אירה ויגדורצ'יק היא ממש לא עוד מאמנת שגרתית. מי שבעבר אימנה את נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, מוכרת לציבור הרחב בעיקר בזכות המשמעת הקפדנית והקשוחה שהנהיגה בנבחרת, שהיוותה גם השראה לחיקוי מפורסם. הערב בריאיון לינון מילס ב"אנשים" (אחרי "גיא פינס", קשת 12), היא משתפת מה עומד מאחורי אותם סרטונים בהם תועדה צועקת על בנות הנבחרת.

"אני צורחת כי אני סובלת מקיומך. את שקרנית ובהמה, גיבורה גדולה שבולסת ומבלה". אלו רק חלק מהמשפטים הקשים שאמרה אירה למתאמנות שלה. אם מבחינתכם זה נשמע כמו חציית קו אדום ביחסים המורכבים גם ככה בין מתאמנת צעירה שרוצה להצליח לבין המאמנת שלה, דעו שאירה חושבת אחרת לגמרי.

"כל מאמן אולימפי פעם מלטף ופעם צועק". היא מסבירה את אותן התבטאויות שהובילו לביקורות נגדה, ומחדדת שהאימון עבורה הוא חינוך לכל דבר. "כמו הורה - ככל שאתה נותן מעצמך יותר ככה אתה גם כועס ונפגע יותר". את הסגנון שלה והגישה השנויה במחלוקת היא מקבילה לגישה צבאית, "בשייטת 13 בצבא, כשיושבים בקור ומוכנים למות בשביל המפקד, הוא לא אומר 'שבו חמודים שלי ותתמודדו עם הקור'".

כשנשאלה האם לא קיים שוני בין חיילים בצבא לנערה צעירה, השיבה אירה: "אני יודעת טוב מאוד לאמן נערה צעירה. ילדה שברחה מהבית לקנות ממתק אחרי שאכלה ארוחה אידיאלית, ומנסים להציג בטלוויזיה שהיא מסכנה ורעבה. זה חוסר משמעת".