הליכוד גרף לא מעט קולות של הרגע האחרון, לאחר שראש הממשלה נתניהו הפחיד את מצביעיו שהערבים "נוהרים בהמוניהם לקלפיות". אותם ערבים – שאגב, לא נהרו בהמוניהם באופן מיוחד – הכתירו בחודשים האחרונים מנהיג חדש, איימן עודה. מי שנעצר ונחקר בצעירותו על ידי השב"כ, עומד עכשיו בראש המפלגה השלישית בגודלה בכנסת החדשה. 

 >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק

כשאיימן עודה היה בן 13 הוא הלך להפגנה בסכנין. את מה שהשב"כ עשה לו אחרי זה הוא לא שוכח עד היום: "בכיתה י' הזמינו אותי למתקני השב"כ בחיפה, ישבו שני צעירים - אחד בשם חיים והשני בשם אביב - התחילו לחקור אותי על זה שאני פעיל פוליטי בתקופת האינתיפאדה הראשונה, הזמינו אותי עוד פעם ועוד פעם", הוא מספר, "נכנסתי למצב פסיכולוגי קשה ביותר, עד כדי כך שכשהייתי יורד מהאוטובוס ורואה בן אדם יושב בתחנה חשבתי שזה מישהו מהשב"כ שרודף אותי, זו הייתה פרנויה קשה ביותר".

כעת, כשהוא כבר בן 40 ועומד כאמור בראשה של המפלגה השלישית בגודלה, הוא עדיין לא מצליח לשכוח: "זה כמעט הרס לי את החיים - הם הרחיקו אותי מחברים שלי, אמרו שמישהו הלשין עליי, הייתי מלא זעם. בכל הפגנה הייתי רב עם השוטרים, לפעמים גם מכות - הרגשתי שאני מחזיר להם. לפעמים גם עצרו אותי עם אזיקים בידיים ואזיקים ברגליים".

"אנשים"- ימים א'-ג', 18:50