מנכ"ל סלקום הפורש, עמוס שפירא, עוזב בשיא

עמוס שפירא נולד בשנת 1949 וגדל בדרום תל אביב. בצבא שירת כמדריך למכונאות מטוסים וכשהשתחרר למד כלכלה וניהול בטכניון. כיום הוא נשוי לאידה כבר 40 שנה ולזוג יש שלושה ילדים ושישה נכדים.

את דרכו העיסקית החל בשנת 1973 כאיש מכירות בחברת "סנו". משם התקדם לתפקידי ניהול שונים שאחד מהם היה מנכ"ל חברת "חוגלה". בשנת 2002 מונה למנכ"ל אל-על והפך אותה לחברה רווחית ומופרטת. לפי האגדה, פגישה לילית בטרמינל הולידה לו את הג'וב האחרון כמנכ"ל חברת הסלולר הגדולה בישראל.

בשנת 2005 כשמונה עמוס שפירא למנכ"ל סלקום, העיד שפירא שידיעתו בתחום הסלולר מסתכמת ב-SEND ו-END. גם היום, אחרי שש שנים בתפקיד, המצב לא השתנה בהרבה: "לא הבנתי הרבה בחיתולים, ולא הבנתי הרבה בתעופה וגם לא בסלולר, אך מה שאני צריך להבין זה איך לחבר את כולם ביחד" מודה עמוס שפירא.

הברדק שנזרק מהתיכון

שפירא גם לא נרתע  לספר בראיונות שאימו שאימו חשבה שהוא לא גאון גדול ורק התפללה שיסיים תיכון: "הייתי ילד ברדקיסט, זרקו אותי מבית ספר תיכון" מספר שפירא.
שפירא מעיד על עצמו שלא כדאי להרגיז אותו. הוא יודע לכעוס וגם לצעוק: "יש גבול דק בין להיות אסרטיבי ולומר את מה שאתה רוצה בצורה שלא משאירה מקום לאי הבנה לבין להיות בוטה. בנקודה הזו אני הרבה פעמים חוטא וזה לא בסדר" מודה עמוס שפירא. "הוא היה מסוג המנהלים שהיה מאוד רגיש ממה שכתבו עליהם" חושף גד פרץ, כתב תקשורת בגלובס. "כשהוא לא הסכים ולא אהב מה שכתבנו הוא צרח והשתולל ופעם אפילו התבטא במילים מאוד קשות" הוסיף.

מי הבוס?

אמנם שפירא הוא בוס קשוח ותובעני, בבית, אישתו אידה, מנהלת משאבי אנוש בחברת הנמלים ואחת משיאניות השכר במשק, היא זאת שקובעת את החוקים. "בתוך הבית היא היחידה, היא קובעת באיזו דירה נגור, איזה מקרר, איזה אוטו ואני אומר 'כן הבוס'" מודה שפירא.

אנשים, ימי רביעי וחמישי בשעה 18:50