התחדשות עירונית היא לא פחות מאשר מהפכה חברתית ומהווה פתרון דיור באזורי הביקוש בהם פוטנציאל של אלפי דירות חדשות במרכזי הערים. הליך הביצוע אינו דורש כל השקעה כספית מקופת המדינה או הרשות. באמצעות פרויקטים של התחדשות עירונית כתמ"א 38 ופינוי בינוי מתחדשות הערים בבניה חדשה בסטנדרט מודרני ובאוכלוסיה חדשה וצעירה. הדיירים הוותיקים זוכים לעליית איכות חייהם באמצעות עלייה של ערך הנכס ושדרוג דירתם הישנה תוך התאמתה לסטנדרט המקובל היום.

שמאית המקרקעין המשפטנית והאגרונומית- נחמה בוגין (צילום: עמית ישראלי)
נחמה בוגין | צילום: עמית ישראלי
הבניה "מזכה" את השכונה הוותיקה בתשתיות מוניציפאליות וקהילתיות פעילות וחזקות. הליך של התחדשות עירונית הינו תהליך בו כל הצדדים בו מרוויחים. רשות המשכילה לעודד אותו זוכה לחיזוק האוכלוסייה והחייאת תשתיות חינוך וקהילה, כמו גם הכנסה לקופה הציבורית מהיטלי השבחה. היזם זוכה באחוזי הבנייה ובשיווק הדירות החדשות שבבעלותו,  ואילו הדיירים, הזוכים העיקריים,  מקבלים דירה חדשה או משדרגים את דירתם הקיימת. האזור כולו  מאבד את המאפיינים הישנים והופך לאזור מחודש ומבוקש שאנשים רוצים לעבור לגור בו.

עם זאת, למרות שעל פי נתוני משרד הפנים כ 200,000 בניינים הנמצאים כיום באזורי ביקוש הם בניינים שהוקמו לפני  1980 ועומדים בקריטריון להתחדשות עירונית, כ 1400 מבנים בלבד, מצויים בהליכי תכנון בשלבים שונים, או שבנייתם כבר הסתיימה. שמונה שנים לאחר אישור תכנית חיזוק בנייני מגורים נגד רעידות אדמה מוצו כ 3.5% מהשוק וכ  7% בלבד מהפוטנציאל הכלכלי של שוק ההתחדשות העירונית, לכן על המדינה לפעול מידית להקלות  משמעותיות שיסייעו לקיצור התהליכים בוועדות התכנון השונות לצורך אישור מהיר יותר  להתחדשות עירונית ובמקביל לפעול לעידוד התושבים ליזום פרויקטים של התחדשות עירונית ביוזמתם. 

נחמה בוגין בע"מ (צילום: mako)
נחמה בוגין - לוגו | צילום: mako
נחמה בוגין היא מייסדת ובעלים של נחמה בוגין בע"מ, משרד לניהול ושמאות מקרקעין. בהשכלתה אגרונומית, שמאית מקרקעין, MBA מינהל עסקים ומשפטנית. לחצו כאן כדי להיכנס לאתר של נחמה בוגין או לעמוד ה-YouTube.