השבוע בירושלים, כאלף ממאמיני הקבלה מהולנד, קמרון, ונצואלה, קולומביה ומשאר רחבי העולם, הגיעו כדי להתחבר לרוחו של הרב המנוח אשלג, שנחשב כממציא תנועת הקבלה. הם מגיעים בעיקר כדי לשמוע ולראות מקרוב את ממשיך הדרך, הרב מיגאל ברג: "הקבלה היא הדרך של כל העולם להגיע לחיים של שלמות" מסביר הרב ברג את הקבלה במילה אחת. "הוא לימד אותי איך לחיות עם מודעות" מסבירה אחת המאמינות שהגיעה איתו לארץ.

"כל עוד קיימת בתוכנו תשוקה חזקה לעשות רק למען עצמנו, לא נוכל להשיג את המטרה שלשמה נשמתנו באה אל העולם הזה" מסביר הרב למאמיניו בכנס. חלקם המכריע את מאמיניו הם בכלל לא יהודים, אבל בזכות הרב ברג, "ספר הזוהר" הוא דתם של הגויים האלה. הם ממלמלים מידי יום את התפילה "אנא בכוח" שהרב ממליץ לעשות. "המטרה בשבילי היא להנמיך את האגו והגאווה, מצד שני אני כן רואה שליחות בללמד אנשים" מסביר הרב.

"הכסף נכנס למרכז הקבלה בלבד. אני מקבל משכורת וחיי ממנה"

מיכאל ברג, רק בן 39 וכבר החבר הכי טוב של דמי מור, אשטון קוצ'ר ומדונה. כיום ברג הוא הדמות שניצבת בפרונט של המשפחה מובילת תנועת הקבלה בעולם. את הכל התחיל אבא שרגא ברג, סוכן ביטוח יהודי חרדי שעוזה את אשתו ושמונת ילדיו, מכיר את קרן ומתחתן איתה. ביחד הוא בטוח שישנו את העולם. "הוא קיבל על עצמו שהמטרה הכי חשובה בחיים הכי להפיץ את החוכמה הזאת בעולם" מספר הרב על אביו.

מיכאל ואחיו יהודה גדלו על קו ישראל-אמריקה. הוא התמחה בכתיבה במשלך כעשור מגיל 18 ותרגם את ספר הזוהר לאנגלית. כיום, רוב הזמן הוא באוויר. הוא עבר לקדמת הבמה רק בשנת 2004 כאשר אביו לקה בשבץ מוחי: "כל דבר שקשור בלהיות עם הרבה אנשים זה לגמרי משהו שאני לא רוצה" מודה הרב. "כדי לדעת למה באת לעולם הזה, אתה צריך לראות מה הטבע שלך ולעשות את ההפך. באנו לעולם כדי לשנות את הטבע" מוסיף.
הבכור משלושת ילדיו, דיויד, הרגיש השבוע מה זה להיות סלבריטאי. "מלבד אלף האנשים שהגיעו לבר המצווה, אלפי ברחבי העולם צפו בזה" מסביר הרב. מאז שהוקם המרכז הראשון ברחוב דיזנגוף, חלה התרחבות לברזיל, מוסקבה, לונדון, ארצות הברית וכיום פזורים כ-50 סניפים ברחבי העולם ומעבר לרוחניות מדובר בעסק כלכלי שמגלגל מיליוני דולרים בשנה. "אנחנו אוספים כסף כדי להמשיך בעבודה הזו. אבל כל אדם שרוצה ללמוד ואין לו את הכסף, יש לנו מלגות וקרנות שאתה יכול ללמוד" מסביר הרב בגר. "הכסף נכנס למרכז הקבלה בלבד. אני מקבל משכורת וחיים מהמשכורת" מוסיף.

קראת לי אסתר

"לפני שהיא התחילה עם לימודי הקבלה, היא לא הרגישה שהחיים שלה שלמים" מסביר הרב ברג את הקשר עם מדונה. "היא אדם שרואה בתור מטרת חייו להביא טוב לעולם" מוסיף.  את השינוי היומיומי עושה הזמרת בעזרת מורה אישי, איתן ירדני "ככל שאדם נמצא בעמדה חזרה יותר מבחינת פרסום, כספית, באותה מידה היצר הרע גדול יותר גם כן ואז ההתמודדות צריכה להיות הרבה יותר גדולה" מסביר ירדני.

אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50

>> יובל טופר: הגבר הישראלי הראשון שנכנס להיריון