אפשר להכריז רשמית שזאת השנה של  מיכאל מושונוב. השחקן והמוזיקאי שכבר הספיק לגרוף שני פרסי אופיר, מככב בימים אלה בשני סרטי הקולנוע הישראליים המבטיחים של השנה: "ערבים רוקדים", העוסק בשאלות של זהות בחברה הישראלית ו"יונה", המבוסס על סיפור חייה הסוער של המשוררת יונה וולך. 

כבר בגיל חמש כשהופיע לצד אריק איינשטיין בקלטת הילדים "כמו גדולים" הבין מיכאל מושונוב שהוא רוצה להיות חלק מעולם הבידור. כנצר למשפחה של זמרי אופרה וכבנם של השחקנים המוערכים מוני מושונוב וסנדרה שדה, מושונוב מצליח לשלב בין העולמות שעטפו אותו מילדות, אבל הוא עושה את זה לגמרי בדרך שלו. בין אודישנים לצילומים, מושונוב לא מזניח את האהבה הגדולה שלו למוזיקה ובימים אלה הוא ושותפו מיכאל כהן כבר עובדים על האלבום המוזיקלי השלישי שלהם בהרכב "מיכאל את מושון". למרות לוח הזמנים הצפוף, הוא מצא זמן אפילו לענות לנו על השאלון. 

מה היה התפקיד הראשון שלך על המסך?

"בגיל ארבע או חמש שיחקתי בקלטת הילדים של אריק איינשטיין ואבא שלי "כמו גדולים". אני זוכר את זה כארוע מכונן, ואני חושב שזאת הפעם הראשונה שהבנתי שאני רוצה להיות בעולם הזה גם".

מה היתה העבודה הראשונה שלך?

"הייתי ילד פרסומות, אבל העבודה האמתית הראשונה שלי היתה כשוטף כלים בבאולינג בתל אביב".

מי המודל לחיקוי שלך?

"בגיל 16 נתקלתי בסרט "נהג מונית" עם רוברט דה נירו בפעם הראשונה. הוא אדם ששינה אצלי את כל החיים וכל התפיסה שלי לגבי משחק. יש משהו בדה נירו ובדרך שבה הוא משחק ומגלם תפקידים שהשפיע עליי לכל החיים".

במה אתה גאה?

"ההקרנה של הסרט "לבנון" בפסטיבל הסרטים בונציה. זכינו אז באריה הזהב, זה היה רגע מרגש ובלי נשכח".

איך זה להיות אמן היפ-הופ?

"זה דבר נחמד שהגיע אליי ממקום נורא חופשי, ההכרות שלי עם מיכאל כהן שהוא החצי השני שלי בהרכב "כהן את מושון" היתה ממקום נורא חברי ולאט לאט התחלנו לכתוב שירים ומוזיקה. זה משהו שנותן לנו המון איזון עם החיים האחרים שלנו. הוצאנו כבר שני אלבומים ואנחנו עובדים כרגע על  אלבום שלישי. זה דבר שאני רואה בו משהו משחרר".

מה החולשה שלך?

"אובר רגישות, תמיד זה היה ככה. עם השנים התחלתי לנתב את זה לכיוון המשחק שזה משהו שמצליח איכשהו לאזן אותי. אני טיפוס שאם אני לא מבטא את עצמי בצורה כזאת או אחרת אני עלול למצוא את עצמי מגיע לתהומות נפש".

"אנשים"- ימים א'-ג', 18:50