שבוע (ויום, אבל מי סופר?) נותרו עד לפתיחת העונה הרביעית של "רמזור", וההתרגשות בכל חנויות התינוקות, מוקדי הרבנות ומגוריהן של כל הבחורות שיצאו אי פעם עם חפר כבר בשיאה, וגם אתם, אנחנו בטוחים, לא יכולים לחכות כבר לחזרתם למסך של שלישיית החברים הכי צבעונית בנמצא.

אחרי משחק הציטוטים שגרם לכם לחמם מנועים, החלטנו לפנק אתכם גם במילון המונחים המלא של הסדרה, שעל רובו ככולו אחראי מי אם לא חפר, שתרומותו לפשה העברית העכשווית שווה כמעט כמו זו של אביו הרוחני, אליעזר בן יהודה. בקיצור, גיסנו, אין מצביקו שאנחנו צריכים להזכיר לכם נוכחות, הדפיסו את המילון, שימו בארנק, ואולי תצליחו להימנע מבלבלה קשה בסיסטם.  

"שירי סרטים": זה הכינוי של שירי, החברה האינסופית של חפר. כינוי לחברה שעושה מכל דבר דרמה או פשוט סרט. לשימוש נכון יש לצרף את שם החברה למילה סרטים. כינוי נוסף לחברה כזו – מוסרטת. היתרון בחברה מוסרטת, הוא שתמיד יהיה מעניין. החסרון, אין לדעת מתי תהיה ההקרנה הבאה.

"אין מצביקו": עיוות חביב לביטוי הידוע "אין מצב".

זוביות: זוגיות לא מוצלחת כוללת בתוכה את המילה "הנעימה" זובי, כך קיבלנו זוביות. המלצה: במצב של זוביות כדאי להיפרד.

בן אדם אי זוגי: אדם שלא נולד לחיות בזוגיות, על כן הוא אי זוגי.

"לשים שייבה": להציע לחברה שלך נישואין בלית ברירה ולצאת לחלוטין מעולם הרווקות. או בקיצור, להתחתן.

להזכיר נוכחות: כשמתקשר אליך חבר לדיבורית באוטו, והאישה איתך, השתמש בשיטה זו להעברת מסר סמוי על ידי כך שתפנה אל זוגתך ותבקש משהו ישר בתחילת השיחה. כך החבר לא ימעד בלשונו, אשתך לא תכנס לסרט, ואתה לא תכנס לברוך.

אין תמונה
מנסה לקבל אישור
לקבל אישור: רוצה לצאת לדרינק עם החב'רה? צריך זמן איכות גברי ללא קרבה נשית לערב אחד? אתה חייב לקבל אישור מהאישה, כולל פרגון ומבט מלא חמלה. הפתרון, תחמן על ידי המצאת סיפור לפיו אתה הולך לעשות משהו ממש מבאס, כזה שאתה ממש לא רוצה לעשות, ותדגיש שאתה מעדיף להיות איתה בזמן הזה. אין ברירה. רק כך תקבל אישור לצאת. 

"בעיה בגזרה": כשיש לך בעיה אישית כלשהי זו "בעיה בגזרה", כל מי ששרת בצה"ל אי פעם בודאי יבין את המושג.

בלבלה קשה בסיסטם: בהשאלה ישירה מעולם המחשבים, כשהמשמעות היא להימצא בדילמה, בלבול קשה, חוסר אונים, או סתם חוסר יכולת לקבל החלטות.

חדל דאגת: פשוטו כמשמעו: גבר, אל תדאג.

שומר רעב: פתרון ידוע של קמצנים, מצב של רעב שיש לשמר לקראת אירוע הכולל מזון כמו חתונה או כל אירוע שדורש פרידה מצ'ק שמן. כגודל הצ'ק גודל ההרעבה. אם נפרדת מחצי משכורת, לפחות שלא תצא פראייר.

לבז'ל: להתפנק ביין בוז'ולה יקר.

מהיר גֶמֵר: כינוי לבחור הסובל מבעיה מינית של שפיכה מוקדמת.

מדכאי חרמנות: פתרון שיעזור לאותו בחור מההגדרה מעל. רוצה למשוך את הסקס? השתמש בדמיון מודרך ותחשוב על כל דבר מדכא, מעציב או סתם מכבה חשק: סבתא שלך, גולדה מאיר או פאי אטריות. השמיים הם הגבול

בגידה ברישיון: אתה לא טיפוס בוגדני, ובחיים לא תבגוד בבת זוגתך, אבל מה, לפעמים אתה חרמן. עכשיו ככל הנראה מסיבת רווקים היא אפשרות הבגידה היחידה שהאישה תפרגן לך, או לפחות לא תזרוק אותך מכל המדרגות בגללה.

אותו דבר רק אח"כ: תשובה סתמית, לשאלה עוד יותר סתמית. שואלים אותך "מה נשמע?" או  "מה קורה?", תענה בחוסר חשק: "אותו דבר רק אח"כ". יתאים במיוחד במקרה שמדובר באדם שלא ראית כבר הרבה זמן, ואין לך ממש מה לספר לו.

"גיסנו": כמו "גבר" או "אחי", רק בטוויסט מקורי. המקבילה של הקלאסיקות האנגליות Man או Dude. מבטאת היכרות אינטימית, גם עם זרים גמורים.

"חבר כלבה": חבר שאתה מתפנה לדבר איתו רק בזמן ירידה לטיול עם הכלבה. אתם מכירים דרך טובה יותר להעביר את החלק הכי משעמם של היום?

"חבר דיבורית": דרגה אחת מתחת לחבר כלבה: יש זמן לדבר איתו רק באוטו כדי להעביר את הנסיעה בסבבה. השיחה תסתיים כשתגיע אל היעד ב"שומע חבר? נדבר אחי, בדיוק הגעתי".

"חבר נכנסתי למעלית": פה מדובר בחבר שאתה מת לסיים את השיחה איתו. הוא מציק, או אין לך כוח ובכלל יש לך משהו הרבה יותר חשוב לעשות. השיטה פשוטה: תנפנף אותו עם "שומע? אין קליטה, אני בדיוק במעל...".

"חברותית": בחורה ששכבה עם הרבה גברים בעברה. ככל שהיא שיש לה יותר כיבושים ברזומה, כך גדלה מידת החברותיות שלה.

"מגה חברותית": אותה בחורה מהמושג למעלה, רק שמספר הגברים שהיא שכבה איתם הוא באמת יוצא דופן.

"לקנות לא טוב", "להקליט לא טוב", "לשטוף לא טוב": להתחמק ממטלה על ידי ביצוע כושל שלה. למשל, לקנות תמיד מוצרים מקולקלים בסופר. במקרה כזה האישה פשוט תיקח את המטלה על עצמה על מנת שתתבצע כראוי. דוגמא נוספת, כשמבקשים ממך להקליט תוכנית אתה מקליט משהו אחר. כנ"ל לגבי שטיפת כלים: אל תסירו את הכתמים.

"Clean history": גולש באתרי פורנו? אתה חייב לנקות גם את ההיסטוריה של המחשב כדי שהאישה לא תעלה עלייך. 

"מחתלת בציבור": כינוי לבחורה שמתייחסת לבן זוגה כאל תינוק ולא כמו אל גבר ומפדחת אותו ליד חבריו.

"לקנדם": מה לא ברור? לשים קונדום. חפר למשל, לא מקנדם. אף פעם.

מה אתם חושבים על רמזור?
לא מקנדם לעולם

"לפצח את הפקאן", "להרטיב את השממית", "לפתוח את המערה החשמלית", "למסור ד"ש למנשה התימני הקטן": שלל כינויים והמצאות שכל מטרתם היא להגיד ששכבת עם בחורה בפעם הראשונה. בעצם, למה לא לגוון?

"שאלה עקיפה": קצת מביך ולא לעניין לשאול בחורה "אז בעצם, עם כמה גברים שכבת?" שואלים: היה לך חבר רציני? לפי התשובה אפשר לדעת את מצבה. אם היא מתחמקת ואומרת: "מה זה חשוב? העיקר שנינו עכשיו יחד וזה מה שקובע" – כדאי שידלקו אצלך נורות האזהרה.

"רמזור" חוזרת, חמישי הבא, 3/4, 21:30

עוד בתכניות קשת: