ניצן הורוביץ רגיל לנהל את חייו בפרונט. אחרי ההסבה המקצועית מקריירה עיתונאית לקריירה פרלמנטרית, הספיקה לו קדנציה מוצלחת אחת כדי לקבל החלטה להעתיק את החיים הציבוריים מהמרחב המדיני למרחב העירוני.

לפני מספר חודשים הודיע חבר הכנסת שיתמודד בבחירות לרשויות המקומיות על ראשות עיריית תל אביב, העיר העשירה ביותר בישראל ודווקא בגלל זה אולי גם המאתגרת ביותר. גם לו ברור שהוא ניצב מול אתגר גדול: המועמד הבולט מולו הוא רון חולדאי הותיק והמנוסה וקשה לערער על הישיגו בעיר בשנים האחרונות: מפרויקט התל אופן דרך נראות העיר ועד רשת ה-WiFi הפתוחה לתושבים, גם הורביץ עצמו נאלץ להודות בכך. עם זאת, הוא לא חוסך את הביקורת על המצב הקיים ולמרות שקופת התקציב של תל אביב מלאה הוא מרגיש שהכסף הולך למקומות הלא נכונים: "ברגע שאתה עובר קו מסוים בעיר זה כאילו הגעת לעיר אחרת". 

מלחמת גרסאות. חולדאי והורוביץ (צילום: חדשות 2, יח"צ)
ראש בראש. הורוביץ וחולדאי | צילום: חדשות 2, יח"צ
הורוביץ, חובב התכנון העירוני, כבר מדמיין את עצמו יושב בכסא הנחשק של ראש העיר ומצהיר שבכוונתו להיכנס לסוגיות העומק. אין ספק שהקרב הגדול שלו הוא על קולות הצעירים התל אביביים ולכן הוא שם לא מעט דגש על התכניות שלו באחד התחומים הבוערים בישראל ובתל אביב בפרט- דיור בר השגה: "צריך בניה של אלפי דירות על הקרקע הציבורית שהיא רוב הקרקע בעיר, לא יכול להיות שתל אביב וישראל יובילו את הסטטיסטיקה העולמית בכמה משכורות צריך בשביל לרכוש דירה".

השנים האחרונות בחייו כבר תרגלו את הורוביץ בהתנהלות כאיש ציבור, בעבודה מול עוזרים ויועצי תקשורת אבל את העצות הכי טובות, מסתבר, הוא מקבל דווקא בבית. ב-10 השנים האחרונות הוא מנהל מערכת יחסים יציבה עם במאי התיאטרון עידו ריקלין, שבהתחלה לא התחבר לדרך הפוליטית בה בחר בן זוגו, אבל במהלך השנים הפך ליועץ היעיל ביותר: "את העצות הכי טובות אני מקבל ממנו, ואני אומר את זה מפרספקטיבה של הרבה שנים", הוא מודה. 

בעוד כשבוע יחליטו תושבי תל אביב את מי הם מעדיפים: הצעיר השאפתן או הותיק בעל הניסיון. עכשיו זה הכי אישי שיש: מי אהוב יותר, מי מוערך יותר ובמי התושבים מאמינים יותר.

"אנשים", 18:50, ערוץ 2