אלוף במילואים טל רוסו, הוא שם מוכר מאוד בעולם הצבאי ובכלל בישראל. ברזומה ארוך השנים שלו בצה''ל, הוא הספיק לשמש כמפקד בפיקוד דרום, ראש אגף מבצעים, מפקד יחידת מגלן ותפקידים חשובים נוספים. הפרט המפתיע הוא שלכל אלה, הגיע מבלי שעשה מעולם קורס קצינים. לאחר שחרורו מהצבא הספיק רוסו לתת אפילו גיחה קטנה בפוליטיקה, כשנכנס לרשימה של מפלגת העבודה תחת אבי גבאי בזמנו, אך פרש מהחיים הפוליטיים במהירות.

בתור איש ביטחון שתרם חלק נכבד מחייו למען המדינה, התקופה המתוחה האחרונה לא נשארת אצלו מתחת לרדאר. בכל מוצאי שבת באופן קבוע הוא מתייצב יחד עם אחיו ואחותו, כדי להפגין על הזכות לדמוקרטיה. הערב ב"אנשים" (רביעי, אחרי "לילה טוב עם גיא פינס", קשת 12), הוא פותח את כל מה שהוא חושב על בכירי הקואליציה וראש הממשלה, ולא חוסך בביקורת, בעיקר על פיטוריו המפתיעים של שר הביטחון יואב גלנט.

כשמדובר בראש הממשלה בנימין נתניהו, רוסו לא מפחד להשתמש במילים חדות ולבקר בחומרה את הפעולות שלו בנוגע למצב: "אני מכיר את ביבי טוב מאוד. הוא מבין שהוא הולך פה לקצה. הוא חלש ותלוי בקומץ קיצוניים משיחיים, שמושכים אותו לכיוונים מטורפים. אין לו את האומץ האזרחי לעצור את זה, הוא מפחד שהכל יתפרק לו". לצידו של ראש הממשלה, עומד איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי. גם עליו רוסו מעביר ביקורת חריפה: "הוא חתיכת ליצן ועבריין, ששמו אותו במקום שאין לו מושג בניהול שלו. יש לו ערימה של יועצים, יועצי אחיתופל".

האחרון מבניהם בו משתלח רוסו, הוא תת אלוף במילואים צביקה פוגל, שמכהן כחבר כנסת מטעם מפלגת "עוצמה יהודית", איתו יש לו היסטוריה עוד מימיו בצה''ל. "את פוגל אני מכיר ויש לי המון מה להגיד עליו. בוא נגיד שבפיקוד דרום אף פעם לא לקחתי אותו לדיונים אסטרטגיים. אני אגיד את זה בעדינות, הוא כמעט הכניס אותי לצרות במבצע "עמוד ענן". זה איש מסוכן, כי הוא פשוט לא מבין את הדברים ברמה האסטרטגית".

בצעד חריג שהצליח להפוך את כל המדינה, בתחילת השבוע פיטר ראש הממשלה את שר הביטחון יואב גלנט לאחר שהאחרון יצא בהצהרה כי הליך החקיקה המשפטית פוגע באופן ישיר בביטחון המדינה ובהתנהלות צה''ל. רוסו, לא נשאר אדיש לסיטואציה והגיע להתראיין בחדשות אצל יונית לוי שם הצהיר על ראש הממשלה: "ביבי פשוט איבד את השפיות. יכול להיות שהוא ייצא לנבצרות בכלל על שפיות דעת".

בראיון ל"אנשים", הוא מספר איך הגיב כששמע את הידיעה לראשונה: "רתחתי. בגלל זה גם יצאתי לתקשורת. מזל שהוא לא היה לידי (ביבי), ההחלטה נראית לי פשוט של מישהו לא רציונלי. עובדה שזה הצית את הרחובות, אנשים הרגישו שיש פה משהו מטורף".