בגיל 80, עם קריירה מפוארת בבית המשפט העליון ולא מעט פסקי דין היסטוריים שחקוקים על שמה, דליה דורנר החליטה לשנות כיוון והכריזה על כוונתה להתמודד לתפקיד נשיאת המדינה. אבל הפעם התחרות קשה מתמיד וגם היא יודעת שבדרך היא תצטרך לעמוד מול שועלי קרבות פוליטיים מנוסים כמו רובי ריבלין ובנימין בן אליעזר. דורנר בטוחה בדרך שלה ושומרת על אופטימיות: "אני עובדת אחרת מהם. אני לא רגילה לבוא לאנשים ולהגיד 'תחתמו לי'- לא גדלתי ככה זה עולם אחר וזה לא פשוט לי", היא מודה.

"חשוב לי להיות נשיאה של כולם"

אתמול היא עברה משוכה נוספת כשהשיגה עשר חתימות מחברי כנסת ונכנסה רשמית לשלב הבא של המירוץ, אבל ההערכות הן שהסיכויים שלה עדיין לא גבוהים, אולי בגלל שהמסורת הליברלית וההומניסטית שלה הפכה אותה למזוהה עם מחנה השמאל. דורנר מתעקשת להיות "הנשיאה של כולם" ומגייסת תמיכה ממקום לא צפוי - חברת הכנסת גילה גמליאל: "אמרתי לגילה שאני מעוניינת אישית בחתימה שלה דווקא משום היותה חברת ליכוד. זה מאוד חשוב לי להיות של כל העם, חתימה שלה בשבילי זו שמחה מיוחדת".

כחלק מהמאבק על משרת "האזרח מספר אחד", החליטה דורנר לצאת לעבודת שטח והגיעה מלווה בחברת הכנסת גמליאל, למפגש מעריצים מאולתר במשכן הכנסת: "לצערי לא הכרתי אותה קודם באופן אישי אבל אני בהחלט חושבת שדליה ראויה לקבל קולות משמאל ומימין".

עוד בתכניות קשת:

הכתבה המלאה תשודר הערב ב"אנשים", 18:50, ערוץ 2