו יגיעו להתארח - והיד עוד נטויה.