שי אגסי נולד בשנת 1968 ובגיל 15 משפחת אגסי עוברת לארגנטינה בעקבות שליחות של אב המשפחה ושי כבר מסיים שם את תעודת הבגרות שלו. הוא מחליט לעלות לישראל לבד ובגיל 15.5 נרשם לתואר ראשון בטכניון. בשנת 1986, אגסי כבר בן 18 ונמצא בדרכו לדוקטורט. שלושה שבועות לפני סיום התואר הוא עובר תאונת אופנוע קשה ומאושפז לשנה. "הוא שכב חודשים בבית חולים. זה נדיר שמישהו מקבל כזה זמן לחשוב ואני חושב שזה נתן לו ראייה שהכל באמת שביר ואולי דרייב יותר גדול לעשות דברים משמעותיים" מספר שותפו לחדר בטכניון, אודי זיו.

בשנת 1988, אגסי מתנדב ליחידת מחשבים מובחרת בצה"ל ובשנת 2001, אגסי סוגר אקזיט ומוכר את הסטרטאפ שלו TopTier ב-400 מיליון דולר לחברת SAP הענקית מגרמניה. אגסי ממונה לאחד משבעת המנהלים של החברה והיחיד שאינו גרמני. מכאן המסלול שול למנכ"לות נראה מובטח אך הוא מחליט לפרוש.

"אגסי התחיל את החברה שלו כאדם אחד שפרש מ-SAP וניסה להקים חברה. הוא גם גייס הון, שאמנם גם משרת את האינטרסים של משפחת עופר, אבל הוא מצליח להביא את זה למימוש" מסכם דניאל שמיל, כתב רכב ב"דה מרקר".

מנסה לשנות את העולם

אחרי שמכר במשך ארבע שנים את שי אגסי בכל העולם, כי מוצר הרי לא היה, עכשיו הוא מתרחק מפולחן האישיות. המשרד שלו נמצא באופן ספייס שנראה כמו אמריקה בישראל. על המדפים ספרים כמו DRIVE שמתאים בו למירוץ שלו או BUILT TO LAST .
לאחרונה, החלה חברת "בטר פלייס" בשיווק המכונית החשמלית. הם משוכנעים שהם כאן כדי לשנות עולם - זה גם היה המסר. כמובן שצריך לקלף את ההילה הירוקה וגם להבין מי עושה כאן כסף" מסביר דניאל שמיל, כתב רכב ב"דה מרקר". "בסוף אגסי בא לעשות כסף ולא להציל את העולם" הוסיף.

כשפרש אגסי לפני כחמש שנים כנראה החליט שנמאס לו מהרעש וזוהמת הדלק. אך הבעיות עוד רבות - המתחרים כמו טויוטה טוענים שהעתיד בכלל במכוניות ההיברידיות או בשיטה אחרת ולא בזו של אגסי. בנוסף, חייבת להיות חניה פרטית כדי להטעין, מרחק הנסיעה בין הטענות הוא כ-100 וקצת ק"מ, וזה עדיין לא מספיק, אבל אגסי יפתור הכל כי מבחינתו כל בעיה היא רק אתגר.

היום החליט דירקטוריון יצרנית הרכבים החשמליים להדיח במפתיע את מנכ"ל החברה שי אגסי מתפקידו, על רקע הפסדי החברה במחצית הראשונה של השנה, שהכפילו עצמם בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. על פי הודעת החברה, יישאר אגסי חבר דירקטוריון ובעל מניות בחברה.

>> לכל האנשים שכולם מדברים עליהם