בארבע השנים האחרונות הוא הגיע לשיאים מקצועיים אבל ידע גם משברים. בחודשים האחרונים הנציג שלנו בליגה הטובה בעולם רואה את המשחקים בעיקר מהספסל. עכשיו הוא מבקר בארץ, לוקח פסק זמן מכדורסל, לפחות עד הקיץ, אז יתחדשו משחקי הנבחרת.

"בנקודות הקשות כשאני חושב אחורה זה לא פשוט", אומר עומרי כספי, "אני חושב שאני התחשלתי אבל ההורים שלי לוקחים את זה יותר קשה. לפעמים הם אומרים לי מה אתה צריך את כל הלחץ הזה? בוא למכבי יהיו לך אחלה חיים".

"הגעתי לכדורסל במקרה"

עומרי כספי נולד ב-1986בחולון לשמעון בעל משרד פוליגרף וחקירות ואילנה מורה לספורט. ילד סנדוויץ בין איתן לאביב. על מגרש הכדורסל הוא עלה בכיתה ב' בפעם הראשונה בנסיבות שנראות היום די מקריות: "התאמנתי בקרב מגע בגיל צעיר, ואז ביום ההורים המורה סיפרה שאני מרביץ לילדים בשכבה מעל. הגעתי הביתה ואבא אמר שאין יותר קרב מגע - רק כדורסל".

לכישרון ותמיכת ההורים נוספו גם הסנטימטרים בגיל ההתבגרות – כשהילד צמח לגובה שני מטרים ושישה סנטימטרים כבר ברור היה שעתידו על הפרקט. בגיל ארבע עשרה נבחר לשחק בקבוצת הנערים של מכבי תל-אביב, שלוש שנים לאחר מכן, כתלמיד כיתה י"א קודם לסגל הכוכבים של הצהובים.

"כשאתה בפסגת העולם אתה יכול רק לרדת"

ב-2009 עומרי כספי מימש את ההבטחה שלו להוריו מטיול הבר המצווה - כספי הפך לישראלי הראשון שמשחק בליגת ה-NB: "יש משהו מפחיד להיות בפסגת העולם, משם אתה יכול רק לרדת". ארבע שנים אחרי הוא כבר מרגיש נוח לספר על תחילת דרכו ב- NBAועל טקסי החניכה שעבר, הם אגב, לא שונים הרבה מימיו הראשונים של חייל קרבי בצה"ל: "במשחקים הראשונים שלי הייתי צריך להסתובב עם מזוודה ורודה, כי אני הצעיר".

לפני כחודש סיים כספי את החוזה שלו בקבוצת קליבלנד, שמהלכו  כמעט ולא שיחק.  חודש יולי  השנה , יהיה קריטי במיוחד עבורו אז הוא יצטרך לעצמו קבוצת חדשה לשחק בה.

לכל הכתבות של "אנשים"