מור ספיר יצא לטיול על רכס האנאפורנה, במהלכו סופת ציקלון גרמה לירידת כמויות שלג עצומות באופן מפתיע. הערב ב"אנשים" (שני, אחרי "ערב טוב עם גיא פינס", קשת 12) הוא מספר על אותם רגעים קשים, ועל המאבק ההרואי שבו ניסה לפלס את דרכו בשלג בעזרת ידיים חשופות - ובכך איבד את עשר אצבעותיו.

כשהטמפרטורה צנחה למינוס ארבעים מעלות גופו קרס והוא נשכב לצידו של סלע ענק שמצא, בתקווה שיהיה שם מוגן עד שהסופה תחלוף. "כבר הרגשתי שאני על טיפות הדלק האחרונות שלי, זה רק להבין איפה לעצור. זה כמו משימה שאתה מבין שלא הצלחת בה, אתה רק רואה איך למזער את הנזקים. כמו השקעה שאנחנו מבינים איך לצאת במינימום הפסד", הוא מספר. 

את הלילה לצד הסלע מור העביר עם חברו איתן, שהצטרף אליו לאחר כמה דקות, על החוויה הקשה שחוו יחד באותו לילה הוא מספר, "היינו מאוד צפופים, ניסינו להעביר חום גוף אחד לשני. לא ממש תקשרנו, היו רק מרפקים של 'מור אתה חי?' או 'איתן אתה ער?'. לידנו היו זוג פולנים שלא שרדו, המרחק בנינו היה מטר בערך".

כשנשאל על מה חשב באותם רגעים, השיב, "מחשבות זה אנרגיה ולא צריך לבזבז על זה אנרגיה מיותרת. ירדתי כמעט שישה קילוגרם באותו לילה, הגוף פירק הכל כדי לשרוד. שומן, שריר, מחשבות - הכל כדי להשאיר אותי בחיים. הכל כולל את הגוף עצמו".

המטפס מור ספיר על המסע שבו כמעט איבד את חייו (צילום: מתוך "אנשים", קשת 12)
המאבק על ההר המושלג שבו איבד את אצבעות ידיו | צילום: מתוך "אנשים", קשת 12