בחודשים האחרונים התלוותה אורלי מירקין לאבי דוביצקי, הידוע בכינוי "צייד הפדופילים", שסייע למשטרה ללכוד עשרות עברייני מין הפעילים ברשת. דוביצקי, תושב תל אביב בן 44, עלה לתודעה לאחר שסייע בלכידתם של אנשי צבא בכירים, אנשי חינוך, רופאים ועוד, איתם התחיל לשוחח ברשת כשהוא מתחזה לקטין: "אחרי כמה דקות אני כבר יכול לזהות עם מי יש לי עסק – הורה, עורך דין או סתם שומר בבית ספר. אני קולט אותם בדקות הראשונות", הוא מספר, " הכי הרבה אני פוגש מורים ועובדי חינוך, אנשים שעובדים עם ילדים".

 "אי אפשר שבן אדם כזה יחזור לעבוד עם ילדים מבלי שיידעו מה הוא עשה"

פדופיל (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
"הכי הרבה מורים ועובדי חינוך" | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
דוביצקי משוחח איתם, מבהיר את "גילו" ובהמשך, לאחר התכתבויות בעלות אופי מיני ברור, הוא קובע להיפגש איתם, לא לפני שהוא מיידע את המשטרה. בנקודת המפגש מזהה דוביצקי את החשוד, מצביע עליו לשוטרים ומשם הם לוקחים פיקוד: "בלא מעט מקרים השתמשו בראיות שהוא אסף כדי להגיש כתבי אישום", סיפרה מירקין הבוקר. אבל אם יש משהו שמשגע את דוביצקי זה שבהרבה מהמקרים האנשים האלה חוזרים לשגרת חייהם כאילו כלום: "איפה במדינה מתוקנת מורה שנתפס מתכתב עם ילד בן 14 ומציע לו לקיים מין אוראלי ממשיך להיות בבית הספר כאילו כלום? מה, מחכים עד שיגישו כתב אישום? והוא עוד מודה בחקירה...".

לא מדובר בפעם הראשונה שדוביצקי מתבטא כך; רק לפני מספר חודשים התראיין בעקבות עלייתו של אתר ישראלי חדש החושף את שמותיהם של גברים שחשודים או הורשעו בעבירות מין: "אי אפשר שבן אדם כזה יחזור לעבוד עם ילדים מבלי שיידעו מה הוא עשה", אמר, "אין לי בעיה להמתין עד שהמשטרה תעשה את עבודתה, אבל ראוי שבזמן הזה אותו אדם ייקח חופשה".

>> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק

"אנשים" - ימי ד' ו-ה' ב-18:50