בשבועות האחרונים יצאה מערכת "אנשים" בסדרת תכניות על האנשים שאתם חושבים להצביע להם, כעת, פחות משבוע לפני הבחירות, הגיע הזמן לסכם ולשאול את השאלות שעשויות להכריע את ההתלבטות שלכם, והפעם דרור לא לבד. יחד איתו הגיעו אילנה דיין, ארז טל, גלית גוטמן, יואב לימור, אסף אטדגי, נדב בורנשטיין ושלושת החיימים: חיים הכט, חיים אתגר וחיים כהן. 

כל אחד מראשי המפלגות הגדולות (בנימין נתניהו, יצחק הרצוג, נפתלי בנט, יאיר לפיד, משה כחלון ואיימן עודה), קיבל שאלה אישית ודקה אחת בלבד להשיב עליה. בנוסף נשאלו כל השישה ארבע שאלות זהות עליהן ענו ב-30 שניות בלבד, על השעון. חיים אתגר למשל הפנה לכולם את השאלה הבאה:

מה הבעיה הכי קשה שיש במדינת ישראל כיום?

יאיר לפיד:
"הבעיה הכי קשה היא שאנשים הפסיקו להאמין. הם הגיעו למצב שהפרת החוזה בין המדינה לאזרח היא כל כך חמורה שהם הפסיקו להאמין שיכול להיות פה טוב. צריך להחזיר אותם למקום הזה שיכול להיות פה טוב".

איימן עודה:
"זה די ברור, המשך הכיבוש היא הבעיה הכי גדולה. זו לא רק דאגה מוסרית, זה לא רק שהמדינה הזו רומסת את הזכויות הבסיסיות של עם שלם, אלא זה מה שכולנו צריכים מבחינה מוסרית, דמוקרטית וכלכלית. במקום לזרוק מיליוני שקלים שם, צריך לתת את הכספים לשכבות המוחלשות".

נפתלי בנט:
"הבעיה היא הפערים בין החזקים לחלשים ובדיוק לתוך זה צללתי בשנתיים האחרונות. לכן, הורדתי את יוקר המחיה בחמישה וחצי אחוזים על ידי שבירת מונופולים וקרטלים, דאגתי להעלות את שכר המינימום מ-4300 ל- 5000 וגם דאגתי למנקים ולמאבטחים שעובדים כקבלנים והעליתי להם את השכר ב-1000 שקלים לחודש. החזרתי להם את הכבוד".

 >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק 

משה כחלון:
"הבעיה החברתית היא הקשה ביותר. הפערים החברתיים שנפתחים פה בקצב מטורף גורמים לכך שאנחנו הופכים להיות כמו מדינת עולם שלישי. זה לא מה שההורים שלנו רצו, זה לא מה שמייסדי המדינה רצו, רצינו מדינה סולידרית וחברתית".

יצחק הרצוג:
"לדעתי הבעיה הכי קשה שלנו היא שאיבדנו את התקווה, אזרחי ישראל כבר לא מאמינים שיכול להיות כאן ביטחון חברתי, כלכלי ואישי או שלילדיהם יכולה להיות כאן דירה. אני רוצה לתת תקווה למדינת ישראל".

בנימין נתניהו:
"הבעיה היא שאנחנו חיים בסביבה מאוד מסוכנת, ויש הרבה גורמים שלא רוצים שנהיה פה. החובה שלי כראש ממשלת ישראל היא קודם כל לטפל בבעיה הזו וגם בכל שאר הבעיות שבתוך הבית. אבל קודם כל צריך לשמור על הבית".

>> צפו בתשובות לשאלה של גלית גוטמן: "על מה הם תסכימו לוותר, אם בכלל, למען שלום עם הפלסטינים?"

"בחירות אישיות": צפו בספיישל הסיכום המלא