דנה אינטרנשיונל נולדה בפברואר 1969 בתל אביב כירון כהן, ילד הסנדביץ' בין אחות ואח. בפברואר האחרון, בשל מסך הערפל סביב גילה האמיתי, חגגו בחלק מאמצעי התקשורת יום הולדת 40 לדנה, למרות שהיא בת 43. אבל לפני הפרסום, בילדותו, החיים של ירון בבית היו מורכבים מאוד. משפחת כהן חיה בחוסר כלכלי כשהאב סבל משנים ארוכות להתמכרות לאלכוהול עד שנפטר לפני שמונה שנים. "הלב נקרע לראות שאבא שלך אלכוהוליסט, שהבן אדם מתדרדר, נהרס מבחינת בריאות ועבודה..." כך סיפרה דנה אינטרנשיונל באחד הראיונות. "בסוף הוא מת מזה. אני מתגעגעת אליו וגאה שהוא קיבל אותי ואת השינוי שעברתי..." הוסיפה.

כבר בילדותו, ירון אהב לשיר ואפילו לוהק למקהלת הילדים העירונית של תל אביב-יפו. השיא הגיע שהופיע במקהלה שליוותה את שלמה ארצי במחזמר יוסף וכתונת הפסים המשגעת. "היה לו כשרון לשיר" מספרת רונית ויגלר, חברה של דנה מהתיכון. "תמיד בהפסקות הוא היה מחכה את עופרה חזה" מוסיפה. "אני זוכר אותו עומד על השולחן ומראה לנו ריקוד, ולאורך השנה הוא התחיל להיות יותר מוחצן, עוד קצת שחור בעיניים, עוד לסדר את השיער, מאפיינים יותר נשיים" מספר ישראל פרץ, המחנך של דנה בתיכון. בכיתה יא', עבר לתיכון אקסטרני: "הוא היה קם מוקדם מאוד בבוקר כדי לממן את הלימודים, הוא עבד בשוק והיה לו קשה ללמוד" מספרת עמליה כוכבא, מורה של דנה בתיכון. "אם היום היו עושים לו אבחונים הוא היה מקבל בחינות בעל פה ובוודאי היו מגדירים אותו בתור ילד ריטלין, אין לי ספק שהוא היה ילד שידע מה הוא רוצה מהחיים" הוסיפה כוכבא.

"לדנה תמיד הייתה גאווה"

עם סיום בית הספר, השינוי במראה נמשך. ירון החל לקחת הורמונים נשיים, מאוחר יותר השתיל סיליקון בחזה, עבר שורה של ניתוחים קוסמטיים ולבסוף שינה את שמו לשרון. "תל אביב של שנות השמונים זו לא אותה תל אביב של היום – היו צועקים "הומו" ו- "קוקסינל" מהמכוניות, הייתה הרבה אלימות מילולית. אבל לדנה הייתה גאווה, תמיד הייתה עונה. למרות הכל, כשהיא הייתה חוזרת הביתה היא הייתה חוזרת להיות בן, היא לא רצתה לתת להורים שלה הרגשה לא נעימה בבית". מספר שמעון שירזי, חבר קרוב של דנה.

את צעדיה המקצועיים הראשונים עשתה במופעי דראג במועדון תל אביבי. אחד מהשירים שביצעה הגיע בעזרת השדרנים דידי הררי ועופר נחשון לרדיו והפך תוך זמן קצר ללהיט. בשלב הזה, בעקבות השראה מאחד משיריה, היא מאמצת את הכינוי דנה אינטרנשיונל. "עלה לי רעיון לעשות חידוש לשיר 'ישנן בנות' ואז עופר ניסים עשה מזה גרסת ריקודים וזה הרגע שהיא הגיעה לקונצנזוס" מוסיף שירזי.

בעזרתו של מנהלה האישי, שי כרם שמלווה אותה עד היום, הקריירה של דנה המריאה. היא יצרה להיטים, כבשה מצעדים ואפילו התארחה במעגל המיתולוגי של דן שילון והפכה לאחת הדמויות הבולטות של הקהילה הגאה בישראל. בגיל 26 דנה חשפה את האהבה הגדולה שלה - ניסים בכר, שאותו הכירה כשיצאה ממסעדה בהרצליה. השניים העניקו ראיון זוגי במעריב בו סיפרה על אהבה של פעם בחיים. בשנת 1996, נהרג בכר בתאונת אופנוע ומאותו רגע היא הייתה פצועה, מספרים חבריה.

יש אישה גדולה מהחיים

רגע השיא של דנה הגיע בשנת 1998, חמושה בשמלה של ז'אן פול גוטייה, היא זכתה במקום הראשון באירוויזיון שנערך באנגליה עם השיר "דיווה", שכתב יואב גינאי והלחין צביקה פיק. הזכייה הפכה לחג לאומי עבור הקהילה הגאה בארץ. "הזכייה של דנה באירוויזיון עשתה שיפט עצום בדעת הקהל בישראל ביחס של המיינסטרים לטרנסג'נדרים" מסביר גל אוחובסקי.

בעקבות הזכייה, נפרס העולם בפני דנה. המגזין TIME בחר בה במקום החמישי ברשימת אנשי הבידור של אותה השנה, אחרי ג'רי סיינפלד ואופרה ווינפרי וענקית המוזיקה SONY החתימה אותה על חוזה. אבל אז הכל נתקע. בעקבות מה שהוגדר "ליקויים בהתנהלות" החוזה עם סוני בוטל, המומנטום דעך והקריירה נכנס למיתון. "אני חשוב שהיה לה קשה מאוד עם הקצב הזה" מסביר שירזי. "אין לה את האמביציה מהסוג הזה של לכבוש את העולם שיש למטורפים שמגיעים למקומות האלה של מדונה וליידי גאגא" מסביר אוחובסקי.
דנה חוותה כמה שנים פחות טובות אשר במהלכן התפרנסה בין השאר מהופעות ברחבי העולם ובפרט במזרח אירופה. בישראל, הופיעה בעיקר באירועים פרטיים. בשנת 2007 היא שוב חזרה לייצר להיטים, ביניהם השיר "LOVEBOY" שהוכתר כאחד מהשירים המושמעים ביותר של העשור הקודם. שנתיים מאוחר יותר נכנסה ללב המיינסטרים ששימשה למשך שתי עונות כשופטת בכוכב נולד. נישאת על אותו גל של הצלחה, דנה החליטה לנסות לשחזר את ההישג מהאירוויזיון ב98' וחזרה בשנת 2011 לתחרות שנערכה בגרמניה. הסיבוב הזה הסתיים במבוכה גדולה כשהגיע בחצי הגמר למקום ה-15 מבין 16 המתמודדים ולא עלתה לגמר. "מיד אחרי התוצאות היא ומנהלה עזבו למלון ומשם הקדימו את הטיסות חזרה לארץ ואז התחילה השמועה שדנה מסתגרת בבית" מספר ערן סויסה, כתב התרבות והבידור ב"ישראל היום".

מאז סיפור האהבה הגדול שלה עם ניסים בכר לא הייתה לדנה זוגיות משמעותית. היום היא גרה ברחוב בן יהודה בתל אביב, בדירה שכורה שאותה היא חולקת עם הכלב כבירי. למרות שיש תחושה שקצת נעלמה בתקופה האחרונה, על פי מקורבים דנה מכניסה מאות אלפי שקלים בחודש מהופעות בישראל ובחו"ל ומתמלוגים. בחודש הבא, היא צפויה לשחרר סינגל חדש, דואט עם ירדנה ארזי, לקראת אלבום שיבוא בהמשך.

בגיל 43, הזמרת שבחייה הגיעה רחוק מאוד עומדת בפני סימן שאלה גדול מאוד, האם השיא כבר מאחוריה או שעדיין לא ראינו את הרגעים הכי גדולים של דנה אינטרנשיונל.

אנשים, ראשון-שלישי בשעה 18:50