אנחנו נוטים לאבד את עצמנו בשגרה המתישה של חיי המשפחה כשיש לנו תינוק בבית. נושאי השיחה עוסקים כמעט אך ורק בשוטף: מטלות הבית, חשבונות, תיאום לוחות זמנים, ובעיקר הילד.

שלא יובן לא נכון – זה כיף גדול לדבר על הילד. הוא באמת קסם של בחור וללא ספק מרכז החיים שלנו. אבל החשש הוא שזה הולך ומשתלט לחלוטין על החיים והופך לדבר היחידי בהם. כלומר עד שיגיע הילד הבא (אל חשש, לא בקרוב), והיי! אז לפחות נושאי השיחה יוכפלו. ובינתיים, כמו שקורה גם לאמיר וטלי, אתם דוהים לאיטכם. בזמן הפנוי שנותר בחיים הפרטיים אתם מוצאים את עצמכם בוהים מול המסך, כי למי יש כוח לצאת לדייט, וממילא לכו תמצאו מישהו שישמור על הילד בהתראה של מעכשיו לעכשיו.

סקס, סמים וחמותך

אני לא זוכר את הסרט האחרון שראינו בקולנוע. כלומר אני זוכר, אבל מעדיף להדחיק. זה היה "הזאב מוול סטריט", והיינו בבילוי חגיגי עם המשפחה שלה. כן-כן, סקס, סמים ורוקנרול. הבילוי המושלם עם חמותך.

 וכשיש לכם שעת איכות מיותרת במהלך היום היא בדרך כלל בנפרד: האישה בקפה מזדמן עם החברות שלה, אתה בערב עם החבר'ה שלך שנסוב סביב צפייה באירוע ספורט כלשהו. כן יש לה חברות אימהות, עם ילדים בטווח הגילאים של הקטן שלנו. ולא, זה שהיא פורקת אצלן את צער גידול הבנים והדילמות היומיומיות שכרוכות בכך ממש לא גורעת מהצורך לדבר איתך על הילד. כך שאני יודע ממקור ראשון שפתרון ה"אמא המחליפה" של חפר נשמע נחמד מאוד על הנייר, אבל בפועל הוא עלול להיות חרב פיפיות, אם אותן אימהות יגרמו לך להיראות באור לא טוב לעומת הבעלים שלהן.

העניין הוא שאתה והחברים שלך כמעט ולא מדברים על הילדים כשאתם נפגשים. ואם כן – זה נגמר בחצאי משפטים, ויאללה להתקדם:

 -אני: הילד היה חולה השבוע.

-חבר 1: עכשיו בסדר?

-אני: כן

-חבר 1: אחלה.

-חבר 2: תעביר את הבירה.

 ולחילופין:

-חבר 1: הילד עמד היום בפעם הראשונה.

-אני: וואלה?

-חבר 1: כן.

-אני: אחלה.

-חבר 2: תעביר את הבירה.

 

גם אפליקציית "שיחה מטרידה" היא תאונה שמחכה להתרחש, וממש לא צריך מקרה חירום כדי שהיא תיכשל, זה יקרה הרבה יותר מהר:

 -היא: אתה מקשיב לי?

-אפליקציה: כן מאמי.

-היא: אז מה אמרתי עכשיו?

-אפליקציה: <מתאבדת>

התשובה נמצאת מתחת לאף

צחוק בצד, הפעם האחרונה שלאשתי ולי באמת היה זמן רק לעצמנו הייתה אי שם בשנה שעברה, ללילה של רגשות אשם בצימר בדרום. זו הייתה החופשה הבודדה שלקחנו מאז ירח הדבש. אנחנו משוועים לשבוע, יומיים או לילה מנותק שכזה כמו אוויר לנשימה, כמו אדם תועה ויבש במדבר, כי באמת, אנחנו מאוד אוהבים, גם אם לא יוצא לנו להראות את זה בתדירות גבוהה. ובשנתיים האחרונות אנחנו נאבקים למצוא מחדש את הזוגיות שלנו, את הרומנטיקה. זה לוקח זמן, רצון טוב והרבה עבודה.

לא צריך לחפש גימיקים, תחמונים או אובר-יצירתיות. התשובה נמצאת ממש כאן מתחת לאף. במילה אחת: קוראים לזה בייביסיטר.

"רמזור", חמישי אחרי פריצה מבית "האח הגדול" ו-!BOOM