מה הפך את הראל ויזל בגיל 45 לאחד האנשים החזקים בעולם האופנה הישראלי ובעל אימפריית ביגוד, כנראה שהכל נעוץ בזכרון ילדות של קשיים פיננסיים. "לפי המספרים, עשיתי את זה. אבל ביום יום אני לא חושב שעשיתי את זה. אולי זכרון הילדות מהטלפונים מהבנק לאבא שלי, זו הרגשה של התנפצות ושלי זה לא יקרה" מודה ויזל.

קונה חולצות ומוכר בבית הספר

משפחת ויזל בראשות הראל חולשת על מערך כלכלי אדיר שמגלגל כ-800 מיליון שקלים בשנה והכל מנוהל ממשרדי הענק שלהם שיושבים ליד נתב"ג. בנוסף, ויזל הוא גם הזכיין הטרי של המותג הבינלאומי "american Eagel" שהחודש חונך בישראל שמונה סניפים.

הראל נולד בשנת1967 ברמת גן לאיש קבע ועקרת בית, הבכור לשלושה אחים. מגיל צעיר עסק במסחר ולעיתים גם סייע לאביו ששיווק ביגוד בסיום שירות הקבע שלו, עבור אברהם פוקס, יצרן טי-שרטים. "ביסודי, הייתי קונה חולצות, מדפיס עליהם ומוכר בהפסקות" מספר ויזל.

לאחר מותו של האב מהתקף לב פתאומי בגיל 60, הראל ושני אחיו, יפתח ואסי, פתחו חנות בגדים מתחת לבית אימם ברמת גן. העסק הצליח ובעקבותיו האחים בראשות הראל פתחו עוד סניפים והפכו לאחת מרשתות האופנה הגדולות בישראל. השגשוג הגיע גם אודות לפרסום פרובוקטיבי מאוד כשלקמפיינים לאורך השנים לוהקו פרזנטורים נוצצים מיעל בר זוהר ויהודה לוי ועד נועם טור ובר רפאלי. "אין סיכוי שאחתום עם מישהו שאני לא מכיר את האישיות לעומק ומתחבר אליו ברמה האישית" מודה ויזל על בחירת הפרזנטורים.

"אם אני מאושר במה שאני עושה, זה גם טוב למשפחה"

הראל נשוי כבר 25 שנים ללימור כשהשניים נפגשו כחניכים בצופים. הזוג מתגורר יחד עם שלושת ילדיהם בסביון בבית מרשים מאוד ובו מעלית ובריכה. אבל לא הכל ורוד באימפרייה של ויזל. בשנת 2007 נרשמו ירידות בביקושים ומניית החברה צנחה ב-85 אחוזים. המשבר נבלם בשנת 2009 ומאז הם נוסקים. "משלמים מחיר במידה מסויימת, אבל המשפחה, האישה והילדים יודעים שאם אתה לא מאושר, זה הרבה פחות טוב. אם אני מאושר במה שאני עושה זה גם טוב להם" מודה ויזל.
המסירות לעבודה היא טוטאלית, "בית משוגעים" כהגדרתו של הראל ולפני חמש שנים, האח הצעיר, יפתח, החליט שהוא פורש מהמשחק השוחק. "אחרי 16 שנה בחברה, הרגשתי שאני הפסקתי ליהנות בבוקר והרגשתי שזה פוגע גם בי וגם בחברה" מודה יפתח ויזל.

בזמן ארוחת היכרות מוקדמת בישראל בין ג'יי שוטנשטיין, מבעלי רשת "אמריקן איגל" והראל לפני סגירת החוזה על אמריקן איגל, עלה גם עברו הצבאי של ויזל. קרובת משפחה של המלייארדר שבביתה התקיים האירוע, סיפרה שאספה תמונות היסטוריות של לוחמי צה"ל. אחת מהן הייתה של אביו של הראל מסיני ממלחמת ששת הימים, תמונה שהראל לא ראה בחייו. "כשהוא ראה את התמונה, הוא קפץ מהשולחן, לקח סיגריה והתרוצץ סביב השולחן, והוא לא שחרר את התמונה מהיד" מספר שוטנשטיין.

אולי זה צירוף מקרים נעים או אפילו עניין עם נגיעות מסטיות, אבל אבי המשפחה שלא זכה לראות בחייו את השגשוג המרשים של בניו, היה חלק מרגעי השיא שלהם, גם אחרי שנפטר.

>> הריאליטי של אהוד ברק

>> אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50