החיים של ליאור דיין מורכבים מהורים מפורסמים שלא הצליחו לגדל אותו, משפחה מאמצת, התמכרות מפורסמת לסמים ואשפוזים במחלקות פסיכיאטריות. אבל כיום ליאור הוא אדם שונה: עבר גמילה, התחתן ואפילו מתכנן ילדים. ומה חושבים על כל זה אבא אסי, סבתא רות ואשתו רוני? חיים אתגר פגש את משפחת דיין מודל 2012.

זוכר חלקים מהתקופה

סמים ושטויות 'אאוט', בורגנות וחיי נישואים – 'אין'. ככה נראים היום החיים של ליאור דיין, בנו של אסי דיין ומי שעבר מספר אשפוזים ושנים של התמכרויות לתרופות וסמים. מהתקופה הסוערת, כך הוא מספר, הוא זוכר "חלקים". היום, הוא סוף סוף נכנס לתלם, כולל נישואים טריים ודירה בורגנית בלב תל אביב. בתום שנתיים במכון גמילה בלוס אנג'לס חזר לארץ, ולפני שלושה חודשים התחתן עם רוני, באירוע בו השתתפה גם המשפחה המורחבת והמפורסמת, מאסי ורות דיין ועד לאביב ושירה גפן. "אמרו – 'מסומם מה את צריכה את זה?'", נזכרת רוני, ומסכמת בחיוך: "אז אמרו", וליאור עצמו מכריז ש"זה ברור לי שהיא לא תהיה פה אם אני אחזור לענייני הסמים".

"הסמים זה היה המטרה שלי בחיים"

שניים או שלושה ילדים, זאת המחלוקת היחידה בין בני הזוג, עובדה מפתיעה בהתחשב בכך שבית יציב הוא לא עניין מובן מאליו עבור דיין הצעיר. ליאור, שנדד בין בתים, הורים ומשפחות, אומר ש"תמיד ידעתי שזה בעייתי שההורים שלי לא כשירים", ומודה שלדעתו הוא סובל מחרדת נטישה.  מהצבא השתחרר בתום שבעה חודשי שירות והתחיל לכתוב בעיתון, להשתמש בריטלין ולפתח התמכרות לסמים. "זה היה המטרה שלי בחיים. התעסקתי בזה 24 שעות. זה העניק משמעות", הוא מנסה להסביר. בגיל 24 התגורר עם אביו למשך שנה. "אני הזקתי לו. אני גררתי אותו לעניין הזה", הוא נזכר בתקופה שבסיומה נסע למכון הגמילה בתמיכת אמו. אחרי שנתיים הוא חזר לארץ נקי מסמים, והתחיל לכתוב טור שבועי במעריב כעבודה קבועה. היום הוא מוציא ספר חדש ובוחר להעניק עותק בהקדשה אישית לאביו וגם לסבתו. "זה החבר הכי טוב שיש לי" מכריז אסי דיין, האב הגאה, ולרות דיין מבטיח הנכד: "הפסקתי עם השטויות".  

אנשים, ראשון-שלישי בשעה 18:50