במשך שנתיים הגיש העיתונאי אראל סג"ל תוכנית ראיונות ואקטואליה בתחנת הרדיו גל"צ, עד חודש פברואר האחרון אז הודיע על פרישה. עם פרישתו, הסביר סג"ל כי הבחירה לעזוב את התחנה נובעת גם מכך שהתבקש שלא להתייחס לנושאים מסויימים, ביניהם ביקורת על הצבא. בראיון לניב גלבוע ב"אנשים", שישודר הערב ב-17:15 בערוץ 12, סג"ל התייחס לפרישה וגם לפוליטיקאים שלא מסכימים שיראיין אותם.

"הייתי שנתיים בגל"צ והוכחתי את עצמי, אחרי לא הגיעו לכמות האזנות שהגענו בתוכנית", אמר סג"ל לניב גלבוע בקטע מתוך הראיון המלא, "לא עזבתי כמו מסכן, אמרתי כבר כמה וכמה פעמים - אני לא מוכן שיגידו לי על מה לדבר". לדבריו של סג"ל, מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ הנחה אותו שלא לדבר על הצבא בתוכניות שלו.

במשך שנותיו כעיתונאי וגם בתוכניתו בגל"צ, ערך סג"ל ראיונות עם פוליטיקאים רבים, ביניהם גם ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו אך חלק מאותו נבחרי ציבור מתברר מסרבים להתראיין אליו. "אבי גבאי הסכים לדבר איתי פעם לא מסכים יותר, יאיר לפיד מחרים אותי, עופר שלח מחרים אותי. שלי יחימוביץ' אף אחד לא מסתדר לה אף פעם לדבר איתי, ציפי לבני גם כן אף פעם לא מסתדר לה לדבר איתי. אני חושב שאני מתכונן לראיונות שלי, לפעמים מפחדים אחרת למה אהוד ברק מפחד להתראיין אצלי?". הראיון המלא לניב גלבוע ישודר הערב ב-17:15 ב"אנשים" בערוץ 12.

מגלי צה"ל נמסר: העובדה שגוף תקשורת ציבורי, לא ממהר להגיש תביעת דיבה כנגד אחד מהמגישים שנמנו על שורותיו, רחוקה מללמד על אמיתות הטענות שמפזר המגיש. האמת היא, שתכניתו של אראל סג"ל נהנתה מעצמאות עיתונאית מוחלטת. אם קיבל הנחיות, הרי שההנחיות נגעו להקפדה על סטנדרטים עיתונאיים מקצועיים בנושאי השידור בלבד.

"אנשים" עם חיים אתגר וקורין גדעון: ראשון עד חמישי ב-17:15 בקשת, ערוץ 12