אי שם בהתנחלות באזור גוש עציון נמצא לו זאב. זאב אלקין. יושב ראש הקואליציה שיזם לאחרונה שורת חוקים שנתפסים כאנטי דמוקרטיים כמו חוק החרם, חוק השימוע לשופטים ושדחף למשל את התיקון לחוק לשון הרע, חוק ההשתקה, שגרם לאנשים לצאת לרחובות בצעקות "מדינת משטרה". "תלמיד חכם, ערמומי מאוד, רך דיבור וקשה מעשה" מתאר בן כספית את זאב אלקין. "התופעה מסוכנת, לא האיש" מוסיף בן כספית

האיש שמפחיד לא מעט אנשים, בעיקר מהשמאל, מציג לכולם קוואן מפואר בכפר אלדד כשהוא הולך עד הסוף עם האידיאולוגיה שלו. אם יש אנשים שמוטרדים מהקיצוניות שהוא מייצג, הוא מודה כי הוא חותר שאחד השותף לעמדותיו יהיה עוד בראש המדינה. "אמרו על בגין שהוא פאשיסט, על שמיר אמרו שהוא מחבל, על שרון אמרו שהוא רוצח" מסביר ח"כ זאב אלקין. "אתה בא לפוליטיקה כדי להשפיע וחייל שלא רוצה להיות גנרל הוא חייל גרוע" מוסיף.

"כשהוא מפסיד הוא עצבני מאוד"

זאב אלקין נולד בחרקוב שבברית המועצות בשנת 1971 וסומן כגאון בגיל צעיר. "ביסודי עסקתי בשחמט עם מאמנים מקצועיים, השקעה של כמה שעות כל יום, קריאה בספרות מקצועית ותחרויות כלל ארציות" מספר אלקין. "הוא לא יודע להפסיק" חושף אביעד פרידמן, חבר של זאב אלקים. "כשהוא מפסיד הוא עצבני מאוד" הוסיף. "יהודי בחרקוב זה אומר להיות שונה, כי האנטישמיות הייתה חלק מהווי החיים הרגיל" מספר אלקין על ילדותו.

הוא מפתח קריירה מבטיחה במתמטיקה, אבל לימודי העברית בהם הוא מצטיין עוצרים הכל והוא הופך לציוני פעיל. בגיל 18 הוא מנהיג אלפי יהודים, מרגיז לא מעט אחרים ומקבל איומים לחייו. "השלטונות לא אהבו את הניסיון להפיץ ציונות" מודה אלקין. למחרת האיומים הוא הוברח לישראל, חוזר בתשובה, מסיים דוקטורט להיסטוריית עם ישראל ולומד כל מה שאפשר על היריבים.

"כל כלי של מאבק דמוקרטי, אני אשתמש בו"
את האג'נדה האנטי ערבית הוא מיישם בפוליטיקה ולא במקרה היה ימני מידי עבור קדימה ועזב לליכוד ומבחינתו לגור בהנתחלות זו פשוט חובה. "זה לא הדבר הכי נחמד" מודה אלקין על החיים בקרוואן. בשנת 2007 התחתן בשנית עם מריה אותה הכיר כשעבדו יחד. "למרות שאני בעל גרוע, אני מאוהב באשתי" מודה אלקין.

רוב הזמן הוא נמצא מימין לראש הממשלה. הוא ממוקם באחד התפקידים הקריטיים והמשפיעים ביותר בפולטיקה ומנהל משחק שחמט מתוחכם כי האחריות שלו כיושב ראש הקואליציה היא להעביר את החוקים שהממשלה יוזמת. "אם אתה מסדר את זה בדרך מסויימת אתה יוצר לעצמך יתרונות" חושף אלקין את שיטת הפעולה בכנסת. "כל כלי של מאבק דמוקרטי, אני אשתמש בו" מסכם אלקין.

אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50

>> כל הכתבות על האנשים שכולם מדברים עליהם