שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, מסתכל היום על הרגע ההוא מלפני 7 שנים, בו נישק חיילת בניגוד לרצונה, ומבין שטעה. "אני טעיתי בכך שחשבתי שבחורה שנישקתי הסכימה לנשיקה", הוא אומר, "אני חשבתי שהיא הסכימה והיא לא הסכימה".

בראיון לחיים אתגר בתכנית "אנשים", הוא מוחה על ההקבלה לנתן אשל ומסביר שאלו שמשווים לא עושים זאת בשביל לעשות טוב לאשל, אלא בשביל לפגוע בו. "אצל אשל יש איסור (לחזור לחיים הפוליטיים)", הוא מנסה להסביר את ההבדל, "אצלי, לא רק שאין איסור, יש הרשאה, כמעט המלצה שאני אחזור לחיים הציבוריים".

גם מעבר להיבטים המקצועיים - ניכר שהאירוע כולו טלטל את רמון. לחיים אתגר הוא מספר איך הוא נלחם, גם היום, שעיקשות על טיהור שמו. בחורה שכתבה בפייסבוק שהוא אנס, למשל, קיבלה מרמון אזהרה שתתיבע על הוצאת דיבה, ופרסמה התנצלות על אותו הפוסט. "לא יהיה מישהו שיעשה את זה ויצא נקי", אומר רמון. בהמשך, הוא מספר לחיים אתגר מעט על תגובתה של בת הזוג, שהנישאים עמה נדחו בעקבות המשפט: "זה לא היה קל, אבל היא היתה יוצאת מן הכלל". השניים הכירו דרך חבר משותף, ו"השאר היסטוריה", כך אומר רמון ומוסיף "היסטוריה שאני מקווה מאד שתמשיך - זה לא תלוי רק בי".

כבר שלוש שנים וחצי שחיים רמון, מי שבמשך כמעט שלושה עשורים היה אחד מהאנשים הדומיננטיים בפוליטיקה הישראלית, מחוץ לכנסת. זאת, לאחר חקירה והגשת כתב אישום נגדו בעקבות אותה נשיקה. הוא הורשע בביצוע מעשה מגונה ונגזרו עליו 120 שעות עבודה לתועלת הציבור ופיצוי כספי למתלוננת. למרות דרישת התביעה, קבע בית המשפט שאין בעבירה קלון. מאז, רמון לא מצליח לשים את הנשיקה המגונה מאחור, ובשבועות האחרונים הפרשה שוב חזרה לכותרות, בעקבות הדרישה שלא לאפשר לנתן אשל לנהל את המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד  - יש מי שדורש להחיל את אותה נורמה גם על רמון, שפועל מאחורי הקלעים של "התנועה" בראשות ציפי לבני. 

אנשים, ראשון - שלישי, 18:50